نبرد برادران نیرومند مرسدس-آام‌گ، درگ E63 S و GT63 S

نبرد برادران نیرومند مرسدس-آام‌گ، درگ E63 S و GT63 S

جدیدترین درگ CarWow بسیار جالب است زیرا دو ساختهٔ بسیار مشابه مرسدس-آام‌گ را در برابر هم قرار داده است. البته این دو ماشین در ظاهر شباهت چندانی باهم ندارند زیرا یکی یک استیشن کاربردی و دیگری یک کوپهٔ چهاردر با سقف شیب‌دار است اما در زیر این پوسته‌ها، دو خودرو عملاً یکسان هستند. بااین‌حال، در رقابت ۴۰۰ متر، E63 S AMG سریع‌تر خواهد بود یا AMG GT63 S؟ مت واتسون در ویدئویی که در پایین این مطلب قرار گرفته به این سؤال پاسخ داده است.

هردو خودرو سلاح مخوفی را زیر کاپوت خود پنهان کرده‌اند که شامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو، گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic به همراه لانچ کنترل می‌شود اما اختلاف آن‌ها در اعداد خروجی موتور است. پیشرانهٔ ۴ لیتری مرسدس ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل E63 S می‌دهد درحالی‌که این موتور در GT63 S کمی قوی‌تر بوده و ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از سوی دیگر اما GT63 S با ۲۱۲۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌تر از برادر استیشن ۱۹۴۰ کیلوگرمی خود است. همچنین قیمت این استیشن قدرتمند در بریتانیا از ۱۰۰ هزار پوند آغاز می‌شود که به‌ میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از برادر سنگین‌تر اما قوی‌تر خود با قیمت پایهٔ ۱۳۰ هزار پوند است؛ بنابراین، آیا وقتی این دو ماشین در آزمایش‌های مختلفی مثل درگ، رولینگ و توقف در برابر هم قرار می‌گیرند، GT63 S این‌همه تفاوت قیمت خود را توجیه می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 مرسدس E63 S AMGمرسدس AMG GT63 S
پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۱۲ اسب بخار۶۴۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۹۴۰ کیلوگرم۲۱۲۰ کیلوگرم
قیمت۱۰۰ هزار پوند۱۳۰ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.