مقایسهٔ نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و سری ۲، زشت‌تر یا زیباتر؟

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم ب‌ام‌و سری ۲، زشت‌تر یا زیباتر؟

ب‌ام‌و به‌تازگی نسل جدید سری ۲ کوپه را معرفی کرده و اولین واکنش‌ها به آن تا حد زیادی مثبت بوده است. هرچند طراحی این خودرو کمی بحث‌برانگیز بوده است اما بااین‌حال هنوز هم می‌توان آن‌را یکی از جذاب‌ترین محصولات ب‌ام‌و دانست. خب بنابراین وقت آن رسیده که نسل جدید سری ۲ را با نسل قبلی مقایسه کنیم.

در جلوی خودرو جلوپنجره‌ای پرفورمنس محور جلب‌توجه می‌کند که عریض و کم‌ارتفاع است. این یعنی خوشبختانه در اینجا خبری از جلوپنجرهٔ بزرگ سری ۴ نیست؛ اما این تنها ویژگی قابل‌توجه جلوپنجرهٔ سری ۲ نیست زیرا این جلوپنجره بجای میله‌های عمودی معمولی به فلپ‌های هوایی مجهز شده که در ۱۰ سطح مختلف باز می‌شود تا جریان هوای بهینه و موردنیاز را روانهٔ محفظهٔ پیشرانه کند. همین فلپ‌ها در ورودی‌های هوای طرفین سپر هم تعبیه شده‌اند که به خنک شدن ترمزها کمک می‌کنند؛ و نهایتاً پرده‌های هوای در لبهٔ بیرونی سپرها هم به بهبود آئرودینامیک خودرو کمک می‌کنند. در نسل جدید سری ۲ چراغ‌های جلو به‌صورت دایره‌ای طراحی شده‌اند تا مدل نمادین ۲۰۰۲ را به یاد بیاورند. به این چراغ‌ها همچنین دی‌لایت‌های U شکلی هم اضافه شده است.

درحالی‌که سری ۱ و سری ۲ کوپهٔ قبلی تناسبات سؤال‌برانگیزی داشتند، نسل جدید ۱۰۹ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده تا از این لحاظ بهبود پیدا کند. در این ماشین، کاپوت آلومینیومی به سمت شیشهٔ جلوی شیب‌دار جریان یافته و یک خط شانهٔ برجسته هم روی طول خودرو تأکید می‌کند. علاوه بر این، نسل جدید از بدنه‌ای ساده با طرح اتاق تکاملی و خم هافمیستر مشخص‌تر برخوردار است. ارتفاع سری ۲ جدید هم ۲۵ میلی‌متر کمتر شده که این به استایل اسپرت‌تر آن کمک می‌کند. با عبور از این قسمت، به بخش عقبی نسل جدید سری ۲ می‌رسیم که با صندوق کوتاه با اسپویلر یکپارچه و سپر لبه‌دار با بخش پایینی مشکی‌رنگ، بدون شک، بحث‌برانگیزترین قسمت آن است. هرچند طراحی این دو بخش مذکور خوب به نظر می‌رسد اما انتقادات زیادی به چراغ‌های عقب سه‌بعدی خودرو وارد شده است.

نسل جدید سری ۲ در داخل از فضای لوکس‌تری برخوردار شده که عمدتاً از سری ۳ و سری ۴ گرفته شده است. این تغییر بسیار مثبت تلقی می‌شود زیرا سرانجام سری ۲ از کابین برخوردار شده که شایستهٔ یک خودروی لوکس به نظر می‌رسد. این خودرو به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸.۸ اینچی عرضه می‌شود اما خریداران می‌توانند آن‌ها را صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی ارتقاء دهند. در این ماشین هدآپ دیسپلی رنگی قابل سفارش است و سانروف هم ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده است.

در بخش پرفورمنس، نسخهٔ پایهٔ سری ۲ جدید در آمریکا یعنی مدل ۲۳۰i به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که با تولید ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، بهبود ۷ اسب بخاری و ۵۰ نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد؛ اما با وجود قدرت بیشتر، نسل جدید کُندتر است زیرا ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه از ۲۳۰i قبلی بیشتر است. خریداران اما می‌توانند مدل قوی‌تر M240i XDrive را هم انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این خروجی، که پیشرفتی ۴۷ اسب بخاری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد، M240i را ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند که یک‌دهم ثانیه از نسل قبلی سریع‌تر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.