معرفی مرسدس A45 و CLA45 جدید، قوی‌ترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

معرفی مرسدس A45 و CLA45 جدید، قوی‌ترین خودروهای چهار سیلندر دنیا

پس از مدت‌ها انتشار تیزرهای مختلف، سرانجام مرسدس بنز در فستیوال گودوود رسماً نسل جدید هاچ‌بک داغ A45 را به همراه برادر کوپه‌اش یعنی CLA45، به‌صورت هم‌زمان رونمایی کرده است. این مدل‌های جدید بچه AMG با اعداد و ارقام بسیار قابل‌توجهی معرفی شده‌اند تا کلاس خود را از نو تعریف کنند. همچنین برخلاف نسل قبلی، برای مدل‌های جدید AMG 45 علاوه بر نسخهٔ معمولی، یک نسخهٔ قوی‌تر و داغ‌تر بنام S هم ارائه شده است تا کامپکت‌های اسپرت جدید مرسدس تادندان‌مسلح شوند.

این مدل‌های AMG 45 با جلوپنجرهٔ پانامریکانا با دوازده خط عمودی و چهار سر اگزوز در عقب، کاملاً از مدل‌های AMG 35 متمایز شده‌اند. علاوه بر این، سپرهای تهاجمی‌تر، اسپویلر عقب و گلگیرهای برجسته‌تر نیز نشان می‌دهند که با قدرتمندترین مدل‌های هردو خودرو طرف هستیم. مدل‌های پایهٔ A45 و CLA45 به‌صورت استاندارد سوار بر رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی هستند اما مدل‌های S به نمونه‌های ۱۹ اینچی مجهز شده‌اند. این مدل‌های پرچم‌دار همچنین از ترمزهای بزرگ‌تر با کالیپرهای قرمزرنگ هم برخوردار هستند.

هردوی این کامپکت‌های اسپرت به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ جدید بنام M139 مجهز شده‌اند که این موتور در مدل پایه ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که در نسخهٔ قوی‌تر S خروجی موتور به ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. نیروی پیشرانه اما در همهٔ مدل‌ها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید AMG و سیستم ۴Matic عملکردی تمام متغیر به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

A45 پایه ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما CLA45 به دلیل وزن بیشتر برای انجام این کار به یک‌دهم ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. در همین حال A45 S ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که CLA45 S این کار را در ۴ ثانیه انجام می‌دهد. حداکثر سرعت تمامی مدل‌ها به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج AMG Driver این عدد به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت افزایش پیدا می‌کند.

در نسل جدید مدل‌های AMG 45 کل کلاف بدنهٔ خودرو تقویت شده تا پایهٔ مستحکم‌تری برای سیستم تعلیق فراهم گردد. بدین منظور، صفحات تقویتی اضافی بین پانل‌های جانبی و ستون‌های A قرار گرفته و یک صفحه آلومینیومی سبک‌وزن نیز زیر پیشرانه نصب شده است. از سوی دیگر، سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Maric پرفورمنس نیز به سیستم کنترل گشتاور جدید AMG مجهز شده که در دیفرانسیل عقب قرار گرفته است. این سیستم از دو کلاچ چندصفحه‌ای با کنترل الکترونیکی استفاده می‌کند (هرکدام برای یکی از چرخ‌های عقب) که به‌صورت اختصاصی گشتاور ارسالی به هریک از چرخ‌های عقب را با دقت بسیار زیادی کنترل می‌کند.

برای نسل جدید مدل‌های AMG 45 شش حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، لغزنده، شخصی و مسابقه در نظر گرفته شده که آخری در مدل‌های پایه به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود؛ اما یکی از ویژگی‌های نسل جدید مدل‌های AMG 45 که مرسدس تأکید زیادی روی آن داشته است وجود حالت دریفت است که در مدل‌های S به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و در مدل‌های پایه در قالب پکیج AMG Dynamic Plus قابل سفارش است. این حالت را زمانی می‌توان فعال کرد که خودرو در حالت رانندگی مسابقه قرار داشته باشد، ESP خاموش باشد و گیربکس در حالت دستی قرار گرفته باشد.

انتظار می‌رود فروش مرسدس-آام‌گ A45 و CLA45 مدل ۲۰۲۰ از اواخر امسال آغاز گردد. البته با توجه به اینکه هاچ‌بک A کلاس در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود، نسخهٔ داغ آن نیز قطعاً به بازار این کشور راه نخواهد یافت اما مدل CLA45 تا پایان سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.