چطور پانچو را ست کنیم؟ ایده‌هایی شیک و جذاب

چطور پانچو را ست کنیم؟ ایده‌هایی شیک و جذاب

پانچو یکی از لباس‌های پرطرفدار پاییزی و زمستانی است. مخصوصا امسال با مدشدن پارچه‌های چهارخانه زیبا، پانچوهای قشنگی به بازار آمده است. اگر فوت‌وفن ست کردن پانچو با لباس‌های مختلف را بدانید بسیار خوش‌تیپ‌تر خواهید بود. با ما همراه باشید.

خیلی کوتاه با پانچو آشنا شویم

پانچو لباسی است که از پارچه‌های تقریبا ضخیم پاییزی و زمستانی تهیه می‌شود و معمولا روی لباس‌های دیگر آن را می‌پوشند. بااین‌حال به یاد داشته باشید که پانچوها ژاکت یا کاپشن نیستند. یعنی نمی‌توانند به‌تنهایی شما را گرم نگه دارند. بیشتر مدل‌های پانچو از جهت‌های مختلف باز و گشاد هستند و به همین دلیل هوای خنک به‌راحتی در آنها جریان می‌یابد. بنابراین زیر آن باید لباس گرم بپوشید.

با اینکه پانچو را می‌توان با لباس‌های متفاوتی ترکیب کرد، برخی از لباس‌ها با آن جور درنمی‌آیند. اغلب مدل‌های پانچو جلو باز هستند و آستین کوتاه و گشاد دارند. بنابراین همیشه پانچو را با لباس آستین‌بلند بپوشید.

آستین لباسی که در زیر پانچو می‌پوشید نباید گشاد باشد. از سوی دیگر شلواری که می‌پوشید باید چسبان یا دم‌پا گشاد باشد. شلوار پارچه‌ای سراسر گشاد یا جین بگی ترکیب نامناسبی با پانچو ایجاد می‌کنند.

بخش اول: ست‌کردن انواع لباس با پانچو

در این بخش خواهید دید که چه لباس‌هایی را می‌توان با پانچو پوشید.

بلوز؛ آستین‌ها باید بلند و چسبان باشند

آستین بلوزی که زیر پانچو می‌پوشید بهتر است چسبان باشد. آستین‌های گشاد با پانچو ترکیبی نامناسب ایجاد می‌کنند.

بهتر است بین پانچو و بلوزی که زیر آن پوشیده‌اید کنتراست ایجاد کنید. یعنی اگر پارچه پانچو ساده است، بلوزی که زیرش می‌پوشید بهتر است طرح‌دار باشد. برای نمونه، پانچوهای دارای رنگ خنثا با بلوز راه‌راه فوق‌العاده خواهند بود.

اگر پانچو طرح‌های شلوغ دارد، زیر آن بلوز ساده بدون طرح بپوشید. بهترین کار این است که بلوز را از رنگ‌های خنثا انتخاب کنید. مشکی، سفید و خاکستری همیشه بهترین رنگ‌های خنثا هستند و با بیشتر رنگ‌ها کنتراست ایجاد می‌کنند.

شال یا روسری؛ نباید بزرگ باشند

ازآنجاکه پانچوها خودشان گشاد هستند، پوشیدن روسری‌های بزرگ و شال‌های حجیم که دورتان پیچیده شوند اصلا جالب نخواهد بود. روسری‌های کوچک‌تر و شال‌هایی که پارچه آنها لَخت باشد بهتر است.

اگر پانچو طرح‌دار است، روسری ساده و درغیر این صورت، روسری طرح‌دار را با پانچوی تک‌رنگ خنثا ست کنید.

کفش؛ همه انواع کفش خوب‌اند

درباره کفش محدودیتی وجود ندارد، هم کفش‌های ساده، هم بوت‌های بلند و هم نیم‌بوت‌ها با پانچو جذاب می‌شوند. انتخاب نوع آنها بسته به سلیقه خودتان است. بااین‌حال اگر پانچوی شما رنگی خنثا دارد، می‌توانید آن را با کفشی بپوشید که سگک، بند یا تزئینات دیگری داشته باشد و زیاد ساده نباشد.

پیراهن و دامن؛ زیاد گشاد نباشند

پانچو را حتی با دامن و پیراهن هم می‌توانید بپوشید! فقط یادتان باشد که زیاد گشاد نباشند چون خود پانچو گشاد است. سارافون و دامن‌های راسته با پانچو جور می‌شوند.

شلوار؛ چسبان باشد بهتر است

شلوار پارچه‌ای یا شلوار جینی که با پانچو می‌پوشید باید چسبان باشد یا حداقل گشادی اضافی نداشته باشد. اگر هم دم‌پاگشاد می‌پوشید بهتر است تا زانو به اندازه کافی تنگ باشد. شلوارهای بگی یا کاملا گشاد را به‌کلی فراموش کنید. بدترین ترکیب ممکن را ایجاد خواهید کرد.

لگ و ساپورت با پانچو عالی هستند.

بخش دوم: ست‌کردن انواع پانچو

در این بخش با انواع پانچو و ست‌کردن آنها آشنا می‌شویم.

۱. پانچوهای آستین‌دار

برخی پانچوها را آستین‌دار درست می‌کنند. یک پانچوی بافتنی آستین‌دار بپوشید و با آن یک شلوار جین مشکی تنگ ست کنید. واقعا زیبا خواهد بود.

۲. پانچو با حاشیه خز

اگر به‌دنبال سبک بوهو (سبکی آزاد و بدون قیدوبند) هستید، پانچوهایی که حاشیه آنها خز دوخته شده است برایتان مناسب خواهد بود.

در تصویر پانچو با خز کالباسی را می‌بینید. زیر آن یک بلوز آستین‌بلند سفید یا صورتی روشن و شلوار جین چسبان بپوشید. همه اینها را با بوت‌هایی به‌رنگ بژ روشن ست کنید.

۳. پانچو با یقه خز

اگر دوست ندارید کل حاشیه پانچو خز داشته باشد یقه آن را خزدار انتخاب کنید. در تصویر زیر، پانچو بافتنی با ترکیب رنگی از مشکی تا طوسی را می‌بینید که بسیار جذاب است و طرح قشنگی هم دارد. یقه آن از خز است و جذابیت زنانه شما را به‌خوبی نشان می‌دهد.

۴. پانچوی کمربنددار

پانچوی کمربنددار طرح اندام شما را به‌صورت ساعت شنی نشان می‌دهد. یک پانچو کشباف بژ که کمربند چرمی مشکی دارد انتخاب کنید و با دامن یا شلوار مشکی بپوشید.

۵. پانچو جیب‌دار

به‌طورکلی جیب در پانچو معمول نیست؛ اما اگر دوست دارید جیب داشته باشید هیچ محدودیتی وجود ندارد.

پانچویی که در تصویر می‌بینید طرح قبیله‌ای دارد و با یک ژاکت سفید، شلوار جین و کلاه قهوه‌ای ست شده است. شما می‌توانید از یک روسری یا شال به این رنگ استفاده کنید. برای تکمیل‌شدن تیپ‌تان، بوت جیر خاکستری بپوشید و کیف‌دستی قهوه‌ای چرمی بردارید.

۶. پانچو دکمه‌دار

معمولا پانچوها جلودکمه‌دار نیستند؛ اما دکمه‌های مورب ظاهر پانچو را امروزی‌تر می‌کنند. این پانچوی بافتنی دکمه‌دار با رنگ خاکستری و یقه برگردان بزرگ واقعا طرح زیبایی دارد. با این پانچو یک یقه اسکی سفید سبک و شلوار جین خاکستری عالی خواهد شد.

۷. پانچو ریشه‌دار

این پانچو به‌نوعی یادآور سبک گرانج است و برای افرادی که این سبک را دوست دارند مناسب‌تر است. طرح پارچه آن چهارخانه است و با بلوز مشکی زیر آن ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. این پانچو را می‌توانید با شلوار جین چسبان به‌همراه بوت‌های جیر قهوه‌ای ست کنید.

۸. پانچو زمستانی

معمولا پانچو را پاییزی می‌دانند؛ اما می‌توانید در روزهای زمستانی هم که هوا آن‌چنان سرد نیست پانچو بپوشید. ازآنجاکه پانچو را به‌صورت لایه‌ای با لباس‌های دیگر می‌پوشند می‌توانید برای زمستان هم روی آن حساب کنید. در تصویر پانچوی ضخیمی را می‌بینید که می‌توانید آن را با بلوز آستین‌بلند و شلوار چسبان بپوشید. بوت‌های جیر بلند هم این ظاهر جذاب را تکمیل خواهند کرد.

۹. پانچو پلیوری

این پانچوها بسیار شیک هستند، زیرا هم به پانچو شبیه‌اند هم به پلیور. این پانچو پلیوری شکلاتی‌رنگ با حاشیه چهارخانه را با شلوار جین مشکی ست کنید.

۱۰. پانچو هودی

این پانچوها مانند هودی کلاه‌دار و جلو بسته هستند. شاید این ترکیب را دوست داشته باشید: پانچو با طرح قبیله‌ای با شلوار جین و بوت‌های خاکستری- شتری. امتحانش کنید!

۱۱. پانچو ژاکتی

برخی پانچوها شبیه ژاکت به نظر می‌رسند. این پانچوی پشمی مشکی- قرمز را با ژاکت ضخیم یقه اسکی بپوشید و با ساپورت مشکی و بوت‌های پیاده‌روی مشکی- قرمز ست کنید. تیپ جذابی خواهید داشت.

۱۲. پانچو سرهمی

این مدل پانچو را هر کسی نمی‌پوشد و بیشتر برای مهمانی‌های خاص در فضای باز که هوا کمی سرد است مناسب به نظر می‌رسد. مسلما برای راه‌رفتن در خیابان جذاب نخواهد بود.

۱۳. پانچو کشباف

پانچو با پارچه کشباف واقعا شیک است. در تصویر پانچوی کشباف پشمی به‌رنگ خاکستری می‌بینید که حاشیه آن ریشه دارد. می‌توانید آن را با یقه‌اسکی و شلوار جین بپوشید.

۱۴. پانچو جین

شاید تعجب کنید اما می‌توان با پارچه جین هم پانچو درست کرد. اگر به‌دنبال سبکی کاملا مدرن هستید، یک پانچوی جین انتخاب کنید. مدلی غیرمتعارف است و به‌درد روزهای سرد نمی‌خورد، اما شاید برخی افراد دوست داشته باشند.

۱۵. پانچو کتی

این پانچوها به کت شبیه‌اند. پانچو کتی که در تصویر می‌بینید نوعی شنل کلاه‌دار است. می‌توانید آن را با بلوز سفید، شلوار آبی تیره و بوت‌های مشکی براق بپوشید.

بخش سوم: ست‌کردن رنگ‌های مختلف پانچو

حالا بیایید ببینیم هر رنگ پانچو با کدام رنگ‌ها جوردرمی‌آید.

پانچوی قرمز

پانچوی قرمزرنگ استایلی بسیار جذاب در روزهای سرد برایتان ایجاد میکند. آن را با شلوار چسبان مشکی و کفش‌های مشکی چرمی با پاشنه تخت ست کنید. این ترکیب بین فرانسوی‌ها محبوب است؛ البته اگر دستکش مشکی هم استفاده کنید.

پانچوی عاجی

این رنگ برای پانچو واقعا زیباست. پانچوی سفید عاجی را با شلوار جین چسبان خاکستری و نیم‌بوت‌های جیر یا چرمی قهوه‌ای ترکیب کنید.

پانچوی نارنجی یا آجری

این رنگ با پاییز واقعا جوردرمی‌آید. یک پانچوی بافتنی نارنجی‌رنگ را با پیراهن جین، شلوار جین کاف‌دار و بوت‌های جیر قهوه‌ای ترکیبی پاییزی و زیبا ایجاد می‌کند.

پانچوی صورتی

پانچوی صورتی انتخابی کاملا جسورانه است! این خانم میانسال و زیبا را ببینید که با پانچوی صورتی، بلوز سفید و شلوار مشکی چقدر سرزنده و جذاب به نظر می‌آید.

پانچوی خاکستری

پانچوهای خاکستری عالی و کاربردی هستند. آنها را با بیشتر رنگ‌ها می‌توان ترکیب کرد. مخصوصا اگر طرفدار سبک کلاسیک هستید، پانچو خاکستری به کارتان می‌آيد. آن را با بلوز یقه‌اسکی سفید بپوشید و با شلوار چرم مشکی و بوت‌های چرم مشکی ست کنید.

پانچوی آبی

رنگ آبی جزو رنگ‌های باوقار است. در تصویر، پانچوی آبی چهارخانه‌ای را می‌بینید که می‌توانید آن را با بلوز سفید و شلوار جین آبی ترکیب کنید.

پانچوی بژ

رنگ بژ یکی از رنگ‌های زیبا برای پانچو است. می‌توانید آن را با لباس‌هایی با رنگ روشن ترکیب کنید. برای نمونه، پانچوی بژ- کرم را با شلوار سفید، بلوز سفید و کفش‌های تخت با این پانچو مناسب هستند.

پانچوی سرمه‌ای

اگر به‌دنبال سبک کژوال ولی مدرن هستید، این رنگ عالی است. پانچوی سرمه‌ای را با بلوز یقه‌اسکی، شلوار جین تنگ آبی و نیم‌بوت‌های چرمی قهوه‌ای تیره بپوشید.

بخش چهارم: ست‌های پیشنهادی بیشتر

۱. در این ترکیب، پانچوی چهارخانه آستین‌دار با بلوز آستین‌بلند مشکی، شلوار جین و بوت‌های جیر قهوه‌ای ست شده است.

۲. پانچوی طرح‌دار زیر با بلوز آستین‌بلند سفید و شلوار جین ترکیب شده است. به همه اینها بوت بلند جیر طوسی را اضافه کنید.

۳. ترکیب‌کردن پانچو با جین بسیار آسان است. یک پانچوی پشمی انتخاب کنید و آن را با بلوز آستین‌بلند سفید و شلوار جین آبی بپوشید. این ترکیب را با بوت جیر تکمیل کنید.

۴. ساپورت یا لگ ترکیبی عالی با پانچو ایجاد می‌کند. این پانچوی بافتنی سفید عاجی را ببینید که با ساپورت چرمی مشکی و بوت‌های جیر مشکی چه زیبا شده است.

۵. اگر پانچوی بافتنی یقه‌شل دوست دارید، آن را با شلوار جین چسبان و بوت جیر تکمیل کنید. پانچویی به‌رنگ طوسی با شلوار جین آبی و بوت‌های خاکستری، ترکیبی شیک ایجاد می‌کند.

۶. این پانچوی طرح‌دار را می‌توانید با بلوز سفید و شلوار چرم مشکی ست کنید.

۷. این پانچوی چهارخانه قرمز به‌زیبایی با بلوز راه‌راه سیاه- سفید و شلوار جین ست شده است.

۸. این پانچو شیری‌رنگ پلیوری با طرح سنتی، با بلوز سفید آستین‌بلند، شلوار چسبان و بوت بلند جیر ست شده است.

آیا اهل پانچو پوشیدن هستید؟ به‌نظر شما پانچو برای چه اندام‌هایی مناسب‌تر است؟ لطفا دیدگاه‌هایتان را با ما درمیان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.