نبرد فشرده بی ام‌ و سری ۴، آئودی A5 و لکسس RC

نبرد فشرده ب‌ام‌و سری ۴، آئودی A5 و لکسس RC

طراحی ظاهری! این اصلی‌ترین دلیل خرید کوپه‌های جدید است. خریداران می‌خواهند دیده شوند و برای این کار حاضر هستند پول بیشتری پرداخته و در عوض کاهش یافتن فضای کابین و بار در چشم دیگران خودنمایی کنند. یکی از پر سر و صداترین کوپه‌های چند سال اخیر بازار را می‌توان نسل جدید ب‌ام‌و سری ۴ دانست که جلوپنجره بسیار بزرگ آن نظرات بسیار متفاوتی را ایجاد کرده است.

ظاهر این خودرو بیشتر از رقبایی همچون آئودی و لکسس دیده می‌شود. آئودی از چندین سال پیش استفاده از جلوپنجره‌های بزرگ را در دستور کار قرار داده اما با این وجود نیز نسخه فیس لیفت شده A5 طراحی محافظه‌کارتری نسبت به سری ۴ جدید دارد. ظاهر ترکیبی آئودی با خطوط تیز و نسبتاً نرم همراه شده است.

رقیب دیگر لکسس RC است که شاید جایگزینی برای مدل‌های آلمانی باشد اما طراحی و تکنولوژی و کیفیت خاص خود را دارد و دقیقاً همان چیزی است که یک کوپه لوکس باید ارائه کند. در این مقایسه، قوای محرکه هیبریدی لکسس باعث تفاوت جالبی بین رقبا شده است.

هر سه رقیب قیمت نزدیک به همی ‌دارند بنابراین سؤال اصلی این است: ب‌ام‌و بهترین کوپه بازار را تولید کرده است؟ یا اینکه بهتر است از خیر این خودرو گذشته و A5 فیس لیفت شده یا RC هیبریدی را بخرید؟

  • ب‌ام‌و سری ۴
ب‌ام‌و ۴۲۰i M Sportمدل
۴۰۴۶۰قیمت (پوند)
۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۱۸۱ اسب بخاریپیشرانه
۷.۵شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)
۷.۸مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۴۶:آلایندگی (گرم در هر کیلومتر)
۴۷۵مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

ب‌ام‌و قطعاً به عنوان برندی که کلاس کوپه‌های چهارنفره را خلق کرده اعتبار زیادی دارد. اگرچه سری ۲ دهه ۶۰ میلادی تا رسیدن به سری ۴ امروزی تفاوت‌های بنیادینی تجربه کرده اما همیشه شاهد هنرنمایی باواریایی ها در این کلاس بوده‌ایم. آیا جدیدترین نسل سری ۴ کد G22 می‌تواند این موفقیت را ادامه دهد؟

  • طراحی و مهندسی

اگرچه دماغه جنجالی سری ۴ جدید اولین بحث درباره این خودرو را شکل می‌دهد اما زیر پوست خودرو را به خوبی می‌شناسیم. این خودرو از همان قوای محرکه و ساختار سری ۳ شامل معماری سبک‌وزن و مستحکم CLAR استفاده می‌کند. این پلتفرم زیربنای اکثر محصولات ب‌ام‌و از جمله نسل بعدی سری ۲ کوپه و حتی شاسی‌بلند X7 می‌باشد.

فاصله بین چرخ های عقب این خودرو ۲۳ میلی‌متر بیشتر از سری ۳ بوده و خود اکسل نیز تغییراتی داشته است. خط سقف خمیده‌تر به معنی ارتفاع ۱۳۸۳ میلی‌متری سری ۴ است که ۵۲ میلی‌متر کمتر از سری ۳ می‌باشد و این امر باعث کاهش ۲۱ میلی‌متری مرکز ثقل خودرو نسبت به برادر سدان شده است.

سری ۴ به‌صورت استاندارد با دامپرهای غیرفعال عرضه می‌شود اما پکیج ۲۵۰۰ پوندی M Sport Pro شامل دامپرهای تطبیقی است که بسته به حالت‌های رانندگی انتخابی تنظیم می‌شود.

کابین خودرو در بخش جلو همان طراحی سری ۳ را دارد و همان ساختار داشبورد را نشان می‌دهد؛ به عبارت دیگر از خودرو از تکنولوژی مدرن و کیفیت ساخت بسیار بالا سود می‌برد.

  • سواری

با وجود نقطه شروع قدرتمندی همچون سری ۳، اگر ب‌ام‌و سری ۴ را خراب کرده باشد شوکه خواهیم شد. خوشبختانه این‌گونه نشده است. به‌طور خلاصه باید گفت سری ۴ هیجان کافی برای رضایت طرفداران را داشته و درعین‌حال محصولی مناسب برای طی فواصل طولانی می‌باشد.

سری ۴ مجهز به دامپرهای تطبیقی سفارشی و رینگ‌های ۱۸ اینچی هندلینگ تیز و سواری پایدار را ارائه می‌کند. در واقع سواری این خودرو بیشترین پایداری را بین رقبای حاضر در این تست دارد. تفاوت بین حالت‌های کامفورت و اسپورت دامپرها خیلی زیاد نیست و صرف‌نظر از تنظیمات انتخابی، سری ۴ خودرویی چابک، پاسخگو و درعین‌حال ریلکس حس می‌شود.

همانند اکثر محصولات ب‌ام‌و، سری ۴ حس زیادی را از فرمان منتقل نمی‌کند زیرا غربیلک فرمان فربه و چرمی آن اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. فرمان آئودی اندکی حس بیشتری داشته اما چسبندگی و سواری سفت تر به معنی لذت بیشتر آن خواهد بود. هنوز هم ب‌ام‌و به حدی تیز پیچ‌ها را رد می‌کند که آئودی و لکسس نمی‌توانند به پایش برسند.

نیروبخش ۴۲۰i پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۱۸۱ اسب بخاری است که کم‌توان‌تر از آئودی ۲۰۱ اسبی می‌باشد. اگرچه پرفورمنس این خودرو یک پله بالاتر از لکسس است اما به قدرتمندی آئودی نمی‌رسد.

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ب‌ام‌و جزو نقاط قوت این خودرو بوده و تیزترین گیربکس بین سه خودرو است و در سواری‌های نرمال نیز تعویض‌های نرمی را به نمایش می‌گذارد. در حالت اسپورت تعویض‌ها خشن‌تر می‌شوند و این برای رانندگی هیجان‌انگیز عالی است؛ اما در حالت اسپورت و سرعت کم شاید گیربکس هرازگاهی تعویض‌های ناخوشایندی داشته باشد.

  • فضای بار و کابین

هیچ‌یک از این کوپه‌ها صندلی‌های عقب خیلی جاداری ندارند اما شاید ب‌ام‌و بهترین بخش عقب کابین را داشته باشد.

سری ۴ بیشترین فضای زانو را داشته و فضای سر آن اندکی کمتر از A5 است. خود صندلی‌ها به خوبی بدن را در برمی‌گیرند و از این نظر بهتر از آئودی و لکسس هستند. یکی از مشکلات کوچک این خودرو فضای پاست که اگر راننده و سرنشین جلو صندلی را پایین آورده باشند فضای چندانی زیر آن وجود نخواهد داشت. استراحت گاه دست موجود نیز راحتی بیشتری را به ارمغان آورده است.

فضای بار ۴۴۰ لیتری این خودرو تنها ۱۰ لیتر کمتر از آئودی A5 است. البته بخش مرکزی صندلی‌های عقب را می‌توان خواباند و اشیای طویل‌تر را حمل کرد.

  • مالکیت

از بین سه برند حاضر در این مقایسه ب‌ام‌و بدترین عملکرد را در نظرسنجی مالکان داشته است. این شرکت رتبه ۲۷ بین برندها و رتبه ۲۵ بین نمایندگی‌ها را در سال ۲۰۲۰ کسب کرده و عملکردی ناامید کننده را به نمایش گذاشته است.

اگرچه یورو انکاپ فعلاً سری ۴ جدید را تست نکرده اما احتمالاً عملکرد ایمنی آن مشابه سری ۳ سدان خواهد بود. این خودرو در سال ۲۰۱۹ تمامی ۵ ستاره ایمنی را کسب کرده بود. همه تریم های سری ۴ دارای کروز کنترل بوده و پکیج دستیار راننده حرفه‌ای شامل عملکرد نیمه‌خودکار است که می‌تواند سرعت را کنترل کرده و خودرو را بین خطوط براند.

  • هزینه‌های نگهداری

این خودرو در خلال تست‌ها مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای گذاشت. اگرچه مالیات سالانه این خودرو کمتر از آئودی است اما لکسس به خاطر قوای محرکه هیبریدی خود مالیات کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. شایان ذکر است لکسس گران‌تر می‌باشد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: ۴۲۰i نقطه ورود به خانواده سری ۴ بوده اما از پیشرانه نسبتاً سبک در دماغه سود می‌برد و نبود سیستم چهار چرخ محرک نیز باعث شده بهترین هندلینگ را بین اعضای خانواده داشته باشد.

  • آئودی A5
آئودی A5 کوپه ۴۰ TFSI S tronic S lineمدل
۴۱۸۰۵قیمت (پوند)
۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۰۱ اسب بخاریپیشرانه
۷.۱شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)
۸.۷مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۵۰:آلایندگی (گرم در هر کیلومتر)
۴۷۵مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

 

آئودی A5 همیشه به خاطر کیفیت ساخت بالا، تکنولوژی روز و تجربه رانندگی ریلکس شناخته شده است. این خودرو پرفورمنس بهتری نسبت به سری ۴ حاضر در مقایسه دارد اما این موارد برای برتری بر رقیب هم‌وطن کفایت می‌کند؟

  • طراحی و مهندسی

همانند سری ۴، آئودی A5 از زیرساخت آشنای سدان جمع‌وجور اما بسیار توانای A4 استفاده می‌کند. این خودرو همانند برادر چهار درب خود برای سال ۲۰۲۰ فیس لیفت شده و برخی تغییرات ملایم در طراحی، پیشرانه‌ها و تکنولوژی‌های آن دیده می‌شود.

نیروبخش A5 پیشرانه ۲ لیتری توربو است که قدرت ۲۰۱ اسب بخاری دارد. حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری کوپه لوکس آئودی ۲۰ واحد بیشتر از سری ۴ می‌باشد. اگرچه قدرت آئودی ۱۹ اسب بخار کمتر از لکسس RC 300h است اما A5 سبک‌ترین خودروی مقایسه بوده و این موضوع تأثیر زیادی روی ثبت شتاب ۷.۱ ثانیه‌ای گذاشته و آن را به سریع‌ترین خودروی این شاخ‌به‌شاخ بدل نموده است. نیروی پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می‌شود.

تیم طراحی آئودی همواره بهترین کارها را انجام داده و کابین A5 نیز این را به خوبی نشان می‌دهد. فیس لیفت سال پیش به معنی استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی در بالای داشبورد می‌باشد. کیفیت متریال بکار رفته عالی بوده و از این نظر جای حرفی باقی نمی‌گذارد.

  • سواری

یک نکته را باید در زمان مقایسه آئودی A5 و ب‌ام‌و سری ۴ مدنظر قرار داد. اگرچه مدل ۴۲۰i تست شده از دامپرهای تطبیقی سفارشی و رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده کرده اما تنها تیپ فول A5 ورسپرانگ با پیکربندی مشابهی عرضه می‌شود. مدل S line تست شده از دامپرهای غیرفعال و رینگ‌های ۱۹ اینچی سفارشی استفاده کرده است.

به همین خاطر سواری A5 خشک ترین و بی‌قرارترین سواری بین سه خودرو بوده است. با افزایش سرعت این وضعیت بهتر می‌شود و A5 را به یک کروزر عالی در بزرگراه‌ها تبدیل می‌کند؛ اما کیفیت سواری خودرو در سرعت‌های پایین به خوبی رقبا نیست. تجارب پیشین می‌گوید سواری این خودرو با دامپرهای تطبیقی بهبود می‌یابد و کیفیت سواری A5 به سری ۴ نزدیک می‌شود.

اما حتی با وجود رضایت‌بخش‌ترین تنظیمات سیستم تعلیق نیز آئودی در سر پیچ‌ها نمی‌تواند با ب‌ام‌و رقابت کند. A5 بیش از آنکه هیجان‌انگیز باشد خودرویی ایمن و قابل پیش‌بینی است. حس سنگین‌تر دماغه نسبت به لکسس یا ب‌ام‌و باعث شده A5 خودروی لذت بخشی برای مسیرهای پر پیچ و خم نباشد. سیستم تعلیق سفت و خشک اما باعث می‌شود خودرو در پیچ‌ها نسبتاً تخت باقی بماند.

فرمان نیز اگرچه بازخورد بیشتری را به راننده نمی‌دهد اما سنگینی خاصی داشته و دقت آن با ب‌ام‌و برابر است.

آئودی در پرفورمنس خط مستقیم کاملاً برتر است. پیشرانه ۲ لیتری این خودرو با فیس لیفت اخیر قوی‌تر شده و خروجی آن از ۱۸۷ به ۲۰۱ اسب بخار رسیده است. اگرچه قدرت این کوپه کمتر از لکسس بوده اما از طرفی وزن آن ۲۵۰ کیلوگرم کمتر است. در دنیای واقعی پیشرانه A5 قلدرتر از دو رقیب حس شده و گیربکس نرم نیز هماهنگی بسیار خوبی با قلب آهنین دارد.

  • فضای بار و کابین

بخش عقب کابین A5 کمترین میزان راحتی بین رقبا را دارد. نقطه‌ضعف اصلی این خودرو فضای پاست. هرکسی که پشت راننده بنشیند حس تنگی فضا را کاملاً احساس خواهد کرد. صندلی جلوی کم ارتفاع و کوتاه هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند و سرنشینان مجبور هستند پاهای خود را کمی بالا ببرند.

این موضوع جای شرمساری دارد زیرا صندلی‌های عقب نقاط قوت خودشان را دارد. برای مثال فضای سر A5 بهتر از لکسس و ب‌ام‌و بوده و عملکردهای سیستم تهویه مطبوع، یک جفت درگاه USB و دو نگه‌دارنده فنجان نیز برای سرنشینان بخش عقب تدارک دیده شده است.

آئودی بزرگ‌ترین فضای بار را دارد. فضای ۴۵۰ لیتری موجود اندکی کمتر از A4 سدان بوده و همچون سری ۴ می‌توان به لطف صندلی‌های عقب تاشونده وسایل طویل‌تر را حمل کرد.

  • مالکیت

آئودی هم ‌رتبه بسیار خوبی را در نظرسنجی سال پیش مالکان به دست نیاورده اما رتبه‌های ۲۱ و ۲۰ آن بین خودروسازان و نمایندگی‌ها بهتر از هم‌وطن خود یعنی ب‌ام‌و می‌باشد.

یورو انکاپ فعلاً A5 را تست نکرده اما بی‌شک فیس لیفت صورت گرفته و در دسترس بودن سیستم‌های ایمنی زیاد باعث کسب رتبه بالا خواهند شد. نسخه پیش از فیس لیفت این خودرو ۵ ستاره ایمنی داشته است.

تمامی مدل‌های A5 از شش کیسه هوا، کروز کنترل، ترمز اضطراری خودکار و… سود می‌برند. پکیج دستیار راننده ۲۷۰۰ پوندی این خودرو شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی و دیگر سیستم‌های کمک‌راننده است.

  • هزینه‌های نگهداری

این خودرو چه در روی کاغذ و چه در دنیای واقعی پرمصرف‌ترین گزینه بین سه خودروی تست شده است که این امر روی هزینه‌های سوخت سالانه تأثیر زیادی می‌گذارد.

پیش‌بینی‌ها نشان داده آئودی بیشترین افت قیمت را داشته و پس از ۳ سال مالکیت ۳۹.۸ درصد ارزش اولیه خود را حفظ می‌کند.

لکسس پس از ۳ سال ۴۹.۳ درصد ارزش اولیه خود را حفظ خواهد کرد درحالی‌که این میزان برای ب‌ام‌و سری ۴ برابر با ۵۱.۷ درصد است.

نظرات آزمایش‌کنندگان: راحتی سواری A5 با وجود دامپرهای تطبیقی بهبود می‌یابد. متأسفانه این ویژگی فقط در انحصار مدل‌های ورسپرانگ است که ۱۲۹۰۰ پوند گران‌تر از مدل S line می‌باشند.

  • لکسس RC
لکسس RC 300h F Sportمدل
۴۳۵۰۰قیمت (پوند)
۴ سیلندر ۲.۵ لیتری هیبرید ۱۷۸ اسب بخاریپیشرانه
۷.۵شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه)
۶.۷مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر)
۱۴۵:آلایندگی (گرم در هر کیلومتر)
۴۶۵مالیات جاده‌ای سالانه (پوند)

 

لکسس در کلاس لوکس‌ها معمولاً روش خاص خودش را دارد. تکنولوژی هیبریدی، کیفیت ساخت عالی و سرویس نمایندگی مثال‌زدنی از جمله نقاط قوت محصولات لکسس محسوب می‌شوند. RC 300h قطعاً جزو خودروهای متمایز بازار است اما می‌تواند از پس دو رقیب کارکشته دیگر برآید؟

  • طراحی و مهندسی

RC اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی و در سال ۲۰۱۹ فیس لیفت شد. تغییرات این خودرو در بخش ظاهری از کوپه برجسته LC الهام گرفته است. چندین تغییر مکانیکی نیز رخ داده که شامل بهبود سیستم فرمان و تعلیق می‌باشد. تغییرات رخ داده به‌منظور بهبود پاسخ و راحتی اعمال شده‌اند.

لکسس و تویوتا از نظر تکنولوژی هیبریدی کاملاً پیشرو هستند و خانواده استاندارد RC نیز با گزینه ۲.۵ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری و پیشرانه الکتریکی ۱۴۲ اسبی و قدرت ترکیبی ۲۲۰ اسب بخاری این موضوع را نشان می‌دهد. گشتاور این مجموعه از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

باتری نیکل-هیبرید بکار رفته در این خودرو تکنولوژی قدیمی‌تری داشته هرچند RC می‌تواند در حالت الکتریکی نیز حرکت کند اما انتظار شعاع حرکتی بالایی را نباید داشت. این واحد الکتریکی بیشتر کمک‌حال پیشرانه درون‌سوز بوده و به بهبود پرفورمنس و راندمان کمک می‌کند.

طراحی کابین RC سن بالای خود را نشان می‌دهد و دلیل اصلی آن کنسول مرکزی است که نه تنها پر از دکمه بوده بلکه از CD پلیر قدیمی استفاده می‌کند. چندین دکمه در سمت راست فرمان وجود دارند که حس ارزان‌قیمتی را القا می‌کنند. باقی موارد کیفیت خوبی داشته و کاملاً با رقبای آلمانی رقابت می‌کنند.

  • سواری

تکنولوژی هیبریدی برای RC همانند شمشیر دو لبه است. اگرچه این مجموعه پتانسیل کاهش مصرف سوخت را به ویژه در شهر دارد اما از طرفی باعث افزایش وزن کلی شده است. با وزن ۱۷۳۵ کیلوگرمی، لکسس ۲۱۰ کیلوگرم سنگین‌تر از ب‌ام‌و بوده و آئودی هم هنوز ۴۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

این یکی از عوامل فقدان هیجان در RC می‌باشد. اگرچه توازن خوبی در شاسی وجود دارد اما کوپه لکسس توانایی مشابه ب‌ام‌و در عبور از پیچ‌ها را ندارد. موضوع ناامید کننده تر به آسایش و آرامش کلی کابین مربوط می‌شود که پایین‌تر از رقباست. در واقع صدای بیشتری از جاده و پیشرانه به کابین نفوذ می‌کند و این موضوع در رقبای آلمانی کمتر است. همچنین در زمان تخت گاز رفتن صدای پیشرانه درمی‌آید. نکته مثبت این خودرو سواری نسبتاً نرم‌تر در مقایسه با A5 است.

اما از نظر پرفورمنس، پیشرانه و گیربکس CVT ترکیب فوق‌العاده‌ای را به نمایش نمی‌گذارند. اگرچه شتاب گیری نرم خودرو به لطف پیشرانه الکتریکی با آرامش و سکوت کامل انجام می‌شود اما هرگونه شتاب گیری ناگهانی و سنگین با صدای ناخوشایند پیشرانه همراه خواهد شد.

گیربکس CVT را می‌توان با میدونی‌های روی فرمان کنترل کرد اما حس خوبی وجود ندارد. اگرچه فعال کردن حالت اسپورت باعث تیزتر شدن میدونی گاز شده اما خب هیجان شتاب گیری های ناگهانی RC به پای سری ۴ یا A5 نمی‌رسد.

  • فضای بار و کابین

بخش جلوی کابین RC فضای خوبی دارد. صندلی‌ها بدن را در بر گرفته و جای درستی نصب شده‌اند و برخلاف دو رقیب دیگر، این صندلی‌ها در تریم F Sport به عملکرد گرم و سرد شونده مجهز هستند.

صندلی‌های عقب این خودرو فضای زانوی بیشتری نسبت به A5 دارند. در بحث فضای سر اما لکسس کمترین فضا را نسبت به رقبا نشان می‌دهد.

نیاز به فضا برای جا دادن قوای محرکه هیبریدی به معنی قربانی شدن فضای بار است. با فضای ۳۴۰ لیتری، RC حدود ۱۰۰ لیتر ظرفیت کمتر نسبت به ب‌ام‌و داشته و ۱۱۰ لیتر نیز کمتر از آئودی دارد.

  • مالکیت

اینجا لکسس برتری واضح خود را نشان می‌دهد. در نظرسنجی اخیر رضایت مالکان این شرکت رتبه بسیار خوبی را کسب کرده است.

به عبارت دیگر اگرچه رضایت صددرصدی و خرابی صفر را نمی‌توان کسب کرد اما لکسس احتمال خرابی کمتری نسبت به رقبا دارد.

اگرچه RC طراحی قدیمی‌تری داشته اما تکنولوژی‌های ایمنی مدرن و استانداردی همچون کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، هشدار برخورد و… را ارائه می‌کند.

  • هزینه‌های نگهداری

این خودرو در سواری‌های روزمره و شهری کمترین هزینه سوخت را خواهد داشت هرچند فاصله آن با رقبا خیلی زیاد نیست. RC همچنین بزرگ‌ترین باک سوخت بین سه رقیب را داشته و بنابراین فواصل بیشتری را می‌توان با آن بدون نیاز به سوخت‌گیری طی کرد.

نظرات آزمایش‌کنندگان: محصولات هیبریدی جدیدتر لکسس همچون UX پیشرفت زیاد این برند در تنظیمات و بهبود سیستم هیبریدی و به ویژه گیربکس CVT را نشان می‌دهد.

  • قضاوت نهایی

رتبه اول: ب‌ام‌و سری ۴

سری ۴ جدید شایستگی پیروزی در این رقابت را دارد زیرا از نقاط قوت بسیار و نقاط ضعف بسیار کمی برخوردار است. این خودرو بهترین ترکیب از سواری و هندلینگ را ارائه داده و کابینی باکیفیت و آرام، صندلی‌های عقب جادار و بهترین تکنولوژی سیستم اطلاعات سرگرمی را در اختیار می‌گذارد. اگرچه سری ۴ پرمصرف‌تر از RC است اما کمترین میزان مالیات برای خریداران سازمانی را در بر داشته و ارزان‌ترین قیمت بین هر سه رقیب را دارد.

رتبه دوم: آئودی A5

در بسیاری از بخش‌ها آئودی A5 به سری ۴ بسیار نزدیک شده است. کیفیت ساخت این خودرو بسیار خوب بوده و پرفورمنس آن بهترین است. البته هیجان سواری این خودرو به پای سری ۴ نمی‌رسد و بدون دامپرهای تطبیقی سفارشی نیز سواری آن خیلی راحت نیست. با توجه به هزینه‌های نگهداری بالا و فضای عقب تنگ، این خودرو نمی‌تواند پیروز رقابت باشد.

رتبه سوم: لکسس RC

اگرچه لکسس هنوز هم نقاط قوت خودش را دارد اما رتبه سوم را کسب می‌کند. RC کم‌مصرف‌ترین خودروی این مقایسه بوده و از کابینی باکیفیت سود می‌برد اما ژرمن‌ها سریع‌تر، لوکس‌تر، ارزان‌تر و چابک‌تر هستند. لکسس از سیستم اطلاعات سرگرمی خوبی استفاده نمی‌کند، کمترین فضای بار را دارد و اقساط ماهانه آن نیز بالاتر از رقباست و بنابراین به کسب رتبه سوم بسنده می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.