۲۰ نرم‌کننده‌ خانگی برای برطرف کردن خشکی مو

۲۰ نرم‌کننده‌ خانگی برای برطرف کردن خشکی مو

خشکی و وزی مو مشکلی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و به‌طور حتم محصولات شیمیایی بسیار زیادی را برای برطرف کردن این مشکل امتحان کرده‌اند. امروز در این مقاله قصد داریم به نرم کننده‌های خانگی برای برطرف کردن خشکی مو اشاره کنیم که این مواد در خانه همه افراد موجود است و با خیال راحت می‌توانند از آنها استفاده کنند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نرم‌کننده‌های خانگی برای برطرف کردن خشکی مو

۱. آواکادو

آواکادو یکی از بهترین منبع برای تغذیه مو و نرم‌کنندگی مو است. اگر به دنبال آبرسانی و نرمی مو هستید از این نرم‌کننده طبیعی می‌توانید استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید نصف آواکادو را خوب له کنید و بعد چند قطره روغن نعناع به آن اضافه کنید و این ترکیب را ۱۵ دقیقه روی موهای خود بزنید و بعد بشویید. بافت آواکادو بسیار ظریف است و شما با این نرم‌کننده طبیعی به هیچ‌عنوان روی سر خود احساس سنگینی نخواهید داشت.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل فواید زیادی برای زیبایی دارد و از این روغن به‌عنوان نرم‌کننده طبیعی نیز می‌توانید استفاده کنید. مقدار کمی روغن نارگیل به انگشتان خود بزنید و سپس ساقه‌های موهایتان را شروع به ماساژ دادن کنید. اگر موهای شما خیلی خشک است می‌توانید یک شب روغن را روی مو بزنید و صبح فردا آن را شستشو دهید. این کار باعث می‌شود که به‌مرور صاحب موهای نرم و لطیف شوید.

۳. روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین فرمولاسیون بسیار قدرتمندی دارد که با نفوذ عمیق به فولیکل‌های مو به‌مرور زمان می‌تواند باعث نرمی و لطافت موهای افراد شود. برای این منظور می‌توانید مقدار مناسبی از روغن بادام شیرین را روی ساقه موها بزنید اجازه دهید موها به حالت طبیعی خشک شود.

۴. روغن آرگان

روغن آرگان که با عنوان طلای مایع نیز شناخته می‌شود، سرشار از ویتامین E ، ویتامین های امگا 6 و 9 است که می‌تواند در آبرسانی و نرمی و لطافت مو بسیار تأثیرگذار باشد. برای این منظور می‌توانید مقدار کمی روغن آرگان را با چندقطره روغن نعناع و روغن جوجوبا ترکیب کنید و سپس مقداری آب به این مواد اضافه کنید و به کمک بطری اسپری‌دار روی ساقه موهایتان پس از هربار استحمام اسپری کنید.

۵. روغن زیتون + موز

موز خواص زیادی برای بدن و به‌‌خصوص موها دارد. اگر از خشکی مو کلافه شده‌اید می‌توانید یک تیکه کوچک موز را پوره کنید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و سپس این ترکیب را ۳۰ دقیقه قبل از استحمام به موهای خود بزنید و بعد با آب ولرم خوب شستشو کنید. به‌مرور زمان تأثیر این نرم‌کننده طبیعی را خواهید دید.

۶. کدو تنبل + عسل

کدوتنبل سرشار از ویتامین‌های A و C، بتاکاروتن، پتاسیم و روی است که این مواد باعث نرمی و لطافت مو می‌شود. برای این منظور فقط کافیست مقداری کدوتنبل را پوره کنید و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و سپس از این ترکیب را روی موهای خود از ریشه تا ساقه مو بزنید و یک کلاه یک‌بار مصرف روی آن بکشید و پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. این ماسک را قبل از هر استحمام می‌توانید انجام دهید.

۷. ماست

ماست سرشار از چربی‌ها و پروتئین‌های سالم است و اگر آن را به‌طور مرتب روی موهای خود بزنید شاهد نرمی و لطافت آن خواهید بود. برای این منظور مقدار مناسبی از ماست ساده را روی ساقه‌ و ریشه مو بزنید و خوب ماساژ دهید و سپس پس از ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید.

۸. آلوئه‌ورا

همه ما از خواص طبیعی آلوئه‌ورا برای زیبایی باخبر هستیم. آلوئه‌ورا به‌عنوان نرم‌کننده طبیعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این منظور می‌توانید نیم ساعت قبل از استحمام مقدار ۲ قاشق ژل آلوئه‌ورا را با ۳ قطره روغن درخت سرو مخلوط کنید و به ریشه موها بزنید و بعد با آب ولرم آن را بشویید. این ماسک همچنین باعث کاهش ریزش مو می‌شود.

۹. پودر کاکائو

ترکیب پودرکاکائو، ماست، عسل و سرکه سیب می‌تواند به‌عنوان یک نرم‌کننده و حالت‌دهنده طبیعی مو عمل کند. این ماسک موهای شما را به رنگ قهوه‌ای درمی‌آورد و می‌توان از آن با نام رنگ مو طبیعی نیز استفاده کرد.

۱۰. لیمو + بابونه

ترکیب بابونه، لیمو و زرده تخم‌مرغ می‌تواند موهای شما را به‌طور طبیعی نرم و لطیف کنید. این ترکیب را ۳ دقیقه روی ساقه مو بزنید و بعد با آب ولرم بشویید. اگر این ماسک را به‌طور مرتب و هفتگی انجام دهید به‌مرور نتایج آن را خواهید دید.

۱۱. عسل خام

عسل سالهاست که به‌عنوان نرم‌کننده و درخشان‌کننده مو استفاده می‌شود. شما می‌توانید یک ساعت قبل از استحمام ۴ قاشق غذاخوری عسل خام را با ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آن را روی ریشه موها بزنید و بعد با آب ولرم و شامپوی مخصوص موهایتان آن را بشویید.

۱۲. پوست گردو

پوست گردو دارای بی‌نهایت مواد معدنی و ویتامین‌ها است و می‌تواند برای موهای خشک گزینه مناسبی محسوب شود. مقداری پودر پوست گردو را با کمی آب مخلوط کنید و آن را روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از سی دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

۱۳. مریم‌گلی

مقداری مریم‌گلی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید و اجازه دهید خوب خنک شود و سپس آن را روی ساقه‌‌های مو بزنید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید؛ اگر قصد دارید موهای خود را به رنگ تیره درآورید این ترکیب را به‌طور هفتگی استفاده کنید تا رنگ موهای شما کم کم تیره شود.

۱۴. آسپرین

آسپرین سرشار از اسید سالیسیلیک است که می‌تواند باعث نرمی و درخشش موها شود. چند قرص آسپرین را پودر کنید و به شامپوی خود اضافه کنید. این روش برای موهای خشک، آسیب‌دیده و رنگ شده می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

۱۵. سرکه سیب

سرکه سیب با نفوذ به کوتیکول‌های مو باعث نرمی و لطافت موهای خشک می‌شود. برای این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک‌دوم فنجان آب مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی موها قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

۱۶. آب برنج

قرن‌هاست که آب برنج به‌عنوان یک درمان کننده طبیعی مو استفاده می‌شود. آب برنج غنی از مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست که باعث نرمی، لطافت و ضخیم‌تر شدن موها می‌شود. اگر قصد دارید موهای خود را نرم و لطیف کنید مقدار ۳ فنجان آب برنج را در یک بطری بریزید و قبل از هر استحمام روی ساقه موها اسپری کنید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

۱۷. روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یکی از گزینه‌های خوب برای نرم‌کنندگی موهای خشک محسوب می‌شود. برای این منظور می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را کمی حرارت دهید و بعد به ریشه و ساقه موها بزنید و بعد از سی دقیقه یا یک ساعت آن را با آب ولرم شستشو دهید. این روغن را ۲ بار در هفته می‌توانید استفاده کنید.

۱۸. گلاب

گلاب می‌توانید تعادل فولکیول‌های مو را حفظ کند و همچنین خاصیت ضدالتهابی و نرم‌کنندگی دارد. شما می‌توانید یک شب قبل گلاب روی ساقه موهای خود اسپری کنید و فردا آن را با آب ولرم بشویید.

۱۹. شیر نارگیل

شیر نارگیل سرشار از پروتئین و ویتامین E است که باعث تغذیه، ترمیم و نرمی موهای خشک می‌شود. ترکیب ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل + یک‌چهارم فنجان شیر نارگیل و ۳ قاشق غذاخوری آب می‌تواند باعث نرمی و لطافت موها شود. این ترکیب را آماده کنید و روی موها اسپری کنید و اجازه دهید این ماسک ۱ ساعت روی موها باقی بماند و بعد آن را با آب ولرم شستشو دهید.

۲۰. فندق

فندق برای نرمی و از بین بردن موخوره گزینه مناسبی است. برای نرمی موها فقط کافیست یک‌چهارم فنجان پودر فندق + یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک کپسول بیوتین را در یک کاسه کوچک بریزید و خوب ترکیب کنید و بعد با کمک شانه آن را به آرامی روی موها بزنید و اجازه دهید این ماسک یک شب روی موها باقی بماند و صبح روز بعد آن را با آب ولرم شستشو دهید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم نرم‌کننده‌های طبیعی مو را معرفی کنیم تا شما در خانه بتوانید مشکل خشکی موها را برطرف کنید. این مواد را طبق دستورالعمل‌ها می‌توانید روی موهای خود امتحان کنید و بعد گزینه‌ای که برای نیاز شما کاربردی بود را انتخاب کنید و در روتین مراقبت از موهای خود قرار دهید.

شما بگویید

آیا از نرم‌کننده‌های طبیعی برای رفع خشکی مو استفاده می‌کنید؟ چه تجربیاتی در این زمینه دارید؟ آیا این مواد برای شما مفید بود؟ لطفاً نظرات و تجربه‌های خود درباره نرم کننده خانگی برای برطرف کردن خشکی مو را با ما و دیگران در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.