معرفی نسخهٔ فیس‌ لیفت مرسدس بنز S کلاس کوپه و کابریولت

معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت مرسدس بنز S کلاس کوپه و کابریولت

چند ماه پس از معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس سدان، حالا سازندهٔ آلمانی همان فیس‌لیفت و به‌روزرسانی را برای نسخه‌های کوپه و کابریولت S کلاس نیز ارائه کرده است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این دو مدل در ظاهر تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند که شامل اصلاحاتی جزئی در گرافیک داخلی چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب می‌شود. همچنین تمامی مدل‌های کوپه و کابریولت S کلاس جدید به‌صورت استاندارد به چراغ‌های عقب OLED مجهز شده‌اند.

در داخل نیز همچنان همان دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی قبلی حفظ شده است اما آخرین نسل از سیستم ناوبری Comand مرسدس بنز به آن اضافه شده است، درحالی‌که مانند E کلاس، غربیلک فرمان هم به دکمه‌های لمسی مجهز شده است. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و قابل‌توجه این ماشین سیستم Energizing Comfort است که کنترل تهویه، نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی‌ها، انتشار عطر و حتی پخش موسیقی را با توجه به خلق‌وخو یا نیازهای راننده تنظیم می‌کند.

در بخش فناوری‌ها نیز نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم‌های دستیار فعال فاصله و دستیار فعال فرمان به‌صورت استاندارد برای S کلاس کوپه و کابریولت جدید در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، سیستم کنترل جادویی بدنه نیز که به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد، ارتقاء پیدا کرده تا اطمینان حاصل گردد که خودرو در پیچ‌ها نیز صاف‌ترین عملکرد را داشته باشد.

طیف مدل‌های نسخهٔ بروز شدهٔ S کلاس کوپه و کابریولت تنها شامل دو مدل غیر AMG می‌شود که S450 و S560 نام دارند. از این دو مدل نیز تنها S560 در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این مدل که جایگزین مدل قبلی S500 شده است، همانند نسخهٔ سدان، مجهز به پیشرانهٔ جدید ۴ لیتری V8 توئین توربو شده که از مدل AMG GT قرض گرفته شده و ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد.

اما S560 کوپه به‌صورت استاندارد صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic عرضه می‌گردد و امکان سفارش نسخهٔ دیفرانسیل عقب آن وجود ندارد درحالی‌که در طرف مقابل، نسخهٔ کابریولت صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه شده و سامانهٔ ۴Matic برای آن ارائه نمی‌گردد. درهرحال S560 می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

اما همان‌طور که اشاره شد، در کنار مدل، فقط اروپاییان می‌توانند مدل غیر AMG دیگری بنام S450 را هم صرفاً به‌صورت کوپه خریداری کنند. این مدل به یک پیشرانهٔ V6 بنزینی با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که می‌تواند با تکیه بر آن ظرف مدت ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اما مثل قبل، در لیست مدل‌های S کلاس کوپه و کابریولت، دو نسخهٔ اسپرت AMG بنام‌های S63 و S65 هم وجود دارند. دراین‌بین S63 تغییر مهم‌تری را تجربه کرده است چراکه در آن پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربوی قبلی با نسخهٔ قدرتمندتری از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو جایگزین شده است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت MCT دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت S63 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز هستند.

علاوه بر این، S63 به سیستم AMG Performance 4Matic+ نیز مجهز شده است که گشتاور موتور را به‌طور کاملاً متغیر و به‌آرامی میان چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. S63 کوپه و کابریولت با تکیه بر این تجهیزات می‌توانند ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌ها به‌صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

پیشرانهٔ این نسخهٔ اسپرت همچنین به سیستم مدیریت سیلندرهای AMG هم مجهز شده است که سیلندرهای دو، سه، پنج و هشت را در مواقعی که نیازی به آن‌ها نباشد غیرفعال می‌کند. علاوه بر این، S63 کوپه و کابریولت به‌صورت استاندارد به ترمزهای بزرگ با دیسک‌های ۱۵.۴ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۴.۲ اینچی و کالیپرهای تک پیستونه در عقب، رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های عملکردی، سیستم اگزوز عملکردی و تعلیق اسپرت AMG مجهز شده‌اند درحالی‌که ترمزهای کربن سرامیکی برای آن‌ها قابل سفارش است.

و نهایتاً می‌رسیم به گران‌ترین و قدرتمندترین عضو خانوادهٔ S کلاس یعنی S65 که همانند نسخهٔ سدان، در نسخه‌های کوپه و کابریولت آن‌هم همچنان همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر حفظ شده است؛ اما قدرت بیشتر به معنای عملکرد بهتر نیست چراکه S65 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند به ۴ ثانیه زمان احتیاج دارد که بیش از نیم ثانیه از S63 بیشتر است اما حداکثر سرعت آن روی همان ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

دلیل کُندتر بودن S65 نسبت به S63 این است که این خودرو صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود ندارد. وظیفهٔ انتقال نیرو در این مدل نیز بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است؛ اما بااین‌حال تمامی تجهیزات مدل‌های S560 و S63 به‌صورت استاندارد برای S65 ارائه می‌شوند.

تفاوت ظاهری چشمگیری که میان S63 و S65 با مدل‌های غیر AMG و همین‌طور نسخه‌های پیش از فیس‌لیفت آن‌ها وجود دارد، استفاده از جلوپنجرهٔ جدیدی بنام پانامریکانا است که برای اولین بار در مدل AMG GT R مورداستفاده قرار گرفت. علاوه بر این، S63 و S65 با تفاوت‌هایی در سپرها و رینگ‌ها از یکدیگر و همین‌طور از نسخه‌های غیر AMG متمایز شده‌اند.

اولین نمایش عمومی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس کوپه و کابریولت در نمایشگاه فرانکفورت صورت خواهد گرفت و سپس فروش تمامی مدل‌های آن‌ها از اواسط سال آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد. قیمت رسمی نسخه‌های مختلف این خودرو نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد اما انتظار می‌رود سری S65 قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.

 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.