پرش بلند اسب فراری با برلینتا F12

پرش بلند اسب فراری با برلینتا F12

بلاخره آمد. اسب پر توان فراری بعد از آب  کردن دل طرفداران خود، سرانجام از پرده بیرون آمد. اما نام آن نه ۶۲۰ و نه ۵۹۹ نیست. بلکه نام F12 Berlinetta را بر آن نهاده اند.

همانطور که ابتدای هفته هم خبر داده بودیم، موتور V12 این اسب آهنی با حجم ۶.۳ لیتر می تواند ۷۴۰ سب بخار (متریک) را در دور ۸۵۰۰ و ۵۰۸ پوند فوت گشتاور را در دور موتور ۶۰۰۰ تولید کند. جالب اینکه ۸۰ درصد این گشتاور از دور موتور ۲۵۰۰ در دقیقه در اختیار راننده خواهد بود. سیستم انتقال نیرو با کمک کلاچ دوبل و گیربکس با ضرایب نزدیک به هم هفت سرعته، چرخهای عقب را به حرکت وا می دارند. شتاب صفر تا صد ۳.۱ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر این سوپر اسپرت تنها در ۸.۵ ثانیه اتفاق می افتد. البته حداکثر سرعت تنها ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت می باشد!

F12 برلینتا سریعتر از هر فراری دیگری می تواند پیست فیورانو را طی کند. خودرو نسبت به مدل GTS کوتاهتر و کوچکتر است و مرکز ثقل آن نیز پایینتر قرار گرفته است. وزن خالص این فراری ۱۵۲۶ کیلوگرم است. استفاده از آخرین تکنولوژی ها در ساخت ترمزهای کربنی-سرامیکی (CCM3) و سیستم تعلیق (SCM-E) و سیستم های کنترل، همگی نشان از پیشرفت فراری از یک خودروساز کوچک به یک شرکت پیشرو دارند. طرفداران فراری هفته آینده در ژنو این خودرو را از نزدیک ملاقات خواهند کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.