کوتاه کردن موی آقایان در خانه؛ با ۷ روش ساده توسط خودتان

کوتاه کردن موی آقایان در خانه؛ با ۷ روش ساده توسط خودتان+فیلم آموزشی

آرایشگری هنر است. خوشبختانه این هنر را می‌توان یاد گرفت و بدون مراجعه به آرایشگاه، دستی به موها بُرد و آنها را صفا داد. کوتاه کردن موی آقایان در خانه قلق‌ها و مراحلی دارد که اگر کمی دقت به‌خرج بدهید و تمرین کنید از عهده شما هم برخواهد آمد. در این مقاله مراحل کوتاه کردن مو آقایان در خانه خواهید خواند. ۷ مرحله‌ای که کمک‌تان می‌کند خودتان در خانه موهایتان را به‌آسانی کوتاه کنید.

۱. موها را آماده کنید

قبل از اینکه وارد مراحل کار شویم و از کوتاه کردن موی آقایان در خانه برایتان بگوییم از شما خواهش می‌کنیم که موها را بشویید. این کار باعث می‌شود که کارکردن با موها ساده‌تر شود. شامپوکردن و استفاده از نرم‌کننده هم فراموش نشود.

بعد از شست‌وشوی موها باید با شانه‌ای مناسب، گره‌های مو را باز کنید. مویی که خوب شانه شده باشد، راحت‌تر قیچی می‌خورد. حواستان باشد که مو در هنگام کوتاهی باید نم‌دار باشد. پس اگر در حین شانه‌زدن، موها خشک شدند، از اسپری آب کمک بگیرید و موها را مرطوب و نم‌دار نگه دارید.

البته به این هم دقت کنید که موها در زمان شروع فرایند کوتاهی نباید خیسِ خیس باشند. نم‌داربودن با خیسیِ مطلق فرق دارد. پس اگر موها بعد از شانه همچنان خیسِ‌خیس‌اند، با حوله‌ای آب زیادی را از آنها بگیرید.

۲. جای مناسبی برای نشستن پیدا کنید

برای کوتاه کردن موی آقایان در خانه باید دقت کافی به‌خرج بدهید. داشتن این دقت مستلزم قرارگرفتن در جایی راحت است. پس فضا را آماده کنید و مقابل آینه قرار بگیرید. شما باید دید خوبی نسبت به وضعیت موها و سر داشته باشید، پس بهتر است در مقابل آینه‌ای قرار بگیرید که به‌اندازه کافی بزرگ است و به شما دیدی کامل ارائه می‌دهد. اگر امکانش هست، آینه‌ای دیگر هم برای دیدن پشت سر در نظر بگیرید تا همه‌چیز تحت کنترل‌تان باشد.

۳. موها را تقسیم کنید

موها را تقسیم کنید. شانه را روی سر، در نقطه‌ای که گِردی و انحنای آن شکل می‌گیرد، حرکت بدهید و فرق‌تان را باز کنید. برای بخش‌های پشت مو و شقیقه‌ها از ماشین استفاده کنید. برای شما که تازه‌کار هستید، سرعت ماشین باید روی پایین‌ترین حالت آن باشد.

با ماشین، از قسمت پایینی موهای طرفین سر شروع به کوتاه‌کردن کنید. این کار را برای هر دو طرف سر در دو سمت فرق انجام بدهید و با ماشین، قسمت‌های پایینی موها را کوتاه کنید. اصلاح موها با ماشین از پایین به بالا یعنی کوتاهی در خلاف جهت خواب موها. این کار باعث یک‌دستی موها می‌شود.

بعضی از ماشین‌ها مجهز به قطعه‌ای هستند که اصلاح نواحی دور گوش را هم ممکن می‌کنند. اگر ماشین‌تان از این قطعات دارد از آن کمک بگیرید و دور گوش را هم تمیز و کوتاه کنید. اگر هم نه که با قیچی دست به کار شوید.

۴. قسمت پشت سر را کوتاه کنید

بعد از اصلاح موهای طرفین سر به سراغ اصلاح ناحیه پشت سر بروید و موهای آن قسمت را هم از پایین به بالا کوتاه کنید. اگر خودتان موهایتان را اصلاح می‌کنید، حتما آینه‌ای در اختیار داشته باشید که امکان دیدن و تسلط به پشت‌ سر را برایتان مقدور می‌کند. بعد به موها نگاهی داشته باشید و به‌کمک ماشینی که در دست دارید، سعی کنید که موها را در نواحی مختلف سر به یک اندازه متناسب درآورید.

۵. قیچی وارد می‌شود

حالا که اندازه موها را با ماشین کوتاه کرده‌اید، باید از قیچی استفاده کنید تا مرتب‌کردن نهایی موها دقیق‌تر صورت بگیرد. قیچی‌های معمولی به دردتان نمی‌خورند. باید حتما از قیچی آریشگری که به اندازه کافی تیز است و تیغه‌ای مناسب این کار دارد، استفاده کنید. در غیر این صورت، قیچی‌ کُند، اجازه این را به شما نمی‌دهد که موها را دقیق و درست مدل بدهید.

موها را در بخش بالایی سر شانه بزنید و بعد آنها را به سمت بالا در میان انگشتان خود نگه دارید و هر بار، برای هر دسته مویی که میان دو انگشت وسط و اشاره خود می‌گیرید، ۶ میلی‌متر از موها را کوتاه کنید. با احتیاط قیچی کنید. یادتان باشد که اگر قد موها را کمتر کوتاه کنید، دست‌تان برای کوتاهی بیشتر در آینده باز است اما اگر بیش از حد موها را بزنید، به دردسر می‌افتید.

برای قسمت بالای سر که به تاج سر هم معروف است، همین روند را بادقت و احتیاط انجام بدهید. یعنی موها را شانه کنید، در میان دو انگشت وسط و اشاره به سمت بالا بگیرید و ۶ میلی‌متر از نوک آنها بچینید.

۶. روی خط ریش‌ها کار کنید

باید خط ریش‌ها در طرفین صورت‌تان حالتی متقارن داشته باشند. با خط فرضی افقی روی صورت، ببینید که اندازه خط ریش‌ها در بغل‌های صورت مشابه است یا نه. اگر این‌طور نیست، بادقت، اندازه‌شان را یکی کنید. اندازه طول خط ریش سلیقه‌ای است. با ماشین یا تیغ، خط ریش مطلوب‌تان را طراحی کنید. زدن و کوتاهی موها برای تولید خط ریش هم باید با دقت و احتیاط و از پایین به سمت بالا صورت بگیرد.

۷. وارد مرحله نهایی کار شوید

موها را به سمت طرفین سر و از روی فرقی که انتخاب کرده بودید، شانه بزنید. موهای گردن و پشت سر را هم ماشین کنید. از پایین گردن شروع کنید و باتمرکز به سمت نواحی بالاتر بروید. پشت سر را مدام در آینه چک کنید تا نظم و صافی خط موهای پشت سر از دست نرود.

پس از این مراحل به‌سرعت به حمام بروید و موها را بشویید تا حالت خود را نشان بدهند و خرده موها هم از بین بروند. موها را خشک کنید و اگر عادت به استفاده از محصولات حالت‌دهنده دارید از آنها هم کمک بگیرید و درست مانند آرایشگری حرفه‌ای، موهایتان را مدل بدهید.

در آخر

کوتاه کردن موی آقایان در خانه سخت نیست اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تمرین داشته باشید و باحوصله مراحل کار را پیش ببرید. دقت و احتیاط در کوتاهی مو بسیار مهم است. البته این را هم همیشه به‌خاطر داشته باشید که خوشبختانه، موها بلند می‌شوند و حتی اگر خرابکاری‌هایی هم در مسیر کوتاهی و اصلاح انجام بدهید، باز هم می‌توانید بعد از مدتی به حالت قبلی‌تان برگردید و همه‌چیز را جبران کنید. تابه‌حال تجربه کوتاه‌کردن موهایتان را در منزل داشته‌اید؟ اگر نکته یا قلق خاصی در این زمینه می‌دانید، حتما ما را هم مطلع کنید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.