نمایشگاه ژنو: رونمایی از قوی‌ترین فِراری ۱۲ سیلندر تاریخ!

نمایشگاه ژنو: رونمایی از قوی‌ترین فِراری ۱۲ سیلندر تاریخ!

فراری در نمایشگاه ژنو امسال یک نماینده بسیار ویژه دارد: ۸۱۲ سوپرفَست، که جایگزین مدل پرآوازه F12berlinetta شده و برگ جدیدی در کارنامه درخشان صاحب مارانللو رقم خواهد زد!

این هیولای تازه‌نفس با دو رنگ مختلف رونمایی شد: یکی قرمز سِتانتا (Rosso Settanta) که به‌منظور بزرگداشت هفتاد سالگی کمپانی به‌صورت اختصاصی برای این نمونه تولید شده و دیگری طوسی کالدو (Grigio Caldo). هردو خودرو نمای فوق‌العاده چشمگیری دارند و توجهات را به‌شدت به خود جلب می‌کنند. این کار تقریباً عادت همیشگی فِراری بوده و کمتر پیش آمده که تنها یک دستگاه از مدل جدید را برای رونمایی حاضر کند.

۸۱۲ درواقع به‌عنوان یک مدل یادبود (البته با تیراژ نامحدود) برای سالگرد هفتاد سالگی فِراری ساخته و پرداخته شده و قوی‌ترین اسب ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ این خودروساز به حساب می‌آید. زیر کاپوت کشیده جلو، قلب V12 با حجم ۶.۵ لیتر آرَمیده که ۷۸۹ اسب بخار قدرت (۸۰۰ PS) و ۷۱۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام تماماً از طریق نمونه تغییریافته جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار به چرخ‌های عقب می‌رسند.

مدل جدید دو ویژگی ممتاز هم دارد: اول، سامانه فرمان برقی (Electronic Power Steering) که برای اولین بار توسط صاحب مارانللو معرفی شده است.

دوم، سامانه فاصله محوری کوتاه مجازی ۲.۰ که با کمک فرمان برقی محور جلو و برنامه‌ریزی‌های دقیق مبتنی بر ابعاد لاستیک‌ها و فرمان پذیری چرخ‌های عقب چالاکی و سرعت‌عمل بیشتری به ارمغان می‌آورد.

بزودی در میدونی جزئیات کامل این اسب جوان را باهم بررسی خواهیم کرد.

غرفه فِراری در نمایشگاه ژنو علاوه بر ۸۱۲ سوپرفَست چند مدل سفارشی دیگر را نیز شامل می‌شود. از آن جمله می‌توان یک ۴۸۸ GTB خاص (ساخته شده توسط بخش Tailor Made کمپانی) را نام برد که الهاماتی از مدل ۲۹۰ MM شرکت کننده در میله میلیا (Mille Miglia) سال ۱۹۵۶ دارد و رنگ بدنه آن ترکیبی از قرمز مسابقه‌ای (Rosso Corsa)، آبی لاگونا (Blu Laguna) و زرد مودنا (Giallo Modena) می‌باشد. اشاره می‌کنم که راننده ۲۹۰ MM مذکور در آن رقابت‌ها خوآن مانوئِل فانگیو (Juan Manuel Fangio) فقید بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.