۱۵ راه برای داشتن پوستی شاداب و سالم در تابستان

۱۵ راه برای داشتن پوستی شاداب و سالم در تابستان

داشتن پوستی شاداب در تابستان برای اغلب افراد مهم است. برای اینکه در تابستان بتوانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید باید یک‌سری اصول را رعایت کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا این روش‌ها را توضیح دهیم.

نکاتی برای مراقبت از پوست در تابستان

گرمای سوزان آفتاب فصل تابستان برای پوست ما بسیار ضرر دارد. آفتاب شدید تابستان باعث ایجاد مشکلات پوستی از جمله: کک‌و‌مک، فعال شدن غدد چربی پوست، آفتاب سوختگی، جوش و آکنه می‌شود. برای اینکه با این مشکلات دست‌و‌پنجه نرم نکنید باید روتین مناسب پوست در تابستان داشته باشید و یک‌سری نکات اساسی را وارد برنامه مراقبت از پوست خود کنید. در ادامه به یک‌سری نکات مفید در این زمینه می‌پردازیم.

۱. از ژل شستشوی مناسب استفاده کنید

پاکسازی پوست یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مراقبت از پوست محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در فصل تابستان غدد چربی پوست فعال‌تر است، باید ژل شستشوی خود را متناسب با این مشکل تغییر دهید و به‌صورت مرتب از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر چربی پوست افزایش پیدا کنید منافذ پوست مسدود می‌شود و در نتیجه این جریان باعث به‌وجود آمدن جوش و آکنه است. اگر از جمله افرادی هستید که پوست چرب و مستعد آکنه دارند از ژل‌های شستشوی حاوی اسید سالیسیلیک در تابستان استفاده کنید. همچنین افرادی که پوست خشک، مختلط و معمولی دارند نیز از این مشکل در امان نیستند و بهتر است روزانه دو بار برای افزایش شادابی پوست در تابستان صورت خود را با ژل شستشوی مناسب پاکسازی کنند.

۲. از ضدآفتاب غافل نشوید

در تابستان تمام قسمت‌های پوست خود را که در معرض آفتاب قرار دارند را ضدآفتاب بزنید. نور آفتاب بسیار ضرر دارد و در صورتی که در معرض آن قرار بگیرید باعث به‌وجود آمدن مشکلات پوستی از جمله آفتاب سوختگی، چین‌وچروک، سرطان پوست و پیری زودرس می‌شود. به همین علت حتما در فصل تابستان از ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و هر چند ساعت یک‌بار آن را تجدید کنید.

۳. از انواع آنتی اکسیدان استفاده کنید

آنتی اکسیدان تأثیر زیادی در کاهش التهابات پوستی و ترمیم آسیب‌های وارد شده به پوست دارد. شما می‌توانید با کمک انواع سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌های حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان شادابی پوست خود را در تابستان افزایش دهید. به‌عنوان مثال، سرم ویتامین C حاوی آنتی اکسیدان می‌تواند پوست را در برابر آسیب‌های محیطی حفظ کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند؛ همچنین این سرم باعث افزایش کلاژن می‌شود. برای تأمین آنتی اکسیدان، همچنین می‌توانید از چای اولانگ یا چای سبز نیز استفاده کنید و علاوه بر تقویت گوارش خود، زیبایی و شادابی پوست را نیز افزایش دهید.

۴. میوه و سبزیجات بخورید

استفاده موضعی از آنتی اکسیدان کافی نیست و برای شادابی و درخشش پوست در فصل تابستان باید از انواع میوه و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان نیز در رژیم تغذیه خود استفاده کنید. سعی کنید لیموترش، پاپایا، خیار، هندوانه و پرتقال را در رژیم غذایی خود داشته باشید و از این میوه‌ها به‌صورت مرتب استفاده کنید. همچنین سبزیجاتی از جمله اسفناج، کلم‌پیچ نیز زیبایی پوست را تضمین می‌کنند. پرتقال و لیموترش حاوی مقادیر بالای ویتامین C هستند که درخشندگی پوست را افزایش می‌دهد و هندوانه و خیار نیز سرشار از آب هستند و باعث خنک شدن بدن می‌شوند. سبزیجات گفته شده نیز قادر به حفاظت از پوست در برابر اشعه مضر ماوراءبنفش هستند.

۵. بدن خود را هیدراته نگه دارید

به‌صورت مرتب روزانه یک بطری بزرگ آب بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن باعث افزایش شادابی و رطوبت در پوست می‌شود و علاوه بر این سموم اضافی بدن نیز از بین می‌رود. شما برای حفظ رطوبت سطح پوست و افزایش هیدراته بدن خود می‌توانید از انواع آب میوه و سبزیجات نیز استفاده کنید.

۶. ساده و ملایم آرایش کنید

پوست شما در فصل تابستان نیاز به تنفس دارد. اگر آرایش غلیظ با انواع کرم پودر و کانسیلر و… داشته باشید پوست قادر به تنفس نیست و منافذ سطح آن مسدود می‌شود. سعی کنید در فصل تابستان ساده و مینیمال آرایش کنید و به یک مرطوب‌کننده و ضدآفتاب رنگی اکتفا کنید.

۷. لایه‌برداری پوست را فراموش نکنید

در طول تابستان پوست تلاش زیادی می‌کند تا سالم بماند! شما با کمک لایه‌برداری مرتب می‌توانید فرایند بهبود و ترمیم را افزایش دهید و سلول‌های مرده سطح پوست خود را با این روش از بین ببرید و در نتیجه پوستی شاداب و درخشان داشته باشید. شما برای این کار می‌توانید از انواع ماسک لایه‌بردار خانگی نیز استفاده کنید و سلامت پوست خود را بالا ببرید.

۸. تونر را دست کم نگیرید

استفاده از تونر در تابستان ضروری است. اگر از تونر خوب استفاده کنید پوست شما بدون چربی و آلودگی خواهد بود و همچنین منافذ سطح پوست نیز کوچک‌تر می‌شود. شما می‌توانید از انواع تونر طبیعی و خانگی نیز استفاده کنید.

۹. از مرطوب‌کننده استفاده کنید

اگر فکر می‌کنید استفاده از مرطوب‌کننده در تابستان نیازی نیست کاملا در اشتباه هستید! استفاده از مرطوب‌کننده‌های سنگین در تابستان هیچ کاربردی ندارد و بهتر است در این فصل از انواع مرطوب‌کننده سبک و بدون چربی استفاده کنید. فراموش نکنید حفظ رطوبت پوست باعث افزایش شادابی و زیبایی پوست است.

۱۰. ورزش کنید

درست است که در تابستان جلو تلویزیون و زیر کولر نشستن بسیار وسوسه‌انگیز است ولی باید ورزش کنید! فعالیت بدنی و ورزش باعث افزایش جریان خون در بدن شده و سلول‌های پوست شما نیز با این روش می‌توانند اکسیژن بیشتری دریافت کنند و این باعث ترمیم آسیب‌های احتمالی پوست است. سعی کنید باشگاه رفتن را تبدیل به عادت کنید و برنامه خود را به‌صورت ماهیانه عوض کنید.

۱۱. خواب و استراحت کافی داشته باشید

بدن شما برای ترمیم و حفظ سلامت پوست نیاز به استراحت دارد. سعی کنید استراحت و خواب کافی در طول روز داشته باشید. فراموش نکنید که این مورد بسیار مهم است و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد و با افزایش عملکرد پوست باعث شادابی و زیبایی آن می‌شود.

۱۲. نواحی دور چشم را فراموش نکنید

ناحیه اطراف چشم بسیار ظریف و نازک‌تر از سایر قسمت‌هاست. این ناحیه نیاز به مراقبت ویژه دارد و بهتر است حتما از انواع کرم‌های دور چشم، آبرسان، مرطوب‌کننده استفاده کنید و زمانی که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

۱۳. پوست خود را خنک کنید

استفاده از انواع کمپرسور یخ، دستگاه‌های بخور سرد باعث تسکین آفتاب سوختگی می‌شود و التهابات سطح پوست را به‌طور شگفت‌انگیزی کاهش می‌دهد. برای افزایش شادابی و جذابیت پوست در تابستان، خنک کردن آن را فراموش نکنید.

۱۴. دوش آب سرد بگیرید

در طول تابستان از دوش آب گرم و حمام بخار به شدت جلوگیری کنید؛ چرا که باعث خشکی پوست می‌شود. بهتر است در این فصل از آب سرد استفاده کنید و منافذ سطح پوست خود را کاهش دهید. همچنین دوش آب سرد از ایجاد هرگونه آکنه و جوش و جلوگیری می‌کند و باعث شادابی و زیبایی پوست می‌شود.

۱۵. پاهای خود را فراموش نکنید

پوست شما فقط شامل صورت و گردن نیست! پاها نیز نقش اساسی در زیبایی دارد. الان که انواع بوت زمستانی را با صندل تابستانی جایگزین کرده‌اید، پاهای شما بیشتر از قبل نیاز به مراقبت، پدیکور مرتب، لایه‌برداری، استفاده از انواع لوسیون و ضدآفتاب دارد.

ماسک‌های خانگی برای داشتن پوستی شاداب در تابستان

۱. ماسک زردچوبه

ترکیب زردچوبه + آرد و ماست یک پاک‌کننده قوی برای پوست است و می‌تواند از برنزه شدن آن جلوگیری کند. این ماسک باعث درخشان شدن پوست شما در تابستان می‌شود.

۲. ماسک گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی بهترین روش برای از بین بردن سلول‌های مرده سطح پوست است و افرادی که پوست چرب دارند به راحتی می‌توانند به کمک نصف برش گوجه‌فرنگی پوست خود را شاداب و روشن کنند.

۳. ماسک لیموترش

لیموترش را با آلوئه‌ورا می‌توانید ترکیب کنید و آن را به مدت ۲۰ – ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این ترکیب باعث افزایش زیبایی و شفافیت پوست در فصل تابستان می‌شود.

۴. ماسک یخ

آب خیار یا آب سیب‌زمینی را می‌توانید در قالب یخ بریزید و آن‌ها را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. استفاده از این تکه‌های یخی باعث افزایش گردش خون در سطح پوست می‌شود و در نتیجه شادابی پوست شما بیشتر از قبل می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مقاله، سعی کردیم به بهترین شکل ممکن روش‌هایی برای مراقبت از پوست در فصل تابستان را توضیح دهیم. شما به کمک این روش‌ها و ماسک‌های خانگی می‌توانید زیبایی پوست خود را در تابستان بهبود ببخشید. اگر این مقاله را دوست داشتید، می‌توانید آن را برای دوستانتان هم بفرستید.

شما بگویید

شما چه روش‌هایی را برای مراقبت از پوست در تابستان توصیه می‌کنید؟ آیا روش‌هایی که گفته شده برای شما مفید بود؟ شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در زمینه داشتن پوستی شاداب در تابستان را در قسمت «دیدگاه‌ها» با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.