معرفی فیلم ها و سریال های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول

معرفی فیلم ها و سریال های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول

در فاز چهارم و آینده دنیای سینمایی مارول منتظر چه فیلم‌ها و سریال‌هایی هستید؟ چقدر در مورد این آثار اطلاعات دارید؟ در ادامه با میدونی همراه باشید تا معرفی کاملی از آن‌ها داشته باشیم.

شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث تغییر گسترده برنامه فاز چهارم دنیای سینمایی مارول شده است و حالا طرفداران MCU باید برای تماشای فیلم بعدی این مجموعه تا تابستان امسال صبر کنند. دراین‌میان مارول استودیو ظاهرا تمرکز بیشتری قرار است روی ساخت سریال برای سرویس استریم نوپا دیزنی پلاس داشته باشد. مدتی پیش بود که دیزنی برنامه Investor Day را برگزار کرد و در طول آن شاهد معرفی فیلم‌ها و سریال‌های جدیدی از دنیای سینمایی مارول بودیم؛ از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به معرفی جان واتس برای کارگردانی ریبوت فیلم Fantastic Four تا معرفی سریال Secret Invasion اشاره کرد و البته پس از آن شاهد معرفی سریال بدون نام واکاندا بودیم و به‌تازگی پخش سریال WandaVision به پایان رسیده و پخش سریال دیگر این مجموعه آغاز شده است.

باتوجه‌به اینکه فیلم‌ها و سریال‌های متعددی توسط مارول در دست ساخت هستند و اخیرا اطلاعات جدیدی نیز منتشر شده است، تصمیم گرفتیم در قالب یک ویدیو و مقاله به معرفی فیلم ها و سریال های مورد انتظار دنیای سینمایی ماورل بپردازیم. ابتدا می‌توانید در بخش زیر، ویدیوی معرفی فیلم‌ها و سریال‌ها را تماشا کنید. توجه کنید که مقاله پیش‌رو، در تاریخ ۲۲ تیر ۱۴۰۰ با اضافه شدن ویدیو و اطلاعات جدید به‌روزرسانی شده است:

تماشا در یوتیوب

در ادامه با معرفی کامل فیلم‌ ها و سریال های آینده مارول در قالب مقاله همراه شوید. فیلم ها و سریال های زیر به ترتیب زمان پخش معرفی شده‌اند.


فیلم های فاز چهارم مارول

۱- فیلم Black Widow

فیلم بلک ویدو

کارگردان: کیت شورتلند

نویسنده: اریک پیرسون، ژاک شفر و ند بنسون

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، دیوید هاربر، ریچل وایس، فلورنس پیو، او.تی. فاگبنلی، ویلیام هرت و ری وینستون

تاریخ انتشار: اکران شده و کیفیت وب دی ال آن هم اکنون در دسترس است.

فیلم Black Widow در IMDB

نزدیک به یک دهه است که طرفداران در انتظار ساخت فیلم مستقل شخصیت بلک ویدو هستند و حال این انتظار کمی قرار است طولانی‌تر هم شود. ناتاشا رومانوف که توانسته بود جایگاه خوبی در بین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول پیدا کند، حالا صاحب فیلم مستقل خود شده، اما باتوجه‌به زمان ساخت فیلم دیگر توجیه‌ی برای ساخت فیلم منشا داستانی نبود و به همین دلیل فیلم قرار است هم پایانی برای بلک ویدو اصلی باشد هم اینکه زمینه برای ورود بلک ویدو دوم یعنی یلنا بلووا را ایجاد کند. اتفاقات فیلم Black Widow بین اتفاقات فیلم Captain America: Civil War و فیلم Avengers: Infinity War جریان دارد که ناتاشا رومانف در یک مأموریت شخصی به جایی می‌رود که از آن‌جا آمده و حال قرار است با خانواده اصلی خود که شامل دو بلک ویدو به‌نام‌های یلنا و ملینا و همچنین شخصیت رد گاردین می‌شوند، کار ناتمامی در گذشته را به سرانجام برسانند.

همچنین آن‌ها باید دربرابر گروه جدیدی از بلک ویدوها که در حال آموزش دیدن هستند نیز قرار بگیرند. علاوه‌بر این، شخصیت تسک مستر نیز شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم بلک ویدو است که هویت این شخصیت هنوز در فیلم مشخص نیست، اما این فیلم اولین حضور این شخصیت در سینما است که می‌تواند زمینه حضور در آثار دیگری را نیز ایجاد کند و البته ظاهرا دارای ارتباط شخصی با بلک ویدو نیز است. فیلم Black Widow پس از چندین تأخیر بالاخره قرار است به‌صورت همزمان در سالن‌های سینما و همچنین ازطریق سرویس استریم دیزنی پلاس اکران شد تا بالاخره تاخیرهای پیاپی بلک ویدو به پایان برسد. نقد فیلم بیوه سیاه را می‌توانید هم اکنون در سایت میدونی مطالعه کنید.


۲- فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه

کارگردان: دنیل کرتون

نویسنده: دیوید کالاهام

بازیگران: سیمو لیو، تونی لیانگ، آوکافینا، رونی چینگ، فلورین مانتینو، میشل یئو، فالا چن و منگر ژانگ

تاریخ انتشار: ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۲ شهریور ۱۴۰۰)

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings در IMDB

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings یکی از اولین آثاری بود که تولید آن تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته بود و از تابستان امسال تولید آن در استرالیا از سر گرفته شد و پس از آن به سان فرانسیسکو منتقل شد و حالا تولید آن رسما به پایان رسیده است. اطلاعات خیلی زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Shang-Chi در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که بالاخره در این فیلم قرار است شاهد ماندرین واقعی باشیم که رهبری گروه ۱۰ حلقه را بر عهده دارد و تغییراتی در منشا این شخصیت نیز داده شده است. همچنین مارول با تغییر در ریشه شخصیت شانگ چی، حالا ماندرین پدر شانگ چی در فیلم مستقل این شخصیت است و ظاهرا در این فیلم قرار است شاهد هنرهای رزمی و مبارزات شرقی نیز باشیم.

همچنین فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings قرار است دنیای سینمایی مارول را در بخشی دیگر گسترش دهد و باید ببینیم که فیلم Shang-Chi می‌تواند موفقیتی مشابه بلک پنتر و کاپیتان مارول را تجربه کند یا خیر. همچنین بسیاری امیدوار هستند که موفقیت این فیلم باعث ریبوت شخصیت آیرون فیست و ورودش به دنیای سینمایی مارول نیز شود. علاوه‌براین، مدتی پیش اولین تریلر رسمی فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings منتشر شد که در آن بیشتر با داستان و اتفاقات فیلم آشنا شدیم که در آن مشخص شد ریزور فست قرار است شخصیت منفی اصلی این فیلم اکشن ابرقهرمانی باشد و فلورین مانتینو نقش این شخصیت را بر عهده دارد و همچنین شانگ-چی ظاهرا قرار است دربرابر پدرش بایستد و با آن مبارزه کند. همچنین فیلم Shang-Chi قرار است اولین فیلم دنیای سینمایی مارول باشد که در ماه سپتامبر اکران می‌شود.


۳- فیلم Eternals

فیلم اترنالز

کارگردان: کلوئی ژائو

نویسنده: متیو کی. فیرپو و رایان فیرپو

بازیگران: ریچارد مدن، آنجلینا جولی، جما چان، کمیل نانجیانی، سلما هایک، لورن ریدلوف، برایان تایری هنری، لیا مک‌هیو، دان لی، بری کیوگن و کیت هرینگتون

تاریخ انتشار: ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰)

فیلم Eternals در IMDB

پس از موفقیت فیلم نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴، مارول سرمایه‌گذاری بیشتری روی مجموعه‌ها و شخصیت‌های کمتر شناخته شده کرد و حالا نوبت به اترنالز رسیده است که به‌نظر می‌رسد این گروه پتانسیل بسیار خوبی برای گسترش دنیای کیهانی مارول دارد و صد البته حضور کلوئی ژائو روی صندلی کارگردانی فیلم، انتظارات را کمی بیشتر کرده است. فیلم Eternals که یکی از پر ستاره‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول نیز محسوب می‌شود و به‌نظر می‌رسد که اتفاقات آن قرار است در چندین بازه زمانی مختلف جریان داشته باشد. فیلم Eternals داستان یک گروه ابرقهرمانی جدید در دنیای سینمایی مارول را دنبال می‌کند که از بیگانگان باستانی تشکیل شده که هزاران سال به‌طور مخفیانه در زمین زندگی کرده‌اند. به‌دنبال وقایع فیلم Avengers: Endgame، یک فاجعه غیر منتظره آن‌ها را مجبور می‌کند تا از سایه خارج و با دشمنان باستانی خود یعنی دویانت‌ها (The Deviants) مواجه شوند.

قابل انتظار است که تمرکز بیشتر فیلم روی شخصیت‌هایی مثل سرسی و ایکاریس باشد، اما در این فیلم قرار است شاهد معرفی بلک نایت نیز باشیم که ممکن است پیش زمینه‌ای برای ساخت فیلم یا سریالی مستقل براساس شخصیت بلک نایت با کاپیتان بریتانیا را نیز ایجاد کند. مارول وعده داده که فیلم Eternals قرار است اثری متفاوت در MCU باشد که تاکنون به جز چندین تصویر و ویدیو از پشت صحنه و تصاویر هنری، شاهد تصویر رسمی از فیلم نبوده‌ایم و هنوز در انتظار انتشار اولین تریلر فیلم هستیم که پیش از این یک نسخه کوتاه از آن در کمیک کان برزیل نمایش داده شده بود، اما این تیزر هرگز به‌صورت رسمی منتشر نشده است. همچنین اکران فیلم Eternals نیز به علت شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا یک سال عقب افتاده است.


۴-فیلم Spider-Man: No Way Home

فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

کارگردان: جان واتس

نویسنده: کریس مک‌کنا و اریک سامرز

بازیگران: تام هالند، جیمی فاکس، زندیا، بندیکت کامبربچ، آلفرد مولینا، جیکوب باتالون، مریسا تومی، جی. کی. سیمونز و تونی ریوولوری

تاریخ انتشار: ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر ۱۴۰۰)

فیلم Spider-Man: No Way Home در IMDB

پس از پایان جنجالی فیلم Spider-Man: Far From Home و رفع دعوا دیزنی با سونی، حالا بسیاری در انتظار سرنوشت شخصیت مرد عنکبوتی هستند تا ببینند که او قرار است چگونه با این موضوع مواجه شود. مدتی پیش بود که مشخص شد Spider-Man: No Way Home نام رسمی قسمت سوم فیلم مرد عنکبوتی است که ظاهرا ارجاعی به پایان قسمت قبل و وضعیت پیتر پارکر در این قسمت دارد. در هر حال چیزی که در مورد فیلم Spider-Man: No Way Home بسیار داغ است، بازار شایعات است که طبق گفته کوین فایگی بخشی از این شایعات درست هستند و بعضی از این شایعات واقعیت ندارند. 

مقاله‌ مرتبط:

  • هر آنچه باید از فیلم مرد عنکبوتی ۳ بدانیم

اگرچه هنوز چیزی رسما تایید نشده، اما بسیاری از طرفداران این شخصیت گمانه‌زنی می‌کنند که در این فیلم قرار است شاهد مولتی ورس یا اسپایدرورس باشیم و حضور شخصیت الکترو با بازی جیمی فاکس که البته قرار نیست شباهتی به نسخه فیلم The Amazing Spider-Man 2 داشته باشد و در ادامه دکتر استرنج باعث شده تا این نظریه تقویت شود. همچنین مدتی پیش مشخص شد که آلفرد مولینا هم برای بازی در نقش دکتر اختاپوس در قسمت جدید فیلم مرد عنکبوتی باز خواهد گشت تا شایعات در مورد اسپایدرورس داغ‌تر از گذشته شود. همچنین برخی از گزارش‌ها خبر از بازگشت توبی مگوایر، اندرو گارفیلد، کریستن دانست و حتی اما استون در قسمت سوم فیلم Spider-Man می‌دهند که فعلا این خبر توسط منبع دیگری تایید نشده است. در هر حال تولید فیلم Spider-Man: No Way Home به‌تازگی آغاز شده و ممکن است بالاخره ببینیم قرار است در این فیلم شاهد حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد نیز باشیم یا درنهایت این شایعات به‌طور کامل رد شوند.


۵- فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness

فیلم دکتر استرنج در قلمروهای بی‌پایان دیوانگی

کارگردان: سم ریمی

نویسنده: مایکل والدرون و جید بارتلت

بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، بندیکت وانگ، چیویتل اجیوفور، ریچل مک‌آدامز و سوچیل گومز

تاریخ انتشار: ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱)

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در IMDB

پس از چند سال انتظار بالاخره ساخت دنباله‌ فیلم Doctor Strange تایید شد، اما این فیلم تا این لحظه با حواشی زیادی مواجه شده و عقب افتادن تولید آن به علت شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا تنها یک بخش کوچک از آن است. در ابتدا قرار بود اسکات دریکسون مانند قسمت اول وظیفه کارگردانی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness را بر عهده داشته باشد و حتی وعده داد که این فیلم قرار است به اولین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول تبدیل شود که در ادامه مشخص شد در این فیلم قرار است شاهد صحنه‌های ترسناک باشیم و دنباله فیلم دکتر استرنج الزاما قرار نیست یک فیلم کاملا ترسناک باشد. در ادامه و پس از تغییر نویسنده فیلم و اضافه شدن جید بارتلت، دریکسون مدتی بعد از این پروژه جدا شد و مارول استودیو تصمیم گرفت تا سکان هدایت یکی از مهم‌ترین فیلم‌های فاز چهارم MCU را به سم ریمی با تجربه بدهد که تجربه بسیار خوبی از ساخت فیلم‌های ابرقهرمانی و ترسناک دارد.

علاوه‌بر بازگشت بندیکت کامبربچ، در فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness قرار است شخصیت اسکارلت ویچ با بازی الیزابت اولسن نیز حضور داشته باشد و این فیلم درواقع دارای ارتباط با اتفاقات سریال WandaVision و سریال Loki است که البته حضور تام هیدلستون هنوز تایید نشده، اما مایکل والدرون، شورانر سریال لوکی در حال حاضر وظیفه بازنویسی فیلمنامه فیلم Doctor Strange را بر عهده دارد و حضور لوکی در این فیلم نیز نمی‌تواند خیلی اتفاق غافلگیر کننده‌ای باشد و درواقع طرفداران از این موضوع هیجان‌زده هستند. واندا ماکسیموف هم در سریال WandaVision به اسکارلت ویچ تبدیل شد و حالا کتاب دارک هولد را در اختیار دارد که احتمالا بی‌ارتباط به فیلم دکتر استرنج نیست. علاوه‌براین، بازگشت ریچل مک‌آدامز در این قسمت نیز تایید شده است. همچنین کوین فایگی رسما تایید کرد در این فیلم شاهد معرفی شخصیت آمریکا چاوز (میس آمریکا) با بازی سوچیل گومز هستیم.


۶- فیلم Thor: Love and Thunder

فیلم ثور: لاو و تاندر

کارگردان: تایکا وایتیتی

نویسنده: تایکا وایتیتی و جنیفر کیتین رابینسون

بازیگران: کریس همسورث، ناتالی پورتمن، کریستین بیل، کریس پرت، تسا تامپسون، راسل کرو و تایکا وایتیتی

تاریخ انتشار: ۶ می ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱)

فیلم Thor: Love and Thunder در IMDB

شخصیت ثور اگرچه یکی از شخصیت‌های محبوب دنیای کمیک مارول بود، اما تا فیلم Thor: Ragnarok درخشش خیلی زیادی در دنیای سینمایی مارول نداشت و پس از آن به یکی از ستارگان اصلی دو قسمت اخیر فیلم Avengers تبدیل شد. در هر قسمت ما شاهد نسخه‌های متفاوتی از شخصیت ثور بودیم و عجیب نبود که این موفقیت باعث این شود که مارول استودیو تصمیم به ادامه همکاری‌اش با کریس همسورث و تایکا وایتیتی بگیرد. اطلاعات خیلی زیادی از فیلم Thor: Love and Thunder در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که علاوه‌بر ثور، در این فیلم قرار است شاهد بازگشت کورگ و والکری نیز باشیم و از همه مهم‌تر جین فاستر با بازی ناتالی پورتمن در این فیلم بالاخره باز خواهد گشت و قرار است به مایتی ثور یا ثور مونث تبدیل شود.

همچنین وایتیتی قبلا تایید کرده بود که این شخصیت مانند دنیای کمیک به بیماری سرطان مبتلا خواهد شد و اخیرا همسورث وعده داده که تغییرات بیشتری را در شخصیت ثور شاهد خواهیم بود. در هر حال باید ببینیم در فیلم Thor: Love and Thunder قرار است شاهد چه اتفاقاتی باشیم، اما اخیرا مشخص شده که کریستین بیل شرور و منفی گور سلاخ خدایان (Gorr the God Butcher) را در این فیلم بر عهده دارد. علاوه‌براین، اخیرا حضور کریس پرت در نقش استار لرد در فیلم Thor: Love and Thunder تایید شده که قرار است حضوری مانند لوکی یا هالک در این قسمت داشته باشد و گفته می‌شود ممکن است برخی دیگر از اعضای نگهبانان کهکشان مثل راکت راکون و گروت نیز در این قسمت نیز حضور داشته باشند. علاوه‌براین، در این فیلم قرار است شاهد بازگشت صحنه تئاتر نیز باشیم. همچنین گفته می‌شود که تماشاگران در زمان تماشای فیلم Thor: Love and Thunder احساس این را خواهند داشت که در حال تماشای فیلم Avengers 5 هستند که دلیل آن بزرگی و گستردگی اتفاقات آن و همچنین حضور شخصیت‌های متعدد عنوان شده است.


۷- فیلم Black Panther II

فیلم بلک پنتر ۲

کارگردان: رایان کوگلر

نویسنده: رایان کوگلر

بازیگران: لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، وینستون دوک، آنجلا باست و تنوک هورتا

تاریخ انتشار: ۸ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱)

فیلم Black Panther II در IMDB

پس از موفقیت فیلم Black Panther خیلی عجیب نبود که ساخت دنباله آن تایید و در اولویت اصلی مارول قرار بگیرد، اما یک اتفاق غیر منتظره تمام این پروژه را تحت تاثیر قرار داده است. مدتی پیش بود که متوجه شدیم چادویک بوزمن، بازیگر نقش تی‌چالا (بلک پنتر) چندین سال است که به بیماری سرطان مبتلا بوده و مدتی پیش دار فانی را وداع گفت و نه‌تنها طرفداران MCU بلکه اهالی سینما را شوکه کرد. اگرچه فعالیت بوزمن طی این سال‌ها با تحسین بسیاری همراه بوده، اما موضوعی که احتمالا مارول و رایان کوگلر را نگران کرده این است که آن‌ها اصلا از بیماری بوزمن خبر نداشتند و حالا مشخص نیست که چه اتفاقی در انتظار فیلم Black Panther II است. مارول و کوگلر یا باید بازیگر دیگری برای نقش تی‌چالا استخدام کنند که بدون شک با واکنش‌های منفی نیز مواجه خواهد شد، اما درنهایت نیازی به تغییر فیلمنامه نخواهد بود یا کوگلر باید بخشی یا تمام فیلمنامه این فیلم که هم‌اکنون آماده شده، را تغییر دهد.

مدتی پیش کوین فایگی سرانجام در مورد سرنوشت فیلم Black Panther 2 صحبت و تایید کرد که بازیگری قرار نیست جایگزین چادویک بوزمن شود و بدین ترتیب انتظار می‌رود ادامه داستان‌های بلک پنتر براساس دیگر شخصیت‌های دنیای آن دنبال شود. در حال حاضر انتظار می‌رود که شاهد بازگشت لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، وینستون دوک و آنجلا باست در این قسمت باشیم که گفته می‌شود که رایت ممکن است نقش برجسته‌تری در قسمت دوم فیلم بلک پنتر داشته باشد و شاید او قرار است مانند دنیای کمیک جانشین برادرش شود. همچنین تنوک هورتا نیز به جمع بازیگران فیلم Black Panther 2 اضافه شده و قرار است نقش منفی اصلی فیلم را بازی کند که در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نقش این بازیگر در دسترس نیست. مراحل فیلم‌برداری و تولید قسمت دوم فیلم Black Panther قرار است از تابستان ۲۰۲۱ آغاز شود و همچنین اکران آن نیز چند ماه عقب افتاده است و این می‌تواند فرصت خوبی برای کوگلر باشد که بتواند فیلمنامه فیلم را بازنویسی کند.


۸- فیلم Captain Marvel 2

فیلم کاپیتان مارول ۲

کارگردان: نیا داکوستا

نویسنده: مگان مک‌دانل

بازیگران: بری لارسون، تیونا پریس، ایمان ولانی و زوی اشتن

تاریخ انتشار: ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آذر ۱۴۰۱)

فیلم Captain Marvel 2 در IMDB

اگرچه فیلم Captain Marvel نقدهای متوسط و مثبت زیادی را دریافت کرد، اما در گیشه عملکرد درخشانی را داشت و توانست یک شروع خوب برای شخصیت کاپیتان مارول را رقم بزند. پس از اینکه مشخص شد فیلم Captain Marvel 2 در دست ساخت است، حالا مارول استودیو ظاهرا به انتقادها از قسمت اول گوش داده و تغییراتی را در تیم تولید فیلم ایجاد کرده است. اولین تغییر حضور مگان مک‌دانل، یکی از نویسندگان سریال WandaVision برای نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم کاپیتان مارول بود که ظاهرا مارول از عملکرد این نویسنده در سریال وانداویژن رضایت داشته است. در آن زمان مشخص شد آنا بودن و رایان فلک، کارگردان‌های قسمت اول، قرار نیست برای کارگردانی این فیلم بازگردند و در ادامه نیا داکوستا، کارگردان فیلم Candyman که مورد تایید جردن پیل نیز است، وظیفه کارگردانی فیلم Captain Marvel 2 را بر عهده گرفت.

در حال حاضر ما هیچ اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این فیلم نداریم و تنها می‌دانیم که برخلاف قسمت اول، اتفاقات دنباله فیلم Captain Marvel قرار نیست در گذشته رخ دهد و اینبار شاهد داستان کارول دانورز با بازی بری لارسون در زمان حال خواهیم بود. بااین‌حال، کوین فایگی اخیرا تایید کرده است که علاوه‌بر بری لارسون، در فیلم Captain Marvel 2 قرار است شاهد حضور تیونا پریس در نقش مونیکا رمبو و ایمان ولانی در نقش کامالا خان نیز باشیم که این موضوع به معنای ارتباط داستانی دنباله فیلم کاپیتان مارول با سریال واندا ویژن و میس مارول است. همچنین زوی اشتن قرار است نقش منفی فیلم Captain Marvel 2 را بازی کند که البته هنوز شخصیت وی در این فیلم اعلام نشده است.


۹- فیلم The Guardians of the Galaxy: Holiday Special

فیلم نگهبانان کهکشان: ویژه تعطیلات

کارگردان: جیمز گان

نویسنده: جیمز گان

بازیگران: کریس پرت، زویی سالدانا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، کارن گیلان، پام کلمنتیئف و شان گان

تاریخ انتشار: کریسمس ۲۰۲۲

فیلم The Guardians of the Galaxy: Holiday Special در IMDB

به‌لطف شروع به کار دیزنی پلاس، حالا مارول استودیو می‌تواند روی پروژه‌هایی که تا به امروز توان یا پلتفرم مناسب انجام آن را نداشته، کار و سرمایه‌گذاری کند و فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special یکی از این پروژه‌ها است که جیمز گان می‌گوید سال‌ها آرزوی ساخت چنین پروژه‌ای را داشته که سرانجام قرار است محقق شود. اگرچه اطلاعات خیلی زیادی از این فیلم ابرقهرمانی در دسترس نیست و انتظار می‌رود که شخصیت‌های اصلی نگهبانان کهکشان در آن حضور داشته باشند، اما قابل پیش‌بینی است که با یک اثر کریسمسی طرف باشیم که احتمالا شاهد اتفاقاتی مرتبط با این ایام نیز خواهیم بود. فیلم The Guardians of the Galaxy Holiday Special قرار است اولین فیلم دنیای سینمایی مارول برای دیزنی پلاس باشد که همزمان با ساخت فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 قرار است فیلم‌برداری شود و قرار نیست یک پروژه جایگزین باشد. همچنین به‌نظر می‌رسد با وجود پایان سه‌گانه نگهبانان کهکشان در آینده نزدیک، می‌توان انتظار پروژه‌های فرعی بیشتری از آن را داشته باشیم.


۱۰- فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

فیلم انت-من و واسپ: کوانتومانیا

کارگردان: پیتون رید

نویسنده: جف لاونس

بازیگران: پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس، میشل فایفر، کاترین نیوتون و جاناتان میجرز

تاریخ انتشار: اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳

فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

اگرچه فیلم Ant-Man و فیلم Ant-Man and the Wasp حداقل از نظر تجاری در سطح مابقی شخصیت‌ها و فیلم‌های اخیر دنیای سینمایی مارول نبودند، اما در هر حال انت من هم نشان داده که می‌تواند نقش مهمی را در MCU داشته باشد و بدون شک شایسته یک پایان بندی مناسب برای داستان این شخصیت و احتمالا واسپ نسخه هوپ پیم است. مدتی پیش سرانجام مارول اطلاعات رسمی و جدیدی در مورد فیلم Ant-Man 3 منتشر کرد که از جمله مهم‌ترین آن این بود که این قسمت قرار است با نام Ant-Man and the Wasp: Quantumania روی پرده برود. همچنین بازگشت پل راد، اوانجلین لیلی، مایکل داگلاس و میشل فایفر در این قسمت رسما تایید شد و درکنار آن بازیگر نقش کسی لنگ نیز دوباره تغییر کرد و کاترین نیوتون قرار است این نقش را در فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania بازی کند که احتمالا نقش مهم‌تری را نسبت به قسمت‌های قبلی خواهد داشت. همچنین کوین فایگی تایید کرد که جاناتان میجرز نقش کانگ فاتح (Kang the Conqueror) را در قسمت سوم فیلم Ant-Man بازی خواهد کرد، اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری از داستان یا تاریخ اکران این فیلم منتشر نشده است.


۱۱- فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3

فیلم نگهبانان کهکشان نسخه ۳

کارگردان: جیمز گان

نویسنده: جیمز گان

بازیگران: کریس پرت، زویی سالدانا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، الیزابت دبیکی و شان گان

تاریخ انتشار: ۲۰۲۳

فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 در IMDB

فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 در ابتدا قرار بود اولین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد، اما بازنشر توییت‌های قدیمی جیمز گان باعث تصمیم عجولانه دیزنی در آن زمان و اخراج جیمز گان از سمت کارگردانی این فیلم شد و درنهایت هم البته گان به صندلی کارگردانی قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy بازگشت. با وجود بازگشت گان، اما او اکنون در حال ساخت فیلم The Suicide Squad است و قرار نیست تا پس از تکمیل آن به دنیای سینمایی مارول بازگردد و اخیرا هم برای ساخت سریال Peacemaker با شبکه HBO Max توافق کرده که البته ساخت این سریال قرار نیست تاثیری روی زمان تولید فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 بگذارد.

در حال حاضر تنها می‌دانیم که اتفاقات قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy قرار است پایانی برای داستان اعضای نگهبانان کهکشان اصلی باشد و همچنین اتفاقات آن قرار است پس از حوادث دو قسمت اخیر فیلم Avengers رخ دهد. همچنین ممکن است در این قسمت شاهد حضور کریس همسورث در نقش ثور نیز باشیم که این موضوع البته هنوز به شکل رسمی اعلام نشده است و طرفداران این موضوع را براساس پایان فیلم Avengers: Endgame می‌گویند. در هر حال باید دید که بالاخره فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 در برنامه اکران ۲۰۲۳ مارول قرار خواهد گرفت یا طرفداران هنوز برای تماشای این فیلم باید صبر کنند؛ اگرچه جیمز گان از شروع تولید این فیلم از اواخر سال ۲۰۲۳ خبر داده و گفته است که در حال ویرایش نسخه نهایی فیلمنامه است.


۱۲- فیلم Deadpool 3

فیلم ددپول ۳

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: وندی مولینیو و لیزی مولینیو-لوگلین

بازیگران: رایان رینولدز

تاریخ انتشار: اعلام نشده

فیلم Deadpool 3 در IMDB

پس از موفقیت دو قسمت اول فیلم Deadpool خیلی عجیب نیست که شاهد ساخت قسمت جدیدی از این فیلم باشیم. اگرچه به‌نظر می‌رسید ادامه ماجراجویی ددپول قرار بود در دو فیلم Deadpool 3 و X-Force ادامه پیدا کند، اما پس از خریداری شدن فاکس قرن بیستم توسط والت دیزنی، حالا مارول دوباره کنترل مجموعه X-Men و این شخصیت را به‌دست آورده است. اگرچه تا پیش از این می‌دانستیم کنترل این شخصیت به مارول استودیو سپرده شده و شاهد انتشار اخبار و شایعات متعددی در مورد آن بودیم، سرانجام مارول استودیو با استخدام یک گروه جدید از نویسندگان ساخت فیلم Deadpool 3 را کلید زد. درواقع قرار نیست شاهد بازگشت رت ریس و پال ورنیک، نویسندگان دو قسمت اول فیلم ددپول برای نوشتن فیلمنامه قسمت سوم باشیم.

در مقابل وندی مولینیو و لیزی مولینیو-لوگلین ملقب به خواهران مولینیو که بیشتر برای نوشتن فیلمنامه انیمیشن Bob's Burgers (برگری باب) شناخته می‌شوند و برای نوشتن آن جایزه امی هم دریافت کرده‌اند، وظیفه نوشتن فیلمنامه قسمت سوم فیلم Deadpool را بر عهده گرفتند. همچنین گفته می‌شود که مارول استودیو در حال بررسی چندین گزینه برای کارگردانی این فیلم است که ظاهرا دیوید لیچ قرار نیست به علت تداخل با برنامه‌هایش بازگردد؛ اگرچه درها برای بازگشت وی کاملا بسته نیست. اما خبر خوش این است که گفته می‌شود مانند دو قسمت اول، فیلم Deadpool 3 قرار است با درجه سنی بزرگسال تولید و منتشر شود که احتمالا فیلم با لیبل استودیو قرن بیستم اکران خواهد شد که می‌تواند راه را برای ساخت فیلم‌های بیشتر با درجه سنی بزرگسال باز کند. علاوه‌براین، در قسمت جدید فیلم Deadpool ممکن است شاهد حضور یکی از شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول باشیم که فعلا در حد حدس و گمان است؛ چرا که فیلم هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد.


۱۳- فیلم Blade

فیلم بلید

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: استیسی اوسی-کافور

بازیگران: ماهرشالا علی

تاریخ انتشار: اعلام نشده

فیلم Blade در IMDB

قبل از اینکه مارول به فکر ساخت فیلمی براساس شخصیت بلید بیفتد، یک سه‌گانه براساس آن تولید و منتشر شده بود که کارگردانی این سه فیلم به ترتیب بر عهده استیون نورینگتون، گیرمو دل تورو و دیوید اس گویر بوده که خود گویر وظیفه نوشتن فیلمنامه هر سه قسمت را بر عهده داشته است و وسلی اسنایپس نقش شخصیت بلید را در این سه فیلم بر عهده داشت. حتی اگر کیفیت این فیلم‌ها خیلی بالا و پایین داشته باشد، اما بدون شک خبر ساخت ریبوت فیلم Blade بسیاری را غافلگیر کرد؛ به‌خصوص زمانی‌که متوجه شدیم ماهرشالا علی، بازیگر برنده دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم Moonlight و فیلم Green Book نقش اریک بروک را قرار است در اقتباس جدید بلید بازی کند.

علی پیش از این نقش کورنل استوکس را در فصل اول سریال Luke Cage بازی کرده بود و حالا قرار است دوباره و اینبار با مارول استودیو همکاری کند. اطلاعات بیشتری از ریبوت فیلم Blade در دسترس نیست و درواقع کوین فایگی تنها پس از دیدار با ماهرشالا علی با وی توانست به توافق برسد و درواقع خود علی باعث شد تا مارول استودیو تصمیم به ساخت فیلمی براساس شخصیت بلید بگیرد و حالا مارول به‌تازگی استیسی اوسی-کافور، نویسنده سریال واچمن را برای نوشتن فیلمنامه ریبوت فیلم Blade تا به روند ساخت این فیلم سرعت بیشتری ببخشد و انتظار می‌رود در آینده شاهد استخدام کارگردان این فیلم باشیم.


۱۴- فیلم Fantastic Four

فیلم چهار شگفت‌انگیز

کارگردان: جان واتس

نویسنده: اعلام نشده

بازیگران: اعلام نشده

تاریخ انتشار: اعلام نشده

فیلم Fantastic Four در IMDB

اگرچه X-Men دارای چندین قسمت بسیار با کیفیت بوده است، اما این موضوع در مورد یکی دیگر از گروه‌های محبوب قدیمی مارول یعنی چهار شگفت‌انگیز صدق نمی‌کند. حتی اگر قسمت اول فیلم Fantastic Four را اثری قابل قبول بدانیم، اما قسمت دوم و به‌دنبال آن ریبوت ۲۰۱۵ تنها می‌توانند لقب فاجعه را یدک بکشند که طرفداران سال‌ها در تلاش برای فراموش کردن این خاطرات بد هستند. پس از تایید ساخت فیلم چهار شگفت‌انگیز توسط مارول استودیو در تابستان سال ۲۰۱۸، مدتی پیش کوین فایگی اطلاعات جدیدی از ریبوت فیلم Fantastic Four را منتشر کرد که باعث هیجان طرفداران شد.

از جمله مهم‌ترین آن انتخاب جان واتس برای کارگردانی این فیلم است که نشان می‌دهد مارول استودیو از عملکرد او در سه قسمت اخیر فیلم مرد عنکبوتی رضایت کامل را دارد و حالا قرار است همکاری خود را در مجموعه محبوب دیگری ادامه دهد که در آن قرار است شاهد ورود اولین خانواده دنیای کمیک به دنیای سینمایی مارول باشیم که باید دید این اتفاق چگونه قرار است رخ دهد. بااین‌حال، فایگی اطلاعات بیشتری فیلم از جمله نویسندگان، بازیگران یا تاریخ اکران را به اشتراک نگذاشته است، اما انتظار می‌رود که در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری از فیلم Fantastic Four منتشر شود. همچنین ددلاین می‌گوید با وجود شایعات منتشر شده، اما فیلم جدید چهار شگفت‌انگیز هنوز در مرحله یافتن نویسنده است و هنوز تا استخدام بازیگران آن زمان زیادی باقی‌مانده است.


۱۵- فیلم X-Men

فیلم ایکس-من

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: اعلام نشده

بازیگران: اعلام نشده

تاریخ انتشار: اعلام نشده

شاید همیشه مجموعه X-Men در اوج نبوده است، اما کسی نمی‌تواند این موضوع را انکار کند که در طول نزدیک به دو دهه چندین فیلم بسیار با کیفیت از این مجموعه تولید و منتشر شده است. شاید ایکس-من پایان خوبی نداشت، اما می‌تواند دوباره با مارول استودیو به روزهای خوب گذشته بازگردد. اضافه شدن X-Men به دنیای سینمایی مارول می‌تواند جان تازه‌ای به این مجموعه قدیمی و محبوب بدهد، اما بسیاری معتقد هستند که شاید مارول مجبور باشد کمی ساخت قسمت جدید این مجموعه را عقب بیندازد تا عطش مردم برای بازگشت میتونت‌ها بیشتر شود. همچنین مارول اول باید راهی را برای توجیه عدم حضور آن‌ها در دنیای سینمایی مارول پیدا کند؛ در هر حال ریشه بسیاری از این شخصیت‌ها به دوران جنگ جهانی دوم و حتی دوره فرعون باز می‌گردد و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. مارول استودیو فعلا ساخت ریبوت این مجموعه را با نام میتونت‌ها تایید کرده است که مشخص نیست به چه معنایی است، اما باید دید که چه کسانی قرار است نقش شخصیت‌های این مجموعه را بر عهده بگیرند. در هرحال بازیگر ولورین یا بازیگران هر دو نسخه پروفسور اگزاویر و مگنیتو در بین طرفداران محبوب بودند، اما بسیاری معتقد هستند که این موضوع در مورد جین گری، سایکلاپس و روگ صدق نمی‌کند و عدالت در مورد این شخصیت‌ها چه از نظر بازیگر و چه از نظر حضور اجرا نشده است. همچنین نباید شخصیت گمبیت را هم فراموش کرد که شاید بالاخره بتوانیم شاهد حضور پر رنگش باشیم.


سریال های مارول فاز پنجم

۱- سریال WandaVision

سریال وانداویژن

کارگردان: مت شکمن

نویسنده: جک شافر

بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، تیونا پریس، کت دنینگز، رندال پارک، کاترین هان، ایوان پیترز و جولین پاردی

تاریخ شروع پخش: به پایان رسیده

سریال WandaVision در IMDB

اتفاقات سریال WandaVision که اکنون به اولین سریال دنیای سینمایی مارول برای دیزنی پلاس تبدیل شده، قرار است پس از حوادث فیلم Avengers: Endgame جریان داشته باشد، اما اثری معمول و آشنا در دنیای سینمایی مارول حداقل براساس اولین تریلر منتشر شده از این سریال، نیست. بخشی از اتفاقات سریال وانداويژن مثل یک سریال نیمه‌سیت‌کام سیاه و سفید به سبک سریال‌های دهه ۵۰ میلادی خواهد بود که در آن اسکارلت ویچ و ویژن پس از ازدواج به خانه خود نقل مکان می‌کنند و در ادامه آن‌ها در حال زندگی عادی خود هستند و حتی بچه‌دار می‌شوند. بااین‌حال کم کم مشکلات زیادی در مورد این دنیا شکل می‌گیرد و ظاهرا افراد بیشتری قرار است وارد دنیای خیالی واندا و ویژن نیز شوند که در آن شاهد نسخه دیگری از ویژن هستیم و همچنین نسخه متفاوتی از کوئیک سیلور نیز حضور دارد.

اهمیت سریال WandaVision از آنجایی افزایش پیدا می‌کند که قرار است دارای ارتباطی مستقیم با قسمت جدید فیلم دکتر استرنج داشته باشد و در این سریال قرار است واندا ماکسیموف سرانجام به اسکارلت ویچ تبدیل شود. پخش سریال WandaVision مدتی پیش از دیزنی پلاس به پایان رسید و شاید باعث شد خیلی از نظریه‌های مطرح شده غلط از آب در بیاید، اما توانست تحسین بینندگان و منتقدان بسیاری را جلب کند. سریال WandaVision در ۹ قسمت تولید شده است.


۲- سریال The Falcon and the Winter Soldier

سریال فالکون و وینتر سولجر

کارگردان: کاری اسکاگلند

نویسنده: مالکوم اسپلمن و دریک کولستاد

بازیگران: سباستین استن، آنتونی مکی، دنیل برول، امیلی ونکمپ، وایت راسل، جورج سنت پیر، میکی ایشیکاوا، دزموند چیام، کارل لامبلی، ارین کلیمن، ادپرو اودیه، نوا میلز و دنی رامیرز

تاریخ شروع پخش: اتمام پخش

سریال The Falcon and the Winter Soldier در IMDB

گفته می‌شود که بودجه ساخت سریال‌هایی که قرار است توسط مارول استودیو برای دیزنی پلاس ساخته شوند، مشابه فیلم‌های آن خواهند بود و به‌نظر می‌رسد که سریال The Falcon and the Winter Soldier قرار است این موضوع را به خوبی نشان دهد. بسیاری معتقد هستند که این سریال از نظر سطح اکشن و گستردگی اتفاقات قابل مقایسه با آثار سینمایی MCU است و اتفاقات آن در چندین کشور مختلف جریان دارد. همچنین بسیاری این سریال را با فیلم Captain America: The Winter Soldier مقایسه می‌کنند و آن را دنبال اصلی این فیلم می‌دانند. اتفاقات سریال فالکون و وینتر سولجر ۶ ماه پس از حوادث فیلم Avengers: Endgame جریان داشته باشد که در آن گروهی به‌دنبال بازگشت به دوران قبل از بازگشت افراد پودر شده توسط تانوس هستند و همچنین US Agent به‌عنوان کاپیتان آمریکا جدید معرفی شده است و این تازه شروع دردسرهای سم ویلسون و باکی بارنز است.

مقاله‌ مرتبط:

  • معرفی سریال The Falcon and The Winter Soldier؛ پیش‌نیاز‌ها، نظریه‌ها و پیش‌بینی‌ها

همچنین آن‌ها قرار است با شارون کارتر همکاری کنند و قرار است یک اتحاد غیر منتظره با بارون زیمو هم داشته باشند که مشخص نیست چه اهداف شیطانی در سر زیمو است و می‌دانیم که او قرار است ماسک بنفش رنگ معروفش را نیز بزند و همچنین حضور نویسنده سری جان ویک در این پروژه نیز بدون شک قابل‌توجه است. پخش سریال The Falcon and the Winter Soldier مدتی می‌شود که آغاز شده است که در آن شاهد حضور شخصیت‌های جالب و غیر منتظره تا نسخه متفاوتی از کاپیتان آمریکا هستیم و باید دید درنهایت سرنوشت میراث کاپیتان آمریکا در پایان سریال چگونه رقم خواهد خورد.


۳- سریال Loki

سریال لوکی

کارگردان: کیت هرون

نویسنده: مایکل والدرون

بازیگران: تام هیدلستون، اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو، گوگو امبتا-را، ریچارد ای گرانت، ساشا لین و وونمی موساکو

تاریخ شروع پخش: اتمام پخش

سریال Loki در IMDB

شاید ساخت سریال Loki عجیب باشد، اما اگر از طرفداران MCU باشید بدون شک دلیل آن را متوجه خواهیم شد. ما در این سریال قرار است نسخه‌ای از لوکی را مشاهده کنیم که در اتفاقات فیلم Avengers: Endgame توانست در برج اونجرز با تسراکت فرار کند. درواقع لوکی در سریال مستقلش در دنیای موازی حضور دارد و ظاهرا سریال Loki یکی از آثاری است که می‌تواند به رخ دادن نظریه مولتی ورس شدن دنیای سینمایی مارول قوت ببخشد. اگرچه اطلاعات زیادی از سریال لوکی در دسترس نیست، اما اتفاقات این سریال قرار است با فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness ارتباط داشته باشد. بااین‌حال، هنوز بازگشت تام هیدلستون در فیلم دکتر استرنج تایید نشده است، اما این می‌تواند شروع جدیدی برای لوکی در دنیای سینمایی مارول هم باشد.

همچنین مایکل والدرون وظیفه بازنویسی فیلمنامه فیلم Doctor Strange 2 را نیز بر عهده گرفته تا شایعات حضور لوکی در این فیلم قوت ببخشد؛ اگرچه بسیاری می‌گویند مارول صرفا از کار وی در سریال Loki رضایت داشته و تصمیم گرفته تا فرصت بزرگ‌تری را به او بدهد. همچنین گفته می‌شود که سریال لوکی احتمالا برای فصل دوم نیز باز خواهد گشت که البته این موضوع هنوز توسط شخص رسمی تایید نشده است. بااین‌حال، مدتی پیش اولین تریلر سریال Loki منتشر شد که در آن با یک اثر بسیار متفاوت در دنیای سینمایی مارول طرف هستیم که درکنار ماجراجویی‌های عجیب و متفاوت لوکی، شاهد نمایی متفاوت از اوون ویلسون نیز بودیم که حسابی طرفداران را هیجان زده کرده است. همچنین به‌نظر می‌رسد که اتفاقات سریال Loki نه‌تنها ممکن است در دنیاهای مختلف جریان داشته باشد، بلکه شاهد سفر در زمان برای رفع مشکل دنیای واقعی یا حتی ماجراهای جالب‌تر دیگر از جمله اقتباس از کمیک‌های رئیس جمهور لوکی نیز خواهیم بود. 


۴- سریال ?What If

سریال چه می‌شود اگر؟

کارگردان: رایان اندروز

نویسنده: ای سی بردلی

صداپیشگان: جفری رایت، هایلی اتول، چادویک بوزمن، سباستین استن، جاش برولین، دومینیک کوپر، مایکل داگلاس، کارن گیلان، کریس همسورث، تام هدیلتسون، ساموئل ال جکسون، مایکل بی جردن، ناتالی پورتمن، جرمی رنر، پل راد، مایکل روکر، مارک رافلو، تایکا وایتیتی

تاریخ شروع پخش: شهریور ۱۴۰۰

سریال ?What If در IMDB

چی می‌شد اگر به‌جای استیو راجرز این پگی کارتر بود که سرم ابر سرباز را به خودش می‌زد و تبدیل به کاپیتان کارتر می‌شد؟ بدون شک از این دست سوالات در فیلم‌های سه فاز اول دنیای سینمایی مارول زیاد وجود داشت و حالا خبر خوش این است که مارول در حال ساخت سریال انیمیشنی ?What If برای دیزنی پلاس است. این سریال، اولین سریال انیمیشنی مارول استودیو محسوب می‌شود که تاکنون ساخت دو فصل اول آن تایید شده که هر فصل قرار است در ۱۰ قسمت تولید شود و در هر قسمت قرار است تمرکز آن روی یک داستان متفاوت از فیلم‌های دنیای سینمایی مارول باشد. سریال ?What If به سبک انیمیشن سل-شید در دست ساخت است و تاکنون تریلر، تصاویر و ویدیوهایی از استایل این انیمیشن‌ها منتشر شده و توانسته نظر مثبت طرفداران را جلب کند.

تاکنون چندین داستان متفاوت آن تایید شده که در قسمت اول پگی کارتر به ابر سرباز تبدیل شده و استیو راجرز هم قرار است از هالک باستر استفاده کند. در یک قسمت شاهد نسخه زامبی شکل کاپیتان آمریکا بودیم که با باکی بارنز در حال مبارزه بود و در یک نسخه دیگر تی‌چالا به‌جای پیتر کوییل دزدیده و به فضا برده شده بود و در این قسمت استار لرد است. علاوه‌براین باتوجه‌به اولین تریلر منتشر شده از انیمیشن ?What If، ظاهرا قرار است با یک نسخه شیطانی از دکتر استرنج نیز در این سریال انیمیشنی ملاقات کنیم. همچنین جفری رایت نیز صداپیشگی شخصیت واچر (The Watcher) را بر عهده دارد.


۵- سریال Hawkeye

سریال هاکای

کارگردان: ریس توماس، امبر فینلایسون (برت) و کتی الوود (برتی)

نویسنده: جاناتان ایگلا

بازیگران: جرمی رنر، هیلی استاینفلد، فلورنس پیو، ورا فارمیگا، تونی دالتون، فرا فی، آلاکوآ کاکس و زان مک‌کلارنون

تاریخ شروع پخش: اواخر ۲۰۲۱

سریال Hawkeye در IMDB

هاکای یکی از شخصیت‌هایی بود که بسیاری از طرفداران اعتقاد داشتند به چیزی که حقش بود در دنیای سینمایی مارول نرسیده و حالا سریال Hawkeye می‌تواند مانند فیلم بلک ویدو به اثری تبدیل شود که طرفداران این شخصیت سال‌ها منتظر آن بودند. تمرکز سریال روی شخصیت کلینت بارتون است و در آن شاهد معرفی کیت بیشاپ نیز خواهیم بود و طبق اطلاعات منتشر شده، این پروژه در ابتدا قرار بود یک فیلم سینمایی باشد که درنهایت با ظهور دیزنی پلاس و پتانسیلی که وجود داشت مارول استودیو تصمیم به تبدیل کردن آن به یک سریال تلویزیونی گرفت. جرمی رنر قرار است برای بازی در نقش کلینت بارتون بازگردد و همچنین هیلی استاینفلد بالاخره قرار است نقش کیت بیشاپ را بازی کند که طرفداران دنیای سینمایی مارول مدت زیادی منتظر تایید حضور این بازیگر محبوب در این نقش بودند.

همچنین در سریال Hawkeye قرار است شاهد حضور شخصیت‌های دیگری مثل یلنا بلووا با بازی فلورنس پیو نیز باشیم که این درواقع دومین حضور وی در MCU خواهد بود. همچنین به‌نظر می‌رسد که شخصیت دلقک قرار است شخصیت منفی اصلی این سریال اکشن باشد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از داستان و اتفاقات سریال Hawkeye در دسترس نیست و در حال حاضر  تنها می‌دانیم که اتفاقات سریال قرار است ۲ سال پس از حوادث فیلم Avengers: Endgame جریان داشته باشد. هم‌اکنون فیلم‌برداری و تولید سریال Hawkeye در شهر نیویورک آغاز شده که تصاویر زیادی از بازگشت کلینت بارتون و همچنین اولین حضور کیت بیشاپ منتشر شده است.


۶- سریال Ms. Marvel

سریال میس مارول

کارگردان: عادل ال عربی و بلال فلاح، شرمین عبید چنائی و میرا منون

نویسنده: بیشا کی علی

بازیگران: ایمان ولانی، آرامیس نایت، ساغر شیخ، ریش شاه، زنوبیا شروف، موهان کاپور، مت لینتز، یاسمن فلچر، لیث ناکی، آذر اوسمان، تراوینا اسپرینگر، لورل مارسدن و نیمرا بوچا

تاریخ شروع پخش: اواخر ۲۰۲۱

سریال Ms. Marvel در IMDB

پس از مدت‌ها شایعه بالاخره مارول استودیو در D23 سال ۲۰۱۹ ساخت سریال Ms. Marvel را تایید کرد که تمرکز آن قرار است روی شخصیت کامالا خان، اولین ابرقهرمان مسلمان دنیای مارول باشد. اطلاعات خیلی زیادی از این سریال در دسترس نیست و تنها مدتی پیش مشخص شد که ایمان ولانی، بازیگر تازه‌کار نقش این ابرقهرمان نوجوان مسلمان آمریکایی-پاکستانی را بر عهده گرفته و مارول همچنین مدتی پیش فهرست بازیگران سریال Ms. Marvel را منتشر کرد. اطلاعاتی از داستان و اتفاقات سریال میس مارول در دسترس نیست، اما باتوجه‌به اینکه اینهیومن‌ها نقش خاصی در دنیای سینمایی مارول ندارند، قابل انتظار است که منشا داستانی کامالا خان در سریال Ms. Marvel تغییر کند یا اینکه این سریال زمینه را برای حضور این گروه در MCU فراهم کند.

همچنین مراحل فیلم‌برداری و تولید این سریال در آتلانتا رسما آغاز شد و انتظار می‌رود در آینده شاهد انتشار اخبار بیشتری از سریال Ms. Marvel باشیم، اما از هم‌اکنون حضور کامالا خان در فیلم Captain Marvel 2 تایید و اعلام شده است که انتظار می‌رود شاهد یک ارتباط داستان بین این دو اثر دنیای سینمایی مارول نیز باشیم. مارول استودیو اخیرا اولین ویدیو رسمی سریال Ms. Marvel را نیز منتشر کرده است که در این ویدیو بیشتر با شخصیت کامالا خان آشنا می‌شویم و همچنین شاهد اولین تصاویر رسمی این سریال نیز هستیم.


۷- سریال She-Hulk

سریال شی-هالک

کارگردان: کت کویرو و آنو والیا

نویسنده: جسیکا گائو

بازیگران: تاتیانا مازلانی، مارک رافلو، تیم راث، جینجر گونزاگا و رنی الیس گولدزبری

تاریخ شروع پخش: ۲۰۲۲

سریال She-Hulk در IMDB

جنیفر والترز ملقب به شی هالک که در حقیقت دخترعمه‌ی بروس بنر است. جنیفر پس از یک حادثه تیراندازی و از دست دادن خون فراوان، نیاز به خون داشت و به دلایل فامیلی و انطباق خونی، بروس بنر مجبور شد به جنیفر خون اهدا کند که این موضوع باعث تبدیل شدن دختر عمه بروس بنر به شی هالک شد. شی هالک برخلاف هالک توانایی کنترل خشم خود را دارد و درواقع از همان هوش و ذکاوت جنیفر برخوردار است. مارول استودیو مدتی پیش تایید کرد که تاتیانا مازلانی قرار است نقش جنیفر والترز را در سریال She Hulk بازی کند همچنین در این سریال شاهد بازگشت و حضور مارک رافلو در نقش بروس بنر ملقب به هالک و تیم راث در نقش شرور و منفی بیزاری (Abomination) هم خواهیم بود. 

همچنین کوین فایگی در یک مصاحبه تایید کرد که سریال She Hulk قرار است یک سریال کمدی قضایی باشد که مدت زمان هر قسمت حدود نیم ساعت خواهد بود و اضافه کرد این چیزی است که مارول استودیو تا به امروز مشابه آن را انجام نداده است. درواقع کمیک‌های شی هالک اثر جان برن منبع الهام ساخت سریال است که فضایی مشابه را دارد. همچنین گفته می‌شود که مراحل فیلم‌برداری و تولید سریال She Hulk در آتلانتا آغاز شده یا به‌زودی آغاز خواهد شد که باید دید شی هالک چه جایگاهی را در دنیای سینمایی مارول برای خود پیدا خواهد کرد.


۸- سریال Moon Knight

سریال شوالیه‌ی ماه

کارگردان: محمد دیاب، جاستین بنسن و ارون مورهد

نویسنده: جرمی اسلیتر

بازیگران: اسکار آیزاک، ایتن هاوک و می کالاماوی 

تاریخ شروع پخش: ۲۰۲۲

سریال Moon Knight در IMDB

مارک اسپکتور در دنیای کمیک Moon Knight یک مزدور است که هیچ قدرت عجیب‌وغریبی ندارد و زمانی‌که برای انجام ماموریتی خاص در کشور مصر حضور داشت، دربرابر مجسمه‌ی خونشو که یکی از خدایان مصر باستان است، کشته می‌شود. خونشو به اسپکتور می‌گوید که اگر نماینده‌ی او روی زمین شود، به او یک شانس مجدد برای زندگی می‌دهد و اسپکتور نیز قبول می‌کند. او پس از شکست دشمنان خود به آمریکا بازمی‌گردد تا با جرم و جنایت مبارزه کند و از آن زمان لقبِ شوالیه‌ی ماه را به‌دست می‌آورد. اسپکتور یک مرد ثروتمند است که با آموزش‌های فیزیکی و رزمی و همچنین استفاده از سلاح‌های گوناگون، سعی در اجرای عدالت دارد. اگرچه طرفداران شوالیه‌ی ماه منتظر ساخت فیلمی براساس آن بودند، اما در هر حال به‌نظر می‌رسد که بستر دیزنی پلاس و سریال برای Moon Knight کمی مناسب‌تر باشد تا سازندگان بتوانند بهتر از ایده‌های خود بهره ببرند.

جرمی اسلیتر که تجربه خوبی در سریال The Umbrella Academy کسب کرده، حالا وظیفه رهبری تیم نویسندگاه و محمد دیاب وظیفه ساخت سریال Moon Knight را بر عهده دارند و اسکار آیزاک نیز نقش مارک اسپکتور را بر عهده گرفته تا طرفداران MCU از این انتخاب حسابی غافلگیر شوند. کوین فایگی مدتی پیش در یک مصاحبه گفت که شخصیت مارک اسپکتور در سریال Moon Knight مانند دنیای کمیک یک قهرمان مبارز است که از ساختمان‌ها می‌پرد و شروع به مبارزه می‌کند و در ادامه گفت که سریال قرار است به بیماری روانی مون نایت و جنبه‌های آن نیز بپردازد و این چیزی است که سریال Moon Knight را خاص می‌کند. همچنین فایگی پیش از این سریال مون نایت را یک سریال اکشن ماجراجویی در سبک فیلم‌های Indiana Jones توصیف کرده بود. همچنین ایتن هاوک قرار است نقش منفی اصلی سریال مون نایت را بازی کند و به‌زودی تولید این سریال در بوداپست آغاز خواهد شد. سریال Moon Knight قرار است در ۶ قسمت که مدت زمان هر قسمت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه خواهد بود، تولید و از دیزنی پلاس منتشر شود.


۹- سریال Secret Invasion

سریال تهاجم مخفی

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: کایل برداستریت

بازیگران: ساموئل ال جکسون، بن مندلسون، الیویا کلمن، کینگلزی بن-ادیر و امیلیا کلارک

تاریخ شروع پخش: احتمالا ۲۰۲۲

سریال Secret Invasion در IMDB

پس از اینکه متوجه شدیم ساموئل ال جکسون برای بازی در یک سریال جدید از دنیای سینمایی مارول قرارداد بسته، بالاخره مارول استودیو تایید کرد که این پروژه درواقع قرار است سریال Secret Invasion باشد که در سریال تهاجم مخفی قرار است شاهد بازگشت ساموئل ال جکسون در نقش نیک فیوری و بن مندلسون در نقش تالوس باشیم. مارول استودیو تا به امروز اطلاعات خیلی زیادی را منتشر نکرده است، اما طبق توصیف سریال، این سریال قرار است روی دو شخصیتی باشد که در مهم‌ترین حوزه‌ها و نهادها نفوذ کرده‌اند و باتوجه‌به کمیک تهاجم مخفی، سریال Secret Invasion می‌تواند به یکی از مورد انتظارترین و بزرگ‌ترین سریال‌های دنیای سینمایی مارول تبدیل شود.

بدون شک خبر ساخت سریال Secret Invasion باعث هیجان‌زده شدن طرفداران دنیای سینمایی مارول شده است که باید دید اتفاقات این سریال قرار است چه تاثیری روی آینده این مجموعه محبوب بگذارد. همچنین کینگلزی بن-ادیر قرار است نقش شرور و منفی سریال Secret Invasion را بازی کند و الیویا کلمن، بازیگر برنده جایزه اسکار و امیلیا کلارک، بازیگر بازی تاج و تخت در حال مذاکره با مارول برای حضور در این سریال مورد انتظار برای بازی در یک نقش نامشخص هستند. همچنین طبق اطلاعات جدید، سریال تهاجم مخفی طی پاییز ۲۰۲۱ در اروپا و بریتانیا جلوی دوربین خواهد رفت.


۱۰- سریال Ironheart

سریال آیرون‌هارت 

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: اعلام نشده

بازیگران: دومینیک تورن

تاریخ شروع پخش: اعلام نشده

سریال Ironheart در IMDB

شاید کار آیرون من و تونی استارک با دنیای سینمایی مارول به پایان رسیده باشد، اما این به معنای پایان کار دیگر شخصیت‌های زره پوش دنیای سینمایی مارول نخواهد بود. مشخصا دیر یا زود سر و کله ریری ویلیامز ملقب به آیرون‌هارت در MCU پیدا می‌شد و حالا مارول استودیو به‌طور رسمی ساخت سریال Ironheart را رسما تایید و اعلام کرده است که دومینیک تورن نقش ریری ویلیامز را بر عهده دارد که البته ممکن است بسیاری از اینکه خبر ساخت سریال یا انتخاب بازیگرش تا پیش از اعلام رسمی فاش نشده بود، را کمی غافلگیر کرده باشد. اگرچه اطلاعات بیشتری از تیم تولید سریال یا داستان آن در دسترس نیست، اما کوین فایگی توضیح داد که ریری ویلیامز در سریال Ironheart قرار است پیشرفته‌ترین لباس و زره از زمان شروع به کار آیرون من را خلق کند. این سریال هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد، اما می‌توان انتظار داشت که اتفاقات سریال Ironheart ارتباطی داستانی با سریال Armor Wars داشته باشد که البته هنوز این ارتباط یا حضور آیرون‌هارت در این سریال تایید نشده است.


۱۱- سریال Armor Wars

سریال جنگ‌های زره‌پوش

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: اعلام نشده

بازیگران: دان چیدل

تاریخ شروع پخش: اعلام نشده

سریال Armor Wars در IMDB

شاید در ابتدا بسیاری تصور می‌کردند که خط داستانی وار ماشین با آیرون من و فیلم Avengers: Endgame به پایان برسد، اما این اتفاق رخ نداد تا شاهد بازگشت دان چیدل در نقش جیمز رودز در سریال Armor Wars باشیم. مارول می‌گوید که سریال جنگ‌های زره‌پوش، یک داستان کلاسیک از دنیای مارول از بزرگ‌ترین ترس تونی استارک است که به حقیقت تبدیل شده است و آن هم این است که فناوری او به‌دست افراد خلافکار افتاده است. اگرچه اطلاعات بیشتری در دسترس نیست، اما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که سم راکول برای بازی در نقش جاستین همر در این سریال بازگردد؛ اگرچه ممکن است مارول نتواند با راکول به توافق برسد و درنهایت شخصیت منفی دیگری را در سریال Armor Wars ملاقات کنیم. همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این سریال دارای یک ارتباط داستانی با سریال Ironheart نیز باشد و باید دید که در سریال Armor Wars قرار است شاهد بازگشت چه شخصیت‌های دیگری باشیم و شاید حتی گوئینت پالترو باری دیگر نقش پپر پاتز و احتمالا رسکیو را در این سریال بازی کند.


۱۲- سریال I Am Groot

سریال من گروت هستم

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: اعلام نشده

بازیگران: اعلام نشده

تاریخ شروع پخش: اعلام نشده

سریال I Am Groot در IMDB

ظاهرا مارول برنامه گسترده‌ای را برای دنیای نگهبانان کهکشان دارد و سریال I Am Groot یکی از این برنامه‌ها است. تمرکز سریال من گروت هستم قرار است رو بیبی گروت باشد و این اثر یک سریال کوتاه خواهد بود که در طول آن شاهد حضور شخصیت‌های جدید و آشنا نیز هستیم. بااین‌حال، اطلاعاتی از تیم سازنده یا بازیگران آن منتشر نشده است، اما می‌توان انتظار داشت که جیمز گان نقشی در ساخت این سریال داشته باشد و همچنین وین دیزل برای صداپیشگی بیبی گروت و بیشتر بازیگران فیلم‌های نگهبانان کهکشان در سریال I Am Groot بازگردند. همچنین سریال I Am Groot قرار است یک سریال لایو اکشن کوتاه باشد که قابل انتظار است در طول آن بیبی گروت در مورد خود و دنیای اطرافش اطلاعاتی کسب کند و درواقع مدلی مشابه انیمیشن کوتاه Once Upon a Snowman یا حتی انیمیشن Forky Asks a Question داشته باشد. 


۱۳- سریال Wakanda

سریال بدون نام واکاندا

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: اعلام نشده

بازیگران: اعلام نشده

تاریخ شروع پخش: اعلام نشده

سریال Wakanda در IMDB

مدتی پیش بود که دیزنی و مارول از همکاری با رایان کوگلر، کارگردان و نویسنده فیلم Black Panther و شرکت فیلمسازی‌ Proximity Media برای ساخت سریالی براساس فیلم بلک پنتر خبر داد. این سریال در حال حاضر با نام واکاندا که البته نام رسمی آن نیست، شناخته می‌شود که قرار است دنیای واکاندا را گسترش دهد و همچنین از دیزنی پلاس منتشر خواهد شد. هنوز نمی‌دانیم که سریال Wakanda قرار است چه داستانی را دنبال کند، اما این سریال شاید به بخش‌های دیگر این کشور سر بزند و بیشتر با قبایل و گروه‌های دیگر سرزمین واکاندا آشنا شویم. همچنین امکان حضور کوگلر به‌عنوان کارگردان یا حتی نویسنده هم وجود دارد، اما فعلا حضور وی تنها به‌عنوان تهیه‌کننده تایید و اعلام شده و تمرکز کوگلر فعلا روی ساخت فیلم Black Panther 2 است. 


۱۴- سریال Echo

سریال اکو

کارگردان: اعلام نشده

نویسنده: اتان کوهن و امیلی کوهن

بازیگران: آلاکوآ کاکس

تاریخ شروع پخش: اعلام نشده

سریال Echo در IMDB

شاید ساخت یک اسپین‌آف براساس سریال Hawkeye و یک شخصیت کمتر شناخته شده، غیر منتظره‌ترین خبر ممکن باشد، اما مارول استودیو در حال توسعه اسپین‌آف سریال هاکای براساس شخصیت اکو (Echo) است. اتان کوهن، نویسنده فیلم Tropic Thunder و امیلی کوهن به‌عنوان تهیه‌کننده و نویسنده در سریال Echo حضور دارند و این سریال هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار دارد و ظاهرا هنوز تایید ساخت نهایی آن صادر نشده است. مایا لوپز نام واقعی شخصیت اکو است که آلاکوآ کاکس، بازیگر تازه‌کار نقش این شخصیت را در سریال Hawkeye بر عهده دارد.

اکو یک بومی آمریکایی ناشنوا است که قادر به کپی‌برداری کامل از حرکات شخص دیگر است و این قابلیت از او یک مبارز قدرتمند ساخته است. این شخصیت پیش از این در کمیک‌های هاکای و دردویل نیز حضور داشته و همچنین دارای ارتباط داستانی با شخصیت رونین و کلینت بارتون است و باید دید که شاهد چنین ارتباطی بین اکو و رونین در اتفاقات فیلم Avengers: Endgame که کلینت بارتون به آن تبدیل شده بود، وجود دارد یا خیر.

شما منتظر کدام فیلم‌ها و سریال‌های آینده دنیای سینمایی مارول هستید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱-مورد انتظارترین فیلم‌ های دنیای سینمایی مارول کدام هستند؟

۲- ترتیب سریال های ماورل در سال ۲۰۲۱ به چه صورت است؟

۳-مارول کدام مجموعه‌های خود را پس از سال‌ها دوباره باز پس گرفته است؟


افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.