نبرد شرق و غرب، مرسدس بنز C کلاس کوپه در برابر لکسوس RC

نبرد شرق و غرب، مرسدس بنز C کلاس کوپه در برابر لکسوس RC

آیا می‌توان خودرویی اسپرت و جذاب، درعین‌حال اقتصادی و کم‌مصرف پیدا نمود؟ برای پاسخ این سؤال مرسدس بنز C کلاس کوپهٔ دیزل و لکسوس RC هیبریدی را به نبرد دعوت کرده‌ایم

در دنیای امروز خرید یک خودروی کوپه بدین معنا نیست که شما باید بهره‌وری و مصرف سوخت پایین را قربانی کنید زیرا گروهی رو به رشد از کوپه‌های چهارنفرهٔ نسبتاً کوچک به بازار عرضه‌شده است که برای ارائهٔ لذت رانندگی تلاش می‌کنند. یکی از این خودروها، جدیدترین مرسدس بنز C کلاس کوپه است که ما در اینجا مدل C250d آن‌را آزموده‌ایم. کوپه‌ای با موتور دیزل ۲.۱ لیتری، عملکرد گیرا، طراحی جذاب و سروصدای پایین.

شاید شما نتوانید تصور کنید که یک کوپهٔ پریمیوم موتور دیزل در سینه داشته باشد و یا اینکه چنین خودرویی با لکسوس مقایسه شود اما این حقیقتی است که اتفاق افتاده است؛ اما سازندهٔ ژاپنی برای رسیدن به بهره‌وری چشمگیر حداقل روی کاغذ، بجای استفاده از موتورهای دیزل، روی به قوای محرکهٔ هیبریدی برقی-بنزینی آورده است. امروز در این نبرد کوپهٔ RC300h لکسوس شرکت کرده است و در این جنگ لباس ورزشی F-Sport خود را نیز جهت استفاده علیه AMG Line مرسدس بنز با خود آورده است.

خودرویی در این آزمون پیروز خواهد شد که تعادلی بین تمام ویژگی‌هایی که مدنظر ماست برقرار کند. این خودرو باید ترکیبی از لذت رانندگی و هزینه‌های نگهداری و استفادهٔ پایین را به همراه عملکرد مناسب و کاربردی بودن ارائه کند. حال مرسدس دیزل بهتر این تعادل را برقرار می‌کند یا لکسوس هیبریدی؟

شروع رقابت

استایل

به نظر می‌رسد طراحی و جذابیت ظاهر برای خریداران خودروهای کوپه بسیار مهم باشد. این اهمیت برای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند دو خودرو مورد آزمایش ما حتی بیشتر هم هست. بااین‌حال مرسدس با سطوح نرم و خطوط خمیده کاملاً با لکسوس متضاد است چراکه این کوپهٔ ژاپنی از جلو تا عقب خود از خطوط تیز و شارپ استفاده کرده است. بااین‌وجود هر دو خودرو قطعاً طراحی قابل‌توجهی برای خریداران دارند.

پیشرانه

باوجود استفاده از قوای محرکهٔ بنزینی-الکتریکی، RC هنوز هم به پاکی C کلاس نیست. بااین‌حال آمار و ارقام نشان می‌دهند که هر دو خودرو راندمان مناسبی در یک کوپهٔ اسپرت ارائه می‌کنند. هرچند موتور مرسدس فاقد پالایش لکسوس است اما به لطف استفاده از گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته رانندگی بهتری دارد.

مالکیت

کوپه‌ها نیاز بیشتری به ارائهٔ یک تجربهٔ مالکیت عاطفی و احساسی دارند بخصوص برندهای پریمیوم. C کلاس در داخل دل‌پذیرتر است اما RC کیفیت ساخت بهتری دارد و این در حالی است که عملکرد و رانندگی لکسوس نیز موجب مالکیت طولانی‌تری می‌شود.

نتیجه

مقام اول مرسدس بنز C250d AMG Line Coupe

مرسدس بنز جام پیروزی را با اختلاف قانع‌کننده‌ای از لکسوس ربود. هرچند C کلاس کوپه رانندگی درخشانی ندارد اما تجهیزات بیشتری دارد، هزینه‌های نگهداری آن ارزان‌تر بوده و کاربردی‌تر از RC است. همچنین موتور دیزل آن عملکرد بهتری داشته و گیربکس روان ۹ سرعتهٔ اتوماتیک آن نیز برای این نوع ماشین مناسب‌تر است. این موارد به استفادهٔ بهتر خودرو هم در پیمودن مسافت‌های جاده‌ای طولانی و هم رانندگی داخل شهر کمک می‌کند.

مقام دوم لکسوس RC300h F Sport

هرچند RC ثابت کرد که لکسوس می‌تواند به‌عنوان یک رقیب در کنار حریفان آلمانی خود قرار گیرد اما هنوز این مدل دودر توانایی رقابت با مرسدس بنز را ندارد. لکسوس قوای محرکهٔ پالایش‌شده‌ای دارد اما در کارایی و عملکرد در پس رقیب آلمانی خود قرار می‌گیرد درحالی‌که کابین آن نیز متناسب و کاربردی نبوده و موردپسند همهٔ سلیقه‌ها قرار نمی‌گیرد.

آیا این خودرو ارزش انتظار کشیدن دارد؟

آئودی A5 2.0 TDI S Line

ب‌ام‌و ۴۲۰d رقیب دیگری در این کلاس محسوب می‌شود اما اگر شما می‌خواهید جدیدترین کوپهٔ بازار را داشته باشید باید منتظر نسل جدید آئودی A5 بمانید. این خودرو پس از نسل جدید سدان A4 معرفی‌شده و ترکیبی از یک ظاهر تکامل‌یافته را با بهره‌وری و عملکرد بالا و فضای داخلی درجه‌یک ارائه می‌کند.

 

مشخصات فنی

 مرسدس بنز C250dلکسوس RC300h
قیمت پایه۳۸,۲۴۵ پوند۳۷,۴۹۵ پوند
قیمت تست‌شده۴۴,۰۹۰ پوند۳۹,۱۱۵ پوند
فاصلهٔ بین دو محور۲.۸۴ متر۲.۷۳ متر
طول/عرض/ارتفاع۴.۶۹/۱.۸۱/۱.۴۰ متر۴.۶۹/۱.۸۴/۱.۳۹ متر
پیشرانه۲.۱ لیتری ۴ سیلندر دیزل۲.۵ لیتری ۴ سیلندر بنزینی
قدرت۲۰۰ اسب بخار۲۲۰ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۲۲۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیکCVT
محور محرکعقبعقب
ظرفیت باک۶۶ لیتر۶۶ لیتر
حجم صندوق بار۴۰۰ لیتر۳۴۰ لیتر
وزن خالص۱۶۴۵ کیلوگرم۱۷۳۶ کیلوگرم
شتاب صفرتا ۹۶۷.۴ ثانیه۸.۱ ثانیه
حداکثر سرعت۲۴۶ کیلومتر در ساعت۱۹۰ کیلومتر در ساعت
توقف از ۹۶ کیلومتر۳۷.۳ متر۳۵.۳ متر
مصرف سوخت آزمون۵.۸ لیتر۶.۴ لیتر
مصرف سوخت اعلامی۴.۲ لیتر (ترکیبی)۵ لیتر (ترکیبی)

 

منبع: AutoExpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.