همه‌چیز درباره موس صورت

همه‌چیز درباره موس صورت

در این مطلب برای‌تان می‌گوییم که موس صورت چیست. چه کاربردی دارد.  چطور باید آن را به پوست بزنید و چه برندهایی در بازار دارد که محبوب و پرطرفدارند.

موس صورت چیست؟

از کرم‌ و پودر صورت خسته‌ شده‌اید؟ موس صورت را امتحان کنید. موس صورت محصول جذابی ا‌ست که یکی از کرم‌های زیرسازی به‌حساب می‌آید. موس صورت که به آن فونداسیون هم‌زده هم می‌گویند، بافتی متفاوت با پودر یا مایع دارد. درواقع موس نه پنکیک است و نه کرم پودر. زمانی که موس به صورت می‌زنیم، می‌بینیم که سبک است و اغلب جلوه‌ مات دارد.

قدیم‌ترها کرم فونداسیون با بافت سنگین، تنها گزینه‌ای بود که به‌خوبی پوست را پوشش می‌داد. اما حالا دیگر محصولات زیبایی هیجان‌انگیزی مثل موس صورت در دسترس داریم. فونداسیون موس یکی از جدیدترین محصولات میکاپ به‌شمار می‌رود. کاربرد راحت این محصول و بافت سبک آن باعث شده حسابی محبوب شود.

فناوری که در تولید این محصول به‌کار رفته، ترکیب هوا با فونداسیون است. برندهای مختلف آرایشی موس را در میان محصولات خود جا داده‌اند. بعضی از برندها آن را با مرطوب‌کننده همراه می‌کنند. بعضی دیگر موس بدون چربی تولید می‌کنند.

چرا باید موس بخریم؟

هر میکاپ قشنگی، زیرسازی درست و حسابی هم لازم دارد. خوش‌رنگ‌ترین رژگونه روی لکه و جای جوش خودش را نشان نمی‌دهد. به همین دلیل همیشه باید به ‌فکر فونداسیون جذاب و یک‌دست باشیم.

موس صورت یکی از بهترین گزینه‌ها برای ماست. بدون این‌که احساس کنیم پوست‌مان نفس نمی‌کشد و خیلی سنگین شده، آن را یک‌دست و خوش‌رنگ می‌کنیم. موس روی صورت نمی‌ماسد و مصنوعی به‌نظر نمی‌رسد. ضمن این‌که باعث نمی‌شود چین‌های صورت بیشتر به چشم بیاید.

اغلب محصولات موس ضدآفتاب هم دارند. بنابراین، کار محافظت از سلامت پوست را هم انجام می‌دهند.

هنگام خرید موس صورت به چه نکته‌هایی دقت می‌کنیم؟

  • خیلی خوب است که مواد طبیعی در فرمول موس پیدا کنیم. هیلارونیک اسید، آلوورا و گلیسیرین از این دست مواد هستند.
  • محصولات فونداسیون باید بتوانند تا ۱۲ ساعت میکاپ را نگه دارند. دوام این محصول نکته‌ مهمی ا‌ست.
  • بعضی از کارشناسان موس را برای پوست چرب مناسب‌تر می‌دانند. اما واقعیت این است که موس برای انواع پوست مناسب است. اگر پوست‌مان خیلی چرب باشد، مدل موس مات و در غیر این‌صورت، مدل مایع آن به‌درد ما می‌خورد. خیلی از آرایشگران حرفه‌ای، موس را به‌عنوان فونداسیون کاربردی و راحت ترجیح می‌دهند.
  • شاید این پرسش پیش بیاید حالا که می‌دانیم موس صورت چیست، موس چه رنگی بخریم؟ پاسخ این است که هر چه با پوست طبیعی صورت‌مان هماهنگ‌تر باشد، بهتر است. چراکه بهتر می‌تواند لکه‌ها را بپوشاند و صورت را یک‌دست‌تر نشان می‌دهد.

چطور موس صورت بزنیم؟

استفاده از موس صورت خیلی راحت است. اصلا همین کاربرد ساده‌اش آن را محبوب کرده. در ۵ گام ساده ببینیم چطور از موس استفاده می‌‌شود.

گام یک: شستن صورت آغاز هر میکاپی ا‌ست. پوست‌مان را با ژل شست‌وشوی صورت یا فیس واش، شیر پاک‌کن، میسلارواتر یا تونر پاک می‌کنیم. باقی‌مانده‌ آرایش، گرد و خاک و آلودگی را از پوست می‌شوییم. انتخاب هر کدام از این محصولات به جنس پوست ما بستگی دارد. معمولا یکی از آنها برای تمیز کردن پوست کافی‌ است. اما بعد از آرایش سنگین یا آلودگی زیاد، خوب است یک شوینده را در کنار تونر استفاده کنیم.

انگشتان را با حرکت دایره‌ای روی پوست می‌کشیم. هنگام خشک کردن حوله را روی پوست نمی‌کشیم و آرام و با ضربه صورت را خشک می‌کنیم.

گام دو: مرطوب‌کننده می‌زنیم. اگر از کرم ویتامین سی روشن‌کننده استفاده می‌کنیم، جای مناسب آن قبل از مرطوب‌کننده است. در غیر این‌صورت، کارمان را با مرطوب‌کننده ادامه می‌دهیم. ۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا خوب جذب پوست شود.

گام سه: پرایمر کمک می‌کند میکاپ دوام بیشتری داشته باشد. ضمن این‌که چین‌های ریز پوست را پر می‌کند. اگر پوست ما خیلی چرب باشد، پرایمر بر پایه‌ آب گزینه‌ بهتری ا‌ست.

گام چهار: با نوک انگشت کمی از موس را برمی‌داریم و به‌طور یک‌دست روی پیشانی، بینی، گونه‌ها و چانه می‌زنیم. نیازی نیست مقداری زیادی موس برداریم. بسته‌بندی موس در اندازه‌های نسبتا کوچک است. به این دلیل که هر بار مقدار کمی از آن مصرف می‌شود. از براش فونداسیون هم می‌توانیم برای زدن موس بهره ببریم. فقط باید دقت کنیم براش را زیادی در قوطی موس فرو نکنیم.

گام پنج: کارمان را با زدن کانسیلر به‌پایان می‌بریم. کانسیلر یا پوشاننده، کرم‌پودری با غلظت بالاست. معمولا تیرگی دور چشم یا جای لکه‌ها با کانسیلر پوشیده می‌شوند. زدن این کرم را با براش کانسیلر انجام می‌دهیم. حالا دیگر زیرسازی صورت به‌پایان می‌رسد.

برندهای محبوب موس کدامند؟

بیشتر برندهای آرایشی در کنار کرم پودر و فونداسیون، موس صورت هم روانه‌ بازار کرده‌اند. الیزابت آردن (Elizabeth Arden)، میبلین (Maybelline)، رولون (Revlon)، کریستن دیور (Christan Dior)، لاکمه (Lakme)، اسنس (Essence)، نمونه برندهای باکیفیت هستند. میبلین، بکا، اسنس و گلدن‌رز از جمله برندهای موجود در بازار ایران هستند.

موس صورت در روتین آرایش شما جایی دارد؟ اگر تجربه‌ استفاده از موس را دارید و از برند آن راضی هستید، با ما درمیان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.