۲۳۰ کیلومتر بر ساعت با مرسدس CL500 مدل ۱۹۹۷ در اتوبان

۲۳۰ کیلومتر بر ساعت با مرسدس CL500 مدل ۱۹۹۷ در اتوبان

برای طرفداران مرسدس، S کلاس نسل W140 یکی از بهترین مدل‌ها است و به‌عنوان خودرویی با مهندسی جلوتر از زمان شناخته می‌شود. نسخهٔ کوپهٔ این نسل از S کلاس که در سال ۱۹۹۶ به CL تغییر نام داد هم خودروی بسیار جذابی بود؛ اما با گذشت بیش از دو دهه، آیا مهندسی جلوتر از زمان CL هنوز هم توان رسیدن به سرعت‌های بالا در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان را دارد؟ کانال یوتیوب TopSpeedGermany در جدیدترین ویدئوی خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد.

این آزمایش با یک CL500 مدل ۱۹۹۷ انجام شده که به پیشرانهٔ محبوب ۵ لیتری V8 مجهز است. این موتور که از آن به‌عنوان بهترین پیشرانهٔ ساخت مرسدس یاد می‌شود، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در حالت تخت گاز، این CL500 بیست‌وسه‌ساله هنوز هم مثل زمان نو بودن خود در اواخر دههٔ ۹۰ شتاب می‌گیرد و بدون هیچ مشکلی به سرعتی بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که روی کاغذ حداکثر سرعت این مدل در زمان تولید ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده بود.

مسلماً، این CL500 به‌اندازهٔ خودروهای مدرن که حداکثر سرعت خود را در اتوبان آزمایش می‌کنند باشکوه و بی‌پروا نبود اما برای یک خودروی بیست‌ساله عملکرد خوبی داشت. در این ویدئو همچنین می‌توانیم ببینیم که این کوپهٔ لوکس آلمانی حتی هنگام رسیدن به حد نهایی سرعت خود، هنوز هم در داخل نسبتاً ساکت است؛ بنابراین آیا موافق هستید که W140 بهترین نسل S کلاس و CL کلاس بوده است؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.