پورشه ۷۱۸ کیمن T یا آلپاین A110S؟ کدام‌یک در پیست سریع‌تر است؟

پورشه ۷۱۸ کیمن T یا آلپاین A110S؟ کدام‌یک در پیست سریع‌تر است؟

برند تازه احیاشدهٔ آلپاین سابقه‌ای طولانی در ساخت خودروهای جذاب برای رانندگی دارد اما جدیدترین ساختهٔ این شرکت یعنی A110S با مانع بزرگی بنام پورشه ۷۱۸ کیمن T مواجه است. A110S نه‌تنها از شهرت و اعتبار کیمن برخوردار نیست بلکه ۴,۷۵۵ پوند هم از این اسپرت شناخته‌شدهٔ آلمانی گران‌تر است؛ اما آیا می‌توان این اسپرت کوچک فرانسوی را بر رقیب جذاب آلمانی ترجیح داد؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است در ابتدا به اعداد روی کاغذ نگاهی داشته باشیم.

A110S به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر متعلق به رنو مگان RS مجهز است که در اینجا ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. A110S به لطف این ترکیب ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

۷۱۸ کیمن T اما از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. هرچند کیمن کمی قوی‌تر است اما برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۴.۷ ثانیه زمان نیاز دارد آن‌هم درصورتی‌که به گیربکس اتوماتیک دوکلاچه PDK و پکیج سفارشی Sport Chrono مجهز باشد. با گیربکس دستی و بدون پکیج مذکور این زمان به ۵.۳ ثانیه افزایش پیدا می‌کند. حداکثر سرعت این ماشین نیز ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است.

انتخاب از بین این دو اسپرت موتور وسط به سلیقهٔ افراد بستگی دارد اما کدام‌یک از آن‌ها در پیست سریع‌تر است؟ برای پاسخ به این سؤال، SportAuto دو ویدئو را منتشر کرده که کیمن و آلپاین را در حال تایم زنی در پیست هوکنهایم با یک رانندهٔ حرفه‌ای در پشت فرمان آن‌ها نشان می‌دهد. هردو خودرو در این آزمایش مجهز به لاستیک‌های چسبنده هستند که در A110S میشلن پایلوت اسپرت ۴ و در کیمن پیرلی P Zero هستند. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.