کم‌فرمانی، بلای جان ب‌ام‌و M235i گرن کوپه در پیست هوکنهایم

کم‌فرمانی، بلای جان ب‌ام‌و M235i گرن کوپه در پیست هوکنهایم

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۱ و همین‌طور برادر بزرگ‌تر آن یعنی سری ۲ گرن کوپه روی پلت‌فرم محرک جلو ساخته شده‌اند که تغییر بزرگی برای باوارایایی‌ها محسوب می‌شود. با توجه به این پلت‌فرم جدید، به نظر می‌رسد کم‌فرمانی حتی در مدل بالا رده و چهارچرخ محرک M235i گرن کوپه هم وجود دارد که این موضوع توسط ویدئوی جدید نشریهٔ اسپرت اتو اثبات شده است. در این ویدئو، اسپرت اتو با این کوپهٔ چهاردر آلمانی اقدام به تایم زنی در پیست هوکنهایم کرده و M235i گرن کوپه نتوانسته رقیب اصلی خود یعنی مرسدس CLA35 AMG را شکست دهد.

ب‌ام‌و M235i گرن کوپه با ثبت تایم ۲ دقیقه و ۶.۱ ثانیه در هوکنهایم، از CLA35 با زمان ۲ دقیقه و ۴.۹ ثانیه کُندتر بوده است. ازجملهٔ دیگر خودروهایی که در این پیست از ب‌ام‌و سریع‌تر بوده‌اند نیز می‌توان به آئودی TTS با زمان ۲ دقیقه و ۳.۴ ثانیه، مرسدس C43 AMG استیت با ۲ دقیقه و ۳.۱ ثانیه، ب‌ام‌و M340i تورینگ با ۲ دقیقه و ۲.۷ ثانیه و فورد موستانگ GT با ۲ دقیقه و ۱.۲ ثانیه اشاره کرد. بااین‌حال M235i گرن کوپه در هوکنهایم از آئودی S4 V6 دیزلی با زمان ۲ دقیقه و ۶.۳ ثانیه و سئات لئون کوپرا R ST با زمان ۲ دقیقه و ۸.۷ ثانیه سریع‌تر بوده است.

شاید ب‌ام‌و M235i گرن کوپه خیلی مناسب پیست نباشد اما در شتاب خط مستقیم لبخند را روی لب‌های راننده می‌نشاند زیرا ظرف تنها ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شتاب به لطف پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژری به دست آمده که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر قدرت تولید می‌کند و آن‌را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهارچرخ می‌فرستد. حداکثر سرعت این کوپهٔ چهاردر کامپکت نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.