۱۰ روش مفید و موثر برای نگهداری و مراقبت از کیف چرمی+ روش‌های تمیز کردن

۱۰ روش مفید و موثر برای نگهداری و مراقبت از کیف چرمی+ روش‌های تمیز کردن

استفاده از کیف های چرمی در عین زیبایی یک نوع سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود ولی چطور از سرمایه‌های خود مراقبت کنیم؟ با رعایت یک‌سری اصول که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد می‌توانید طول عمر کیف‌های چرمی خود را افزایش دهید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا روش‌های نگهداری و مراقبت از کیف چرمی را توضیح دهیم.

روش‌های نگهداری و مراقبت از کیف چرمی

۱. از قرار دادن کیف چرمی در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید

نور آفتاب باعث ترک‌خوردگی چرم می‌شود. بهتر است کیف چرمی خود را به دور از آفتاب و در مکان خشک و خنک نگهداری کنید. سعی کنید در روزهایی که شدت نور آفتاب زیاد است کیف چرمی را بیرون نبرید. این کار باعث افزایش طول عمر کیف شما می‌شود.

۲. برای جلوگیری از کپک زدن کیف چرمی به آن هوا دهید

سعی کنید کیف خود را هر ۲ هفته یکبار خالی کنید و آن را در هوای آزاد قرار دهید. این امر باعث می‌شود بوی رطوبت یا بوی تند کیف چرمی از بین برود و کیف کپک نزند.

۳. در کیف خود ژل سیلیکا قرار دهید

ژل‌های سیلیکا در بسته‌بندی‌های کوچک وجود دارد که برای جلوگیری از رطوبت و بوگیری می‌توانید این بسته‌ها را همیشه داخل کیف چرمی خود قرار دهید.

۴. کیف چرمی را در کیسه محافظ قرار دهید

وقتی کیف چرمی تهیه می‌کنید به احتمال زیاد یک کیسه محافظ با بند کشی همراه آن وجود داشته است. زمانی که از کیف چرمی استفاده نمی‌کنید برای جلوگیری از گرد و غبار آن را در کیسه مخصوص خود قرار دهید.

۵. برای حفظ شکل کیف چرمی داخل آن را با تی‌شرت نخی پر کنید

هرگز از روزنامه برای پر کردن کیف چرمی استفاده نکنید چرا که باعث لکه‌دار شدن قسمت داخلی کیف می‌شود مخصوصا اگر کیف شما آستر ندارد و رنگ روشن است. در عوض از تی‌شرت‌های نخی برای حفظ ظاهر و شکل کیف استفاده کنید. این روش باعث می‌شود که کیف شما همیشه سالم و نو به‌ نظر برسد.

۶. کیف را با مسواک نرم تمیز کنید

اگر به‌صورت روزانه از کیف چرمی استفاده می‌کنید بهتر است یک روز درمیان آن را با مسواک نرم تمیز کنید و گردوغبار و کثیفی‌ها را از روی کیف پاک کنید.

۷. کیف لوازم آرایشی و جامدادی را جدا کنید

لوازم آرایشی و خودکارهای خود را در کیف مخصوص خود قرار دهید و آنها را به‌طور مستقیم در کیف چرم قرار ندهید. شما با اینکار می‌توانید از آسیب وارد شدن به کیف چرمی خود جلوگیری کنید و عمر کیف خود را افزایش دهید.

۸. کیف چرمی را با وسایل سنگین پر نکنید

لوازم سنگین مثل تعداد بالای کتاب و یا لپ‌تاپ می‌توانید باعث پاره شدن تارهای کیف چرم شما شود. بهتر است کیف را با وسایل سنگین پر نکنید.

۹. به کیف چرم خیس شده حرارت ندهید

اگر کیف شما زیر باران خیس شد سعی نکنید که آن را با سشوار خشک کنید بلکه به آرامی آن را با دستمال پارچه‌ای خشک کنید و اجازه دهید کیف در دمای اتاق خشک شود. فراموش نکنید که حرارت و گرما باعث ترک‌خوردگی کیف چرم می‌شود.

۱۰. از نرم‌کننده‌های چرم غافل نشوید

با گذشت زمان کیف چرم ممکن است خشک شود و ترک بخورد. برای جلوگیری از این امر به‌صورت مرتب کیف خود را با نرم‌کننده مخصوص چرم آغشته کنید تا دچار این مشکل نشوید.

چطور کیف چرمی را تمیز کنیم؟

جوهر را با لاک پاک‌کن از بین ببرید

اگر روی کیف شما با جوهر کثیف شده باشد می‌تواند با کمک پد لاک پاک‌کن آن را تمیز کنید و در صورتی که به پد دسترسی ندارید از استون یا ادکلن نیز می‌توانید استفاده کنید. پس از پاک کردن جوهر اجازه دهید که کیف خوب خشک شود.

لکه‌های چربی را با نشاسته ذرت پاک کنید

اگر کیف شما با چربی لک شده است مقداری نشاسته ذرت روی آن بپاشید و اجازه دهید حداقل ۸ ساعت روی کیف شما بماند و بعد به آرامی نشاسته را با کمک پارچه تمیز پاک کنید. این فرایند به‌راحتی لکه را بدون آسیب زدن به کیف چرمی از بین خواهد برد.

اگر کیف شما خیلی کثیف است از اسپری پاک‌کننده چرم استفاده کنید

کیف چرم را هرگز نشویید و اگر کیف شما خیلی کثیف است به کمک اسپری پاک‌کننده چرم و پارچه تمیز شروع به پاک کردن آلودگی‌ها کنید؛ این کار شاید زمان‌بر باشد ولی نتیجه این است که کیف شما بدون آسیب دیدن تمیز خواهد شد.

سؤالات رایج و پرتکرار

۱. چقدر نرم‌کننده چرم برای کیف چرمی مناسب است؟

استفاده از نرم‌کننده مخصوص چرم برای کیف یا محصولات چرمی بسیار ضروری است ولی نیازی نیست مقدار زیادی از آن را استفاده کنید. فقط کافیست لایه بسیار نازکی از نرم‌کننده را با پارچه تمیز روی کیف خود بزنید و این کار را ماهی یک بار تکرار کنید.

۲. استفاده از واکس چرم را توصیه می‌کنید؟

واکس فقط مخصوص کفش نیست و اگر محصوص چرمی استفاده می‌کنید حتما از واکس چرم استفاده کنید. برای این کار یک شب قبل کیف را واکس بزنید چرا که چرمی که تازه واکس خورده است به‌راحتی گردوغبار را جذب می‌کند.

۳. آیا از وازلین می‌توان به‌عنوان اسپری محافظ چرم استفاده کنم؟

وازلین تا حدود زیادی می‌تواند از ترک‌خوردگی کیف چرم جلوگیری کند. اگر قصد دارید از کیف خود برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید بهتر است از محصولات مرتبط و مخصوص چرم برای مراقبت از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم درباره روش‌های مراقبت و نگهداری از کیف چرمی صحبت کنیم. شما می‌توانید با رعایت این نکات ساده و در عین‌ حال کاربردی از کیف چرمی خود مراقبت کنید و از ایجاد آسیب جلوگیری به عمل آورید.

شما بگویید

آیا تا به امروز از کیف چرم طبیعی استفاده کرده‌اید؟ برای مراقبت از آن چه کارهایی انجام می‌دهید؟ لطفاً نظرات و تجربه‌های خود درباره روش‌های مراقبت و نگهداری از کیف چرمی را با ما و دیگران در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.