همه چیز درباره آرایش با رژ قرمز

همه چیز درباره آرایش با رژ قرمز

آرایش با رژ قرمز چیزی نیست که از مُد بیفتد یا تکراری شود. این رنگ جادویی حس‌وحالی دارد که ظاهر را از این رو به آن رو می‌کند. اما؛ یک امای بزرگ وجود دارد. شما در صورتی با این رنگ رژ زیبا و جذاب می‌شوید که اصولی را بدانید. در این مقاله برایتان گفته‌ایم.

مراحل آرایش با رژ قرمز را می‌شناسید؟

هیچ جای شکی نیست که رژ قرمز می‌تواند توجه همه را به سوی خود جلب کند و بسیار جذاب باشد. کسی که از رژ قرمز استفاده می‌کند، شیک و خاص به نظر می‌رسد. رعایت اصول و نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر از این رنگ و عنصر جذاب در آرایشتان استفاده کنید:

قدم نخست: لب‌ها را از قبل آماده کنید

برای اینکه رژ به‌خوبی روی لب‌هایتان بنشیند، باید قبل از استفاده از آن اقداماتی را در نظر داشته باشید. بالم لب یا مرطوب‌کننده‌ها یاورتان در این مسیر هستند. باید کمی مرطوب‌کننده یا بالم بزنید و آنها را به‌طور یکدست روی لب‌ها پخش کنید.

اگر به‌دنبال این هستید که لب‌ها را کاملا مرطوب کنید، استفاده از پرایمر هم فکر خوبی خواهد بود. ضمن‌اینکه پرایمرها به دوام رژ لب و خشک‌نشدن و اصطلاحا نماسیدن آن روی لب هم کمک می‌کنند.

در واقع، باید به لایه‌برداری پوست لب، قبل از شروع آرایش فکر کنید. اگر لب‌تان پوسته‌پوسته است و خشکی‌هایی رویش وجود دارد، همه این مسائل را رفع کنید و بعد به فکر رژزدن باشید. چون رژ قرمز روی لبی با این مشکلات جلوه خوبی نخواهد داشت. اسکراب‌های خانگی و شیمیایی در قالب کرم‌ها و… برای لایه‌برداری از لب موجودند اما نباید در استفاده از آنها زیاده‌روی کنید چون امکان دارد که لب را زخم و آسیب‌پذیر کنند.

قدم دوم: خطوط بیرونی دور لب را به‌درستی بکشید

 مطابق شکل بالا باید کشیدن خطوط اطراف لب را شروع کنید. کار خط‌کشی را از دو ناحیه بالای لب آغاز نمایید و بعد به سراغ کل حواشی لب بروید. کشیدن درست خط لب به شما کمک می‌کند تا رژ بهتر و صاف‌تر روی لب بنشیند.

قدم سوم: لب‌ها را با مداد لب پُر کنید

بعد از اینکه خطوط دور لب را کشیدید، با یک دستمال کاغذی سعی کنید که پررنگیِ زیاد خط لب را خنثی کنید و بعد نگاهی بیندازید و ببینید که کدام قسمت‌ها بدون رنگ باقی مانده یا خط کج و ناموزون شده است. این موارد را اصلاح کنید که می‌خواهیم در گام بعدی به سراغ بخش اصلی کار برویم.

قدم چهارم: رژ قرمز را روی لب‌ها بمالید

اگر با شکل لب‌هایتان مشکلی ندارید، شروع به مالیدن رژ روی خطوط اصلی لب کنید اما اگر می‌خواهید اصلاحاتی انجام شود و لب‌ها قرمزتر به نظر برسند، از بالای خط اولیه لب یعنی جایی که خط لب را در مرحله قبلی کشیده بودید، شروع به مالیدن رژ کنید. کشیدن رژ روی خط لب، بهترین راه برای قرمزتر نشان‌دادن لب و برجسته‌‌کردن آن است. برای اینکه رژتان جلوه‌ای تمیز و مرتب داشته باشد، بهتر است که اطراف لب‌ها را کانسیلر بزنید.

نکاتی مهم که باید درباره آرایش با رژ قرمز بدانید

 نکات دیگری هم درباره آرایش با رژ قرمز وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. شاید بگویید که انتخاب رژ دیگر این‌همه وسواس و نکته ندارد. ولی دارد! گواه ما عده زیادی از خانم‌هایی هستند که میل زیادی به آرایش با رژ قرمز در آنها وجود دارد اما به‌دلیل ترس و نداشتن جرئت دور این رژ را خط می‌کشند. واقعیت این است که هر چقدر شناخت بیشتری درباره رژ قرمز داشته باشید، شجاعت و میلتان هم درباره استفاده از آن بالاتر می‌رود.

رژ قرمز طیف‌های متنوعی دارد؛ رنگ مناسب پوست‌تان را پیدا کنید

قرمز طیف‌های متنوعی دارد. باید بدانید که کدام تناژ به پوست‌تان بیشتر می‌خورد. برای مثال، اگر پوستی با رگه‌هایی از زردی دارید، رژ لب‌هایی برایتان مناسب خواهد بود که زمینه رنگی‌شان خنک‌تر و روشن‌تر است. اثرگذاری رژ قرمز روشن روی پوست‌هایی با رگه‌های زرد فقط روشن‌ترکردن پوست صورت نیست، بلکه دندان‌هایتان را هم سفیدتر نشان خواهد داد.

اگر پوست‌تان تیره‌تر است هم باید به‌سراغ طیف‌هایی از قرمز بروید که تیره‌ترند. وجود اکلیل در رژهای قرمز برای افراد با پوست تیره هم ایده خوبی است. به‌طور کلی، برای انتخاب رژ قرمزی که مناسب پوست‌تان است، مانند زمانی که لباس را نزدیک بدن می‌گیرید تا به‌طور حدودی بدانید که گزینه مناسبی برایتان است یا خیر، رژ را هم نزدیک لب بگیرید و ببینید که چطور می‌شود. چون هر چقدر هم که قانون و تبصره مطرح شود، باز هم باید رنگ به دلتان بنشیند و شاید مورد به مورد روی افراد، رنگ هر رژ متفاوت با قوانین کلی‌ای باشد که کارشناسان می‌گویند.

 رژ قرمز با استایل‌های مختلف هم‌خوان است؛ پوشیدن انواع مدل‌ها

شاید باورتان نشود اما رژ قرمز با هر تیپ و استایلی هم‌خوانی دارد. فرقی نمی‌کند که آن را زمانی استفاده کنید که پلیوری گشاد و شلواری جین به تن دارید یا با شومیزی از جنس حریر. در هر حال، رژ قرمز بسیار زیبا و برازنده است و روی استایل‌تان اثری مثبت می‌گذارد.

نکته جالب دیگری که درباره آرایش با رژ قرمز وجود دارد، این است که با اندکی تلاش می‌توانید ظاهرتان را به‌شدت تغییر بدهید. برای مثال، کافی است که اندکی ریمل بزنید و بعد دست به دامان رژ قرمز شوید تا تیپ‌تان از این رو به آن رو شود. این رنگ از رژ می‌تواند شما را در عرض چند ثانیه خاص، زیباتر و طوری کند که انگار روی آرایش‌تان خیلی کار کرده‌اید.

رژ قرمز نیاز به آرایش چشم ندارد؛ راحتی و زیبایی توأمان

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، در صورت استفاده از رژ قرمز به تنهایی هم جلوه زیادی دارد و اصلا لازم نیست که چشم‌هایتان را آرایش کنید. علت این است که رنگ قرمز و جلوه آن روی لب‌ها باعث می‌شود تا همه توجه‌ها به سمت لب‌ جلب شود و دیگر نیازی به آرایش چشم نباشد.

البته این به معنای آن نیست که اگر چشم‌هایتان را در زمان استفاده از رژ قرمز آرایش کنید، کار بدی کرده‌اید. همه چیز به سلیقه شما و البته حوصله‌تان در آرایش‌کردن وابسته است. مثلا اگر دلتان بخواهد که چشم‌ها را هم آرایش کنید، خط چشم گربه‌ای و مژه مصنوعی می‌توانند مکمل‌های خوبی برای رژ قرمز باشند.  استفاده از سایه طلایی هم می‌تواند جلوه‌ای کلاسیک به استایل‌تان بدهد. به‌طور کلی، آرایش دودی می‌تواند مکمل مناسبی برای آرایش با رژ قرمز باشد. مثلا سایه خاکستری یا قهوه‌ای تیره را به‌خاطر بسپارید. با چنین استایلی انگار از روی جلد مجله‌های مُد بیرون آمده‌اید.

در آخر

آرایش با رژ قرمز را یاد بگیرید و آن را به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب در رسیدگی به استایل و ظاهرتان قرار بدهید. شاید باورتان نشود اما این رنگ با کمترین زحمت، شما را حسابی شیک و جذاب می‌کند. به نظرتان نکته‌ای جالب‌توجه درباره رژ قرمز و آرایش با آن وجود دارد که در این مقاله از نظرمان جا مانده است؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.