مقایسهٔ طراحی سه کوپهٔ مرسدس بنز: C کلاس، E کلاس و S کلاس

مقایسهٔ طراحی سه کوپهٔ مرسدس بنز: C کلاس، E کلاس و S کلاس

به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از این حقیقت فرار کرد که نسل جدید مرسدس بنز E کلاس کوپه بسیار شبیه به برادران C کلاس و S کلاس خود طراحی شده است و این مقایسهٔ تصویری نیز بیشتر این واقعیت را روشن می‌کند. البته شاید شما بگویید که هریک از این سه کوپه در سگمنت‌های کاملاً متفاوتی قرار دارند و مقایسهٔ آن‌ها منصفانه نیست اما بااین‌حال در ادامه قصد داریم بیشتر طراحی E کلاس کوپه را با دو کوپهٔ دیگر مرسدس بنز مقایسه کنیم.

با کنار هم گذاشتن تصاویر سه خودروی C کلاس کوپه، E کلاس کوپه و S کلاس کوپه مشخص می‌شود که این سه خودرو طراحی بیرونی بسیار شبیه به همی دارند که حتی گاهی تشخیص آن‌ها را از یکدیگر دشوار می‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت جدیدترین عضو این جمع یعنی E کلاس کوپه که به‌تازگی رونمایی شده است، از شخصیت مستقلی برخوردار نیست و در طراحی کاملاً دنباله‌روی برادران کوچک‌تر و بزرگ‌تر خود است.

بااین‌حال می‌توان تفاوت‌هایی جزئی هم میان E کلاس کوپه با دو کوپهٔ قدیمی‌تر مشاهده کرد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به لچکی در پنجره‌های جانبی عقب، چراغ‌های باریک‌تر عقب، کاپوت عضلانی‌تر و خطوط جانبی کمتر اشاره کرد؛ اما حتی با وجود این تفاوت‌های جزئی هم به‌راحتی کوپهٔ جدید E کلاس با کوپه‌های C کلاس و S کلاس اشتباه گرفته می‌شود. البته تشخیص E کلاس از S کلاس کمی آسان‌تر است.

نسل جدید مرسدس بنز E کلاس کوپه با ۴.۸۲ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۴۳ متر ارتفاع، نسبت به نسل قبلی خود بزرگ‌تر شده است درحالی‌که از C کلاس کوپه هم ابعاد بسیار بزرگ‌تری دارد. در سوی دیگر اما هرچند S کلاس کوپه ارتفاع بیشتری از E کلاس کوپه ندارد، ولی ۲۰ سانتیمتر کشیده‌تر و ۴ سانتیمتر عریض‌تر از آن است.

در بخش کابین و طراحی داخلی اما E کلاس کوپه شباهت بیشتری به S کلاس کوپه دارد تا C کلاس کوپه. به‌عنوان‌مثال در E و S از چهار دریچهٔ تهویه استفاده شده است درحالی‌که این دریچه‌ها در C کلاس سه عدد هستند. همچنین E و S در طراحی صفحه آمپر و صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم از طراحی مشترکی استفاده می‌کنند درحالی‌که صفحه‌نمایش C کلاس از نوع تبلت مانند بوده و مشابه A کلاس است.

در بخش پیشرانه‌ها و عملکرد، E کلاس کوپه هنوز هیچ پیشرانهٔ مشترکی با S کلاس کوپه ندارد اما مدل‌های E200 و E300 موتورهای یکسانی با C200 و C300 دارند.

 C200E200C300E300
پیشرانه۲ لیتری۲ لیتری۲ لیتری۲ لیتری
قدرت۱۸۰ اسب بخار۱۸۰اسب بخار۲۴۰ اسب بخار۲۴۰ اسب بخار
گشتاور۳۰۰ نیوتن متر۳۰۰ نیوتن متر۳۷۰ نیوتن متر۳۷۰ نیوتن متر
صفرتاصد۷.۷ ثانیه۷.۸ ثانیه۶ ثانیه۶.۴ ثانیه
حداکثر سرعت۲۳۷ کیلومتر/ساعت۲۴۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۵.۳ لیتر۶ لیتر۶.۳ لیتر۶.۴ لیتر
قیمت۳۷,۶۰۰ یورو۴۹,۰۰۰ یورو۴۴,۸۰۰ یورو۵۴,۷۴۰ یورو

در پایان می‌توان گفت هرچند شباهت بسیار زیادی بین طراحی سه کوپهٔ C کلاس، E کلاس و S کلاس وجود دارد اما مرسدس تفاوت‌هایی را هم بین آن‌ها ایجاد کرده و نمی‌توان منکر این واقعیت شد که علاقه‌مندان به خودرو و دوستداران این برند آلمانی بدون هیچ مکثی قادر به تشخیص این کوپه‌ها از یکدیگر خواهند بود. ولی بااین‌وجود هویت مستقل طراحی هریک از محصولات مرسدس بنز در دوران امروزی تا حد زیادی از بین رفته است.

منبع: CarScoops

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.