پورشه ۹۱۱ همیشه جاویدان

پورشه ۹۱۱; همیشه جاویدان

به سختی می توان اتوموبیلی در حد پورشه ۹۱۱ را نام برد که به این حد کامل و مهندسی و جذاب باشد. خودرویی که از سال ۱۹۶۳ ساخته می شود و تاکنون پایه بسیاری از مدلهای پورشه مانند مدلهای مسابقه ای، کانورتیبل، توربو و Gt بوده است. حالا هفتمین نسل از این خودرو هم متولد شده و از این ماه به بازار خواهد آمد. البته اگر عاشق پورشه نباشید، تفاوتهای ظاهری زیادی را نخواهید دید.

گفته می شود ۹۰ درصد از اجزای ۹۱۱ کاررای جدید نسبت به مدل نسل پیشین آن تغییر کرده اند. بنابراین با خودرویی طرفیم که سریعتر، سبکتر و با مصرف سوخت و آلایندگی کمتری می تواند سطح آدرنالین خونمان را بالا ببرد. استفاده از ترکیب آلومینیوم سبک وزن و فولاد باعث شده ۴۵ کیلوگرم از وزن ماشین کاسته شود. برای افزایش ثبات، اسپویلرهای عقب با نیرویی معادل ۹۰ کیلوگرم به چرخهای عقب، تعادل خودرو را در سرعتهای بالا افزایش می دهند.

موتور استاندارد ۳.۴ لیتری شش سیلندر مسطح با ۳۵۰ اسب بخار نیرو، کارآمدتر از نمونه های پیشین است. موتور ۳.۸ لیتری ۴۰۰ اسب بخاری نیز برای مدل S تدارک دیده شده که می تواند شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان آورد. رقمی که در حد سوپر اسپرتهاست.

قیمت نسل جدید ۹۱۱ کاررا بین ۴۳۰۰ تا ۵۹۰۰ دلار افزایش را نسبت به مدلهای پیشین نشان می دهد. یعنی ۸۳ هزار دلار برای مدل ۳.۶ لیتری و ۹۷ هزار دلار برای مدل S باید پرداخت نمایید. بزودی انواع کابریولت، توربو، کاررا ۴، اسپیدستر، GT2, GT3 نیز بروی این پلاتفرم معرفی خواهند شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.