۹ راهکار موثر برای ماندگاری آرایش در روزهای گرم

۹ راهکار موثر برای ماندگاری آرایش در روزهای گرم

کم‌کم به روزهای گرم سال نزدیک می‌شویم. برای خانم‌هایی که آرایش می‌کنند، ماندگاری آرایش در این روزها چالش‌برانگیز می‌شود. در این مقاله از «میدونی» راهکارهای ماندگاری آرایش در روزهای گرم و حتی موقع عرق کردن را برایتان گفته‌ایم.

بیرون از خانه بودن در روزهای گرم سال و عرق کردن، یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای یک چهره آرایش‌‌شده بیفتد. اگرچه نمی‌توان جلوی گرما و عرق را گرفت، روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از ریختن آرایش روی صورت پیشگیری کرد. به راهکارهای زیر بنابه توصیه‌های متخصصان آرایش و مراقبت از پوست توجه کنید تا آرایش‌تان بر اثر گرما و عرق، کیفیت خود را از دست ندهد:

۱. از محصولات مراقبت پوست هنگام صبح کمتر استفاده کنید

پیش از هرچیز، صبح‌ها هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست، از محصولاتی که چندان ضروری نیستند، صرف‌نظر کنید. زیرا هر محصولی که به پوست‌تان بزنید، در حد خودش، پوست‌تان را سنگین می‌کند. به‌جای استفاده از مرطوب‌کننده‌های غلیظ، محصولاتی سبک‌تر به‌کار گیرید. هرچه محصولات کمتری استفاده کنید، آرایش‌تان ماندگاری بیشتری خواهد داشت و در گرمای تابستان راحت‌تر باقی می‌ماند.

یکی از روش‌های ساده اما عالی مراقبت از پوست در صبح‌ها، ابتدا پاکسازی و شستشوی پوست، سپس استفاده از سرم ویتامین C و به دنبال آن استفاده از یک مرطوب‌کننده سبک است. در پایان به پوست‌تان ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰  بزنید. پس از اینکه از این محصولات استفاده کردید، چند دقیقه به پوست‌تان فرصت دهید تا مواد به‌کار رفته کاملا روی پوست‌تان بنشینند.

۲. خط‌چشم و ریمل ضد‌آب بزنید

استفاده از محصولات آرایشی ضدآب، بهترین و آسان‌ترین ترفند برای ماندگاری آرایش در روزهای گرم و هنگام عرق کردن است. یافتن و تهیه ریمل ضدآب بسیار آسان است و استفاده از آن  مواقعی که بیرون از خانه و در مکان‌هایی مانند استخر یا کنار ساحل هستید، تفاوت زیادی موجب می‌شود.

همچنین به‌جای استفاده از خط‌چشم‌های مدادی یا ماژیکی از نوع مایع یا ژله‌ای آن استفاده کنید. انواع مدادی یا ماژیکی آنها معمولا چرب هستند و در گرمای تابستان دوام خوبی ندارند.

انواع ریمل ضدآب اینجاست

۳. پرایمر مناسب استفاده کنید

پرایمر‌ها زیرسازهای آرایشی (مانند کرم‌پودر) هستند که می‌توانند ماندگاری آرایش‌تان را افزایش داده و جلوی پاک شدن آن به‌وسیله عرق را بگیرند. پرایمر‌های متنوعی در بازار وجود دارد و به همین دلیل باید مراقب باشید نوع مناسب آن، یعنی ضد‌آب، را برای روزهای گرم، بخرید.

برای مالیدن پرایمر به صورت، هیچ وسیله‌ای بهتر از انگشتان دست‌تان نیست. ابتدا کمی از مواد پرایمر را به روی صورت بمالید، سپس آن را کاملا پخش کنید و حدود یک دقیقه به آن فرصت دهید تا روی پوست‌تان خشک شود.

درضمن اگر پوست‌تان خشک است، از پرایمر آبرسان استفاده کنید و اگر پوست چربی دارید، پرایمر مات‌کننده به‌کار برید. استفاده از پرایمر هماهنگ با پوست‌تان، آرایش‌تان را محکم روی صورت‌تان حفظ می‌کند و گرما نمی‌تواند آرایش‌تان را خراب کند. همچنین پرایمرهای مات‌کننده، به‌طورکلی، جلوی جذب مواد آرایشی به لایه‌های پوست صورت را می‌گیرد و آرایش‌تان محو نمی‌شود.

۴. استفاده از کرم‌پودر و کانسیلر

اگر از آن دسته افراد گرمایی هستید و دائما عرق می‌کنید، پس باید به نوع فاندیشن (زیرسازی آرایش) و کانسیلر مناسب دقت کنید. از میان بیشمار محصولات کرم‌پودر و کانسیلر، باید از آنهایی استفاده کنید که مخصوص روزهای گرم سال هستند و جلوی تعریق صورت‌تان را گرفته و آرایش‌تان تازه و باطراوت نشان می‌دهند. البته کانسیلر در روزهای گرم دوام بیشتری دارد. می‌توانید به‌جای کرم‌پودر، از کانسیلر استفاده کنید.

۵. استفاده از پودرهای تثبیت‌کننده مناسب

استفاده از پودرهای تثبیت‌کننده مناسب پس از آرایش می‌تواند ماندگاری آرایش‌تان را بالا ببرد. اما برای اینکه آرایش‌تان در برابر گرما و تعریق مقاوم بماند باید از پودرهایی استفاده کنید که ضدآب هستند. از پودرهای بسیار نرم برای نقاطی از صورت، مانند پیشانی، اطراف بینی و چانه، استفاده کنید که احتمال تعریق آنها بالاست. پودری که استفاده می‌کنید هرچه سبک و شفاف‌تر باشد، بهتر است. با کمک برس مخصوص، پودر را روی صورت بمالید تا دوام آرایش‌تان افزایش یابد.

در ضمن اگر می‌خواهید کانسیلرتان از ترک خوردن روی پوست‌تان در امان بماند، روی آن به‌اندازه کافی پودر تثبیت‌کننده نرم بمالید. همچنین بهتر است از پودرهای مات و فشرده استفاده کنید تا چربی‌هایی که در روزهای گرم تابستان از منافذ پوست ترشح می‌شوند را به خود جذب کرده و ماندگاری آرایش را بالا ببرد.

۶. استفاده از کاغذ خشک‌کن های آرایشی

اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام عرق می‌کنند، کاغذ‌ خشک‌کن آرایشی می تواند بهترین دوست‌تان باشد. آنها در جذب قطرات تعریق و چربی‌های اضافه روی صورت‌تان عالی هستند. بدین‌ترتیب می‌توانید دوام آرایش‌تان را افزایش دهید. به‌جای اینکه عرق‌های روی صورت‌تان را با حوله‌ و دستمال‌های کاغذی پاک کنید، از کاغذهای خشک‌کن آرایشی استفاده کنید. هنگام استفاده نباید آنها را به روی صورت بمالید، بلکه کمی روی پوست‌تان فشار دهید و قطرات عرق را خشک کنید.

کاغذ خشک‌کن‌ها بسیار فشرده هستند و در هر کیفی جا می‌گیرند و هر کجا که می‌خواهید بروید می‌توانید بسته‌ای از آنها را همراه خود داشته باشید.

۷. اسپری‌های تثبیت‌کننده (فیکساتور) آرایشی

اگر پیش از این به اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایشی علاقه‌مند شده‌اید، پس حتما می‌دانید که این اسپری‌ها می‌توانند آرایش‌تان را با پیشگیری از تعریق حفظ کنند. این اسپری‌ها یک پوشش محافظتی روی آرایش‌تان ایجاد می‌کنند و در عین حال پودر و هر آرایش دیگر صورت‌تان را نرم و لطیف نگه می دارد.

وقتی آرایش‌تان تمام شد، اسپری را حداقل ۳۰ سانتی‌متر از صورت خود دور نگهدارید تا محتویات اسپری به تمام صورت‌تان برسد. بعد صبر کنید تا اسپری روی صورت‌تان کاملا خشک شود و بدین‌ترتیب آرایش‌تان را از عرق محفوظ نگهدارد. در این موقع مراقب باشید به صورت‌تان دست نزنید.

در ضمن اسپری‌های تثبیت‌کننده برای انواع پوست‌ها تولید شده است. باید نوع مناسب پوست خود را بخرید.

۸. رژلب‌های ۲۴ساعته

رژلب‌های ۲۴ساعته بهترین دوست‌تان در روزهای گرم و داغ است. این رژ‌ها به‌مدت طولانی روی لب‌هایتان نشسته و پاک نمی‌شوند. حتی می‌توانید پیش از استفاده از رژلب، بالم لب استفاده کنید. با وجود رژلب‌های ۲۴ساعته می‌توانید بدون نگرانی از تعریق در روزهای گرم تابستان، رنگ دلخواه‌تان را به لب‌هایتان بزنید.

۹. اهمیت آبرسانی به بدن در روزهای گرم

با نوشیدن آب فراوان در روزهای گرم تابستان می‌توانید بدن‌تان را خنک نگهدارید و به همین دلیل  کمتر عرق کنید. البته نوشیدنی‌های گازدار یا شیرین مصرف نکنید. بهترین نوشیدنی آب ساده یا آب به همراه لیموترش یا پرتقال است.

چند نکته:

  • برای اینکه آرایش روی صورت‌تان دوام بیشتری داشته باشد، بهتر است موقع پاکسازی پوست‌تان، لایه‌برداری مختصری هم انجام دهید. لایه‌برداری را می‌توان با روش‌های مختلف انجام داد و البته یکی از روش‌های آن استفاده از تیغ اصلاح مخصوص لایه‌برداری پوست خانم‌هاست. این ابزار تیز نیست و با کشیدن آن روی پوست، سطح رویی پوست، برداشته شده و پوست زیرین که تمیز و یکدست است نمایان می‌شود. آرایش حتی در روزهای گرم روی چنین پوست صاف و تمیزی مدت طولانی باقی می‌ماند.
  • برخی از متخصصان آرایش معتقدند اگر دوست دارید آرایش‌تان رنگی و برجسته باشد، در روزهای گرم تابستان بهتر است به جای آرایش غلیظ چشم‌ها با رنگ‌های شاد، بیشتر روی لب‌ها و گونه‌ها متمرکز شوید. این بخش‌های صورت کمتر تحت تاثیر گرما و تعریق قرار گرفته و خیلی زود پاک نمی‌شوند.
  • در روزهای گرم تابستان از محصولات آرایشی چرب استفاده نکنید. زیرا این محصولات در گرما دوام کمی دارند. به‌جای این محصولات، بهتر است از پودر و کرم‌پودرهای معدنی استفاده کنید.
  • موقع استفاده از مداد ابرو، بهتر است از نوع مومی (یا واکسی) آن استفاده کنید. این نوع مدادها در برابر رطوبت مقاوم هستند و در روز‌های گرم سال، دوام‌شان بیشتر است.
  • هنگام انتخاب لوازم آرایشی برای روزهای گرم، علاوه‌بر ضدآب بودن آنها، بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که با‌دوام هستند و به‌راحتی پاک نمی‌شوند.

کلام آخر

امیدواریم با راهکارها و توصیه‌های ارائه‌شده در این مقاله، بتوانید در روزهای گرم سال، ماندگاری آرایش‌تان را افزایش دهید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.