چیانتو K20، یک کوپهٔ اسپرت برقی چینی با طراحی جالب و قیمت ارزان

چیانتو K20، یک کوپهٔ اسپرت برقی چینی با طراحی جالب و قیمت ارزان

شرکت چینی چیانتو موتور (Qiantu Motors) اولین محصول خود که یک خودروی اسپرت الکتریکی بنام K50 بود را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد و پس از آن مدتی ساکت بود اما حالا دوباره با یک خودروی تولیدی جدید بازگشته است. این خودرو که K20 نام دارد، مثل برادر بزرگ‌تر خود یک کوپهٔ اسپرت دونفره با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی است اما از طرح هاچ‌بک سه‌در غیرمعمولی استفاده می‌کند.

پیش‌نمایش K20 توسط دو کانسپت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ارائه شد و نسخهٔ تولیدی نهایی آن همان فرم کلی و خطوط پویای کانسپت‌ها را حفظ کرده اما در برخی جزئیات تغییراتی داشته است مثل چراغ‌ها که حالا سنتی‌تر شده‌اند. چیانتو K20 کوپه‌ای جمع‌وجور با تناسبات دو جعبه‌ای و فاصلهٔ محوری کوتاه است. چراغ‌های جلوی تهاجمی، ورودی‌های هوای تزئینی و شیب زیاد شیشهٔ جلو از ویژگی‌های ظاهری این کوپهٔ چینی هستند. در عقب خودرو نیز شاهد طراحی عجیب شیشه به همراه چراغ‌های LED سراسری و یک دیفیوزر کوچک در پایین هستیم.

در داخل K20 طراحان دریچه‌های تهویهٔ غیرمعمول و کنسول مرکزی بسیار باریکی را طراحی کرده‌اند تا در کابین کم‌عرض خودرو فضای کافی برای نصب صندلی‌ها فراهم گردد. مقابل راننده نیز یک نمایشگر سه‌بخشی خمیده به چشم می‌خورد که نقش صفحه آمپر و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را بازی می‌کند. تزئینات مسی‌رنگ روی داشبورد و رو دری‌ها به همراه تودوزی خاکستری و سفید نیز جذابیت داخل این خودرو را افزایش داده‌اند.

چیانتو K20 به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و خودرو را ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسانند که برای چنین خودرویی رقم قابل‌توجهی است. برای تأمین انرژی موتورها نیز باطری‌هایی در کف خودرو بین محورها نصب شده است که برد ۵۰۰ کیلومتری را فراهم می‌کنند. چیانتو هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید K20 را در چین آغاز کرده است و قصد دارد اولین نمونه‌های آن را در سه‌ماههٔ چهارم امسال به خریداران تحویل دهد. قیمت این کوپهٔ الکتریکی چینی از ۸۶,۸۰۰ یوآن معادل ۱۳ هزار دلار آغاز شده و نهایتاً به ۱۴۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۲,۵۰۰ دلار می‌رسد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.