قبل از خرید ژل ابرو حتما این نکات را بدانید

قبل از خرید ژل ابرو حتما این نکات را بدانید

شاید باور نکنید که زیبایی ابروها چقدر روی حالت صورت و زیبایی کلی چهره‌تان اثر دارد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید ابروهایتان را خوش‌حالت‌تر و پرپشت‌تر کنید، استفاده از ژل ابرو است. برای خرید ژل ابرو باید نکاتی را بدانید. در این مقاله از نکات خرید برایتان خواهیم گفت.

ژل ابرو  و نکات خرید آن چیست؟

به‌کمک ژل ابرو می‌توانید موهای ابروها را با حالتی جذاب مرتب کنید. با وجود ژل هم رنگ ابروهایتان تیره‌تر می‌شود و هم ضخامت بیشتری پیدا می‌کنند. راه استفاده از آن هم ساده است و بی‌دردسر می‌تواند شما را زیباتر کند. کافی است که برس یا همان قلم‌مویی را که شبیه برس ریمل مژه است به ابروها بکشید و به آن‌ها رنگ و نظم بدهید. تنوع ژل‌های ابرو بسیار زیاد است. سایز و رنگ‌های متنوعی از ژل را در بازار پیدا می‌کنید.

برای ابروهای مختلف و با شرایط گوناگون، محصولی مناسب وجود دارد. استفاده از آنها هم کاری ندارد و ساده است. برای استفاده باید از پایین و ریشه ابروها، ژل را به‌سمت بالا بمالید. ژل‌ها حالتی شبیه ریمل را دارند و بُرسی که با آن به ابروها می‌کشید هم شبیه برس ریمل است.

دقت کنید که ریمل ابرو با ژل‌های رنگی شباهت‌هایی دارد. در واقع‌، ژل‌ها اصولاً بی‌رنگ‌اند اما نمونه‌هایی از آنها هم حاوی رنگ‌دانه‌هایی است و به ابروها رنگ می‌دهد. بافت این ژل‌ها نسبت به ریمل‌های ابرو سبک‌تر است و رنگ‌دهی‌شان هم کمتر. در واقع، هدف ژل‌ها بیشتر حالت‌دادن به ابرو و تثبیت حالتی مناسب برای آنها است.

ژل‌های ابرو ماندگاری نسبتاً خوبی دارند. بهترین برندها معمولا محصولاتی ارائه می‌کنند که حدود یک روز دوام می‌آورد و پاک‌کردن آن هم چندان سخت نیست. با شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های معمولی امکان پاک‌کردنش وجود دارد. نکات مهمی برای خرید ژل ابرو هست که بهتر است با آنها آشنا باشید.

۱. همخوانی رنگ ژل و ابروها

اگر قصد خرید ژل ابرو دارید، حتما باید به هماهنگی رنگ ژل با ابروهای طبیعی‌تان دقت کنید. استفاده از ژلی بسیار پررنگ‌تر از ابروها باعث می‌شود که حالتی مصنوعی و ناخوشایند در ابروهایتان به‌وجود بیاید. شما که چنین چیزی نمی‌خواهید، می‌خواهید؟ اما اگر ابرویی کم‌پشت و نازک دارید، شاید بهتر باشد که به‌سراغ چنین ژل ابرویی بروید.

دقت کنید که انواع رنگ‌ها برای ژل‌های ابرو وجود دارد و اصلا نیاز نیست که در این زمینه اغماض به‌خرج بدهید. حتما کمی گشت‌وگذار کنید و ببینید که بهترین و هم‌خوان‌ترین گزینه کدام است. با ایجاد حالتی طبیعی در ابروها، زیبایی آنها را چندبرابر می‌کنید.

این‌روزها، حالت طبیعی ابروها محبوب‌تر از گذشته است. دیگر ابروها را به‌شدت زاویه‌دار و با قیچی‌زدن‌های فراوان برنمی‌دارند. یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای رسیدن به مدل ابرویی طبیعی و جذاب هم همین ژل‌ها هستند.

۲. مواد سازنده مفید برای ابروها

ابروها بخش حساسی از صورت هستند. بنابراین باید حواستان را در خرید محصولات بهداشتی و آرایشی برای آن جمع کنید. در خرید ژل همیشه به مواد سازنده‌اش دقت کنید و ببینید که از چه چیزهایی درست شده است.

برای مثال، بهتر است که ترکیباتش فاقد سیلیکون و پارابن باشد یا حاوی موادی مانند ویتامین‌های تقویت‌کننده‌ای چون E باشد. وجود ماده‌ای مانند ویتامین B5 هم می‌تواند نقش مهمی در تقویت موهای ابرو ایفا کند.

۳. خرید ژل‌ ابرو ضدآب

سعی کنید که ژل ابروی منتخبتان ضدآب باشد. در این صورت، اگر عرق کنید یا آب به صورت‌تان‌ بخورد، مشکلی پیش نمی‌آید. حالت ابروها به‌هم نمی‌خورد و همچنان سر جای خودشان باقی می‌مانند و رنگشان هم حفظ می‌شود. برای رفتن به استخر هم می‌توانید روی این ژل‌ها حساب کنید.

۴. دقت به نوع و شکل برس ژل ابرو

 در خرید ژل ابرو به برس آن هم توجه داشته باشید. شکل برس ژل می‌تواند روی نتیجه نهایی دلخواهتان اثر بگذارد:

  • برس نازک؛ برس‌های کوچک و ظریف برای پُرکردن فضاهای خالی ابرو و ابروهای نازک مناسب‌اند.
  • برس ضخیم؛ اگر ابروهایتان ضخیم و پرپشت است و می‌خواهید با ژل ابرو آنها را مدل بدهید از برسی ضخیم کمک بگیرید.
  • برس دوسر؛ بعضی از ژل‌ها برسی دوسر دارند که در یک سر، برس موها را شانه می‌زند و سر جایشان می‌گذارد و برس دیگر نازک است و برای رنگ‌دهی به موهای ابرو کاربرد دارد.
  • برس زاویه‌دار؛ اگر به‌دنبال پُرکردن فضاهای خالی میان ابروها هستید و می‌خواهید به موهای ابرو مدل بدهید از این برس‌ها استفاده کنید.
  • برس سراسفنجی؛ این برس‌ها هم مجهز به اسفنجی در نوک خود هستند که فضاهای خالی میان ابروها را هم پُر می‌کند.

۵. ماندگاری ژل ابرو

یکی از نکاتی که باید برای خرید ژل ابرو در نظر بگیرید، ماندگاری آن است. بعضی از ژل‌ها تا حدود ۴۸ ساعت دوام می‌آورند. بنا به خواسته‌تان، بهتر است که به مقوله مدت‌زمان ماندگاری دقت کنید. برای مثال، اگر برایتان مهم است که تا مدت زیادی ژل‌ها به ابروهایتان رنگ بدهند و آنها را مرتب کنند پس حتما به ماندگاری نگاه ویژه‌ای داشته باشید.

۶. بافت ژل ابرو

به بافت ژل ابرو هم دقت کنید. بعضی از محصولات دارای میکروفیبرهایی هستند که به ابروها می‌چسبند و به آنها حجم می‌دهند. اگر ژل رنگدانه‌های زیادی در ترکیبش داشته و غلیظ باشد هم حجم‌دهندگی بهتری خواهد داشت. در صورتی که ابروهایتان نازک یا کم‌رنگ است از این موارد استفاده کنید.

اگر ابروهایی پرپشت دارید و فقط مشکل نامرتب‌بودن دارند، بهتر است که به‌سراغ ژل‌هایی با بافت رقیق‌تر بروید تا فقط در نظم‌دادن به ابروها به کمکتان بیایند و آنها را بیش از اندازه ضخیم و پررنگ نکنند.

۷. جنس ابرو و پوست حوالی آن

 در انتخاب و خرید ژل ابرو به جنس ابروها و پوست حوالی‌شان دقت کنید. اگر موهای ابرویتان زبر و پوست اطرافشان هم خشک است، حتما از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد آبرسان هستند. برای مثال، وجود شی‌باتر، روغن نارگیل یا جوجوبا در ژل می‌تواند به آبرسانی این نواحی کمک کند.

اگر در ابروهایتان جوش و آکنه وجود دارد و پوست اطرافشان چرب است، از خرید ژل‌های حاوی روغن‌های گیاهی و مواد رطوبت‌رسان پرهیز کنید. این را هم بدانید که هرچقدر مواد مصنوعی موجود در ترکیب ژل‌ها بیشتر باشد، امکان ایجاد التهاب در پوست ابرو و ریشه موهای آن بیشتر می‌شود.

نوبت شماست

خرید ژل ابرو با رعایت نکته‌هایی که گفته شد، کار ساده‌ای خواهد بود. از میان محصولات بازار، موردی را انتخاب کنید که برای مدل و جنس ابرویتان مناسب‌تر است. ژل‌های ابرو از محصولاتی هستند که می‌توانند زیبایی و نظم ابروهایتان را دوچندان کنند.با داشتن ابروهایی زیبا، چشم‌هایتان هم بیشتر به چشم می‌آیند. قبول دارید؟ برای خرید ژل ابروها ترغیب شدید؟ فکر می‌کنید کدام محصولات دیگر مربوط به ابروها می‌توانند روی زیبایی آنها اثر بگذارند؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.