چطور با ماسک آرایش شیک و جذابی داشته باشیم؟

چطور با ماسک آرایش شیک و جذابی داشته باشیم؟

دیگر در تمام دنیا، مردم به ماسک‌زدن عادت کرده‌اند. حالا که ماسک‌ها به چیزی شبیه جوراب و کلاه بدل شده‌اند، باید یاد بگیریم که چطور با ابعاد مختلف حضورشان کنار بیاییم. برای مثال، چطور با وجود ماسک آرایش کنیم؟ در این مقاله توصیه‌هایی مفید خواهید خواند.

آرایش با ماسک؛ چطور و چگونه؟

هنوز هم کسانی هستند که فکر می‌کنند ماسک‌زدن کار واجبی نیست یا حتی به‌خاطر حماقت و خودخواهی حاضر به ماسک‌زدن نمی‌شوند. اما شما این‌طور نباشید. یادمان باشد که این تکه‌پارچه کوچک می‌تواند جان همه ما را نجات بدهد. پس بهانه نیاورید و مثلا نگویید که آرایش با ماسک را چه کنیم؟‌ احساس خفگی را چه کنیم و… .

آرایش با ماسک شدنی است. کسانی که هر روز مجبور به بیرون‌رفتن از خانه هستند و لازم است که در شرکت و مکان‌های مختلف حضور داشته باشند، احتمالا دوست دارند که آرایش و نظم همیشگی ظاهری‌شان را همچنان حفظ کنند. در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چطور به این هدف برسید.

با یک کرم مرطوب‌کننده شروع کنید

اصطکاک میان پوست صورت و ماسک کمی آزاردهنده است. اما نگران نباشید که همیشه راهی وجود دارد. کافی است قبل از شروع آرایش از مرطوب‌کننده‌ای قوی کمک بگیرید. این کرم روی پوست قرار می‌گیرد و آزاردهندگی اصطکاک ماسک و پوست را کم می‌کند. پس حتما به فکر خرید کرم مرطوب‌کننده مناسبی باشید که با پوست‌تان سازگاری دارد، بو و رایحه‌اش اذیت‌تان نمی‌کند و پوشش‌دهی خوبی روی سطح پوست دارد.

کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید

استفاده از کرم ضدآفتاب در هر شرایطی از واجبات است. پس به بهانه پوشیدن ماسک، آن را ترک نکنید. برای اینکه کمتر اذیت شوید، کرم‌های ضدآفتاب سبک استفاده کنید. باید به‌دنبال کرم‌های ضدآفتابی باشید که دوام و ماندگاری زیادی دارند.

به نواحی گونه دقت داشته باشید و حواستان به دور چشم‌ها هم باشد. البته نباید دور چشم‌ها ضدآفتاب بزنید. پس عینک دودی را فراموش نکنید تا دور چشم‌ها در مقابل نور خورشید آسیب نبیند.

از پرایمر و پودر مناسب استفاده کنید

از پرایمرها و پودرهای باکیفیت و مناسب استفاده کنید تا آرایش‌تان در تماس با ماسک و حرارتی که ایجاد می‌شود، آب نشود و نریزد. اگر پودر و پرایمری خوب استفاده نکنید، آرایشتان باوجود ماسک خراب می‌شود و کثیف‌کاری عظیمی در زیر و اطراف ماسک به‌وجود می‌آید.

به فکر سایه‌های براق و خط چشم‌های رنگی باشید

آرایش با ماسک باعث می‌شود تا روی چشم‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید. حالا که قرار است، چشم‌ها مهم‌ترین بخش صورت در این روزها باشند، باید روی آرایش‌شان سرمایه‌گذاری بیشتری کنید. حالا دیگر همه توجه‌ها به چشم‌هایتان معطوف است.

استفاده از خط‌چشم‌های رنگی و سایه‌های براق فکر خوبی است و می‌تواند زیبایی چشم‌هایتان را به رخ بکشد. دیگر پای هماهنگ‌کردن بخش‌های مختلف آرایش صورت به میان نیست. خودتان هستید و چشم‌هایتان. پس باید بی‌توجه به هماهنگی میان رژ، پودر و… به سراغ انتخاب سایه و خط چشمی زیبا و خیره‌کننده بروید که با چشم‌هایتان سازگاری دارد. برای زیباترشدن چشم‌ها می‌توانید زیر پلک یعنی خط چشم پایین را هم سایه بزنید.

ابروها را حسابی دریابید

حالا که در آرایش با ماسک دست‌تان کمی بسته است، باید از ظرفیت‌ها و امکانات در دسترس نهایت استفاده را ببرید. ابرو و چشم‌ها مهم‌ترین بخش‌های آرایش‌تان را می‌سازند. ابروها را مرتب کنید. دیگر اصلا جایز نیست که زیر و اطراف‌شان با موهای اضافی پوشانده شود. ابروها را تمیز کنید و به آنها مدل مناسب بدهید. اگر لازم است از مداد ابرو کمک بگیرید و با ژل ابرو هم موهای این ناحیه را فیکس و ثابت کنید. مرتب و زیبابودن ابروها با ماسک و بدون ماسک روی زیبایی چهره‌تان اثرات فوق‌العاده‌ای می‌گذارد. پس رسیدگی به آنها را دست‌کم نگیرید.

ریمل و فِرمژه عصای دست‌تان خواهند بود

شاید باورتان نشود اما فرمژه به‌سادگی و بی‌هیاهو می‌تواند درجه زیبایی چشم‌ها را از صفر به صد برساند. دقت کنید که برای آرایش چشم‌ها گزینه‌های زیادی وجود دارد. ضمن اینکه مدل و شکل چشم‌هایتان هم در انتخاب بهترین روش‌های آرایشی مؤثرند. اگر خط چشمی ضخیم بکشید و کار را تمام کنید، با پوشیدن ماسک، نما و جلوه چشم‌هایتان را مخدوش خواهید کرد.

در آرایش با ماسک در قسمت زیباسازی چشم‌ها باید به فکر راه و روشی باشید که چشم‌ها را بازتر و درشت‌تر نشان می‌دهد. این کاری است که فرمژه و ریمل با چشم‌ها می‌کند. هر چقدر که ریسک ریزشدن چشم‌ها با کشیدن خط دور و زیرشان زیاد می‌شود، استفاده از فرمژه و ریمل برعکس است. یعنی به‌کمک آنها، خیلی راحت می‌توانید چشم‌ها با هر مدلی را زیبا و درشت نشان بدهید. یادتان باشد که اول فرمژه بزنید و بعد ریمل را از خط رویش مژه‌ها تا ناحیه انتهایی لحاظ کنید.

به‌جای رژ لب از بالم‌ها استفاده کنید

آرایش با ماسک در حال حذف برخی از محبوب‌ترین لوازم‌های آرایشی از روتین آرایشی ماست. اما عیبی ندارد. دیر یا زود کرونا به ما بدرود خواهد گفت و دوباره رژهای رنگارنگ هم سر و کله‌شان پیدا می‌شود. حالا تا رسیدن آن زمان، بهتر است که به‌جای رژ از بالم لب استفاده کنید. بالم‌ها لب را مرطوب نگه می‌دارند و باعث می‌شوند که در برخورد ماسک به پوست، لب‌ها کمتر آسیب ببینند.

زمانی که ماسک مدام به پوست بی‌محافظ لبتان برخورد می‌کند، خشکی ایجاد می‌شود. کسانی که لب‌هایشان خشک است هم مدام دوست دارند که با آب‌دهان، آن را تَر کنند. این کار به خشکی و آسیب‌دیدگی پوست لب دامن می‌زند. پس بالم استفاده کنید. به‌سراغ خرید بالم‌هایی با موادسازنده مرطوب‌کننده مانند شی‌باتر باشید تا رطوبت و سلامت پوست لبتان بیشتر حفظ شود.

در آخر

آرایش با ماسک هم شدنی است. هنوز هم کارهای زیادی را می‌توان در روتین آرایشی انجام داد. آرایش‌کردن با روش‌هایی که گفته شد و در نظرگرفتن نکاتی که دیدید، شما را مانند همیشه زیبا نگه می‌دارد و روحیه‌تان را هم شادتر می‌کند. به نظرتان چه کارهای دیگری در آرایش با ماسک می‌توان انجام داد؟ نکته‌ای در ذهنتان هست که با ما در میان بگذارید؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.