معرفی مرسدس GLE63 AMG کوپه، خرس قطبی گرسنه!

معرفی مرسدس GLE63 AMG کوپه، خرس قطبی گرسنه!

مرسدس نسل جدید GLE63 AMG کوپه را در دو نسخهٔ معمولی و S معرفی کرده است. این کراس‌اوور کوپهٔ آتشین مثل دیگر محصولات جدید AMG در بیرون به جلوپنجرهٔ پانامریکانا مجهز شده تا از نسخه‌های معمولی GLE کوپه متمایز شود. نسخهٔ پایهٔ GLE63 کوپه با رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی با نوشتهٔ AMG ارائه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ S به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۲۲ اینچی مجهز است. خریداران همچنین می‌توانند با سفارش پکیج شب AMG، ظاهر خودروی خود را تهاجمی‌تر کنند. این پکیج ویژگی‌هایی مثل اسپلیتر جلو، قاب آینه‌های جانبی، فریم پنجره‌ها و رکاب‌های مشکی‌رنگ به همراه سر اگزوزهای مشکی براق را به همراه دارد.

زیر کاپوت GLE63 کوپهٔ مثل نسخهٔ معمولی GLE63 همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که در نسخهٔ معمولی ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد در مدل S اما به ۶۱۰ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. این پیشرانه در هردو مدل به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost با استارت-ژنراتور یکپارچه مجهز است که به‌طور موقتی ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی استفاده می‌کند.

انتقال نیروی پیشرانه در GLE63 توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که از حالات مختلفی شامل M، اسپرت و اسپرت پلاس برخوردار است. این گیربکس در مدل GLE63 S حالتی بنام مسابقه را هم ارائه می‌کند. سامانهٔ ۴Matic پلاس پرفورمنس AMG نیز نیرو را از گیربکس تحویل گرفته و با توزیع کاملاً متغیر گشتاور به هر چهارچرخ می‌رساند. به لطف این ترکیب، GLE63 کوپه ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که GLE63 S کوپه برای انجام این کار به تنها ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت GLE63 نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده درحالی‌که GLE63 S می‌تواند تا ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

هردو مدل GLE63 کوپه به دیفرانسیل عقب قفل شونده با کنترل الکترونیکی مجهز هستند که در پیچ‌ها به‌منظور به حداکثر رساندن کشش، لغزش چرخ داخلی را به حداقل می‌رساند. این کراس‌اوور کوپهٔ استاندارد همچنین به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی و کنترل سواری AMG با تنظیم تطبیقی کمک‌فنرها مجهز است که حالات مختلفی شامل معمولی، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه، تریل و شن و ماسه را ارائه می‌کند. این سیستم همچنین به تنظیم خودکار ارتفاع هم مجهز است و می‌تواند بدون در نظر گرفتن میزان بار درون خودرو، ارتفاع آن‌را به‌طور خودکار ثابت نگه دارد. برای متوقف کردن این خرس قطبی نیز ترمزهایی با دیسک‌های ۴۰۰ میلی‌متری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۳۷۰ میلی‌متری با کالیپرهای تک پیستونه در عقب در نظر گرفته شده و ترمزهای کربن سرامیکی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.

در داخل GLE63 کوپه اما همان زیبایی دیگر مدل‌های GLE وجود دارد. این یعنی در اینجا هم همان نمایشگر دوقلو به چشم می‌خورد که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس را ارائه می‌کند. البته این سیستم در این خودرو به منوی اختصاصی AMG مجهز شده که مواردی مثل لپ تایمر، کرنومتر، اطلاعات پیشرانه، G متر و امکان سفارشی‌سازی تنظیمات قوای محرکه را ارائه می‌کند. از طریق این منو همچنین می‌توان بر اسب بخار خروجی، دمای روغن‌موتور و دمای روغن گیربکس هم نظارت داشت؛ اما علاوه بر این منو، برای افزودن حس اسپرت به کابین GLE63، از تریم فیبر کربنی هم استفاده شده است. مرسدس GLE63 AMG کوپه برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.