معرفی سریال پیرمرد (The Old Man) | رقابت جف بریجز و جان لیسگو

معرفی سریال پیرمرد (The Old Man) | رقابت جف بریجز و جان لیسگو

پیرمرد (The Old Man) از آن دسته سریال‌هایی است که تنها با داشتن دو بازیگر خیلی خوب و بااستعداد، بار خود را می‌بندد و در فهرست تماشای خیلی‌ها قرار می‌گیرد.

سریال The Old Man (پیرمرد) یک مجموعه آمریکایی دلهره‌آور، اکشن و درام به شمار می‌رود که اخیرا پخش خود را از شبکه اف ایکس آغاز کرده است. این مجموعه براساس رمانی با همین نام ساخته شده است که توماس پری در سال ۲۰۱۷ آن را با قلم خودش منتشر کرد. همین ابتدا باید به نکته‌ای اشاره کنیم که فوق‌العاده بودن محصول جاناتان ای. استاینبرگ و رابرت لوین را نشان می‌دهد؛ تنها بعد از پخش قسمت اول، سریال پیرمرد برای فصل دوم هم تمدید شد. این سریال که تنها ۷ قسمت دارد، در سال ۲۰۱۹ معرفی و مراحل ابتدایی تولید را آغاز کرد.

جف بریجز، جان لیسگو، ای. جی. بونیلا، بیل هک و غیره از جمله هنرمندانی هستند که در تیم بازیگری این مجموعه حضور دارند و آن را به سریالی فوق‌العاده تبدیل کردند. با استخدام بازیگران، کارگردانان و عوامل دیگر، فیلم‌برداری سریال پیرمرد در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شد اما در همان زمان‌ها بود که پاندمی هم به جان مردم دنیا افتاد. تنها سه قسمت از فیلم‌برداری فصل اول باقی مانده بود که مشخص شد جف بریجز به لنفوم دچار شده است؛ بنابراین تیم را ترک کرد تا درمان‌های سرطان خود را پشت سر بگذارد. در طی این مدت، عوامل تولید تصمیم گرفتند که از فرصت استفاده کنند و صحنه‌هایی را که بریجز در آن‌ها حضور ندارد، فیلم‌برداری کنند.

اواخر سال ۲۰۲۱ بود که این بازیگر بزرگ و محبوب اعلام کرد که سرطان او مسیر بهبودی را در پیش گرفته است. به همین ترتیب هم بلافاصله فرایند تولید در اوایل سال ۲۰۲۲ از سر گرفته شد و خیلی زود هم برای پخش آماده گردید. منتقدانی که این اثر را تماشا کرده بودند، نظرات بسیار خوبی را برایش ثبت کردند. یکی از آن‌ها اینطور نوشته بود که: «سریال The Old Man درست مانند آثاری که حول محور قهرمانان جوان‌تر اکشن می‌چرخد، شجاع، تند و تیز و البته جذاب است. از طرف دیگر هم جف بریجز با حضورش ارزش فوق‌العاده گرانبهایی را به این اثر دلهره‌آور و استخوان‌خراش می‌بخشد.»

حالا بعد از تمام این صحبت‌ها، نوبت آن رسیده تا درباره یکی از مهم‌ترین مسائل هر اثر صحبت کنیم؛ آن هم چیزی نیست جز خط داستانی و ماجرایی که این مجموعه برای ما روایت می‌کند. خلاصه داستان کوتاهی که سایت IMDB برای این سریال اکشن نوشته، به این شرح است: «یکی از افسران سابق سازمان سیا که مدت خیلی زیادی است دور از رادار و تمرکز همه، کاملا پنهانی زندگی می‌کند، خودش را در شرایطی می‌بیند که از دست کسانی که قصد کشتنش را دارند، در حال فرار است.» اما خب این خلاصه داستان برای هیچکدام از ما قابل توجیه نیست؛ زیرا خیلی از آثار مختلف دیگر هم هستند که دقیقا همین موضوع و محوریت داستانی را دارند.

قضیه از این قرار است که شخصیتی به نام دن چیس، همان مامور سابق سیا است که دردسرهای زیادی را درست می‌کند. چیزی حدود سی سال است که دن چیس، خارج از شبکه و به دور از مرکز توجه بودن، در بخش شمالی ایالت نیویورک زندگی می‌کند. او که چندین سال است همسر خود را از دست داده، حالا به‌تنهایی، اما به همراه دو سگ بسیار جذاب خود، در خانه‌ی کوچکش زندگی می‌کند. دن چیس همانند جوانی، خیلی خوب می‌تواند بوی خطر را حس کند؛ به همین دلیل هم وسیله‌ای را طراحی می‌کند که در صورت ورود کسی به خانه‌اش، از روی صدا متوجه حضور مهاجمان بشود.

یک شب همین اتفاق رخ می‌دهد و قاتلی وارد خانه‌اش می‌شود. چنین اتفاقی که شاید خیلی ساده به نظر برسد، به چیس نشان می‌دهد که دوباره تحت تعقیب قرار گرفته است و دیگر خبری از زندگی سراسر آرامش نیست؛ از همین رو، دوباره پنهان شدن‌ها و فرار کردن‌ها آغاز می‌شود. چیس در طی مدت زمانی‌که پنهان شده، اتاقی را از زوئی مک‌دونالد اجاره می‌کند. اما از آنجایی که مهاجمان و قاتلان خیلی زود ردِ او را می‌زنند، دن چیس مجبور می‌شود که زوئی را هم وارد ماجرای تعقیب و گریز خود بکند؛ هرچند که خود او هیچ تمایلی به این کارها ندارد.

در سوی دیگر این ماجراها، فردی به نام هارولد هارپر وجود دارد که دستیار مدیر بخش ضدجاسوسی سازمان اف‌بی‌آی به شمار می‌رود. او که بعد از چند هفته هنوز داغدار پسر و عروسِ مرحومش است و قصد مراقبت از نوه‌اش را دارد، به مأموریت خوانده می‌شود. او در طی این مأموریت وظیفه دارد که چیس را پیدا و تحویل مقامات بدهد. ظاهرا سی سال قبل، در طی جنگی که میان شوروی و افغانستان به وجود آمده بود، دن چیس کاری کرد که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد؛ حتی با گذشت سی سال، آن‌ها هنوز هم نمی‌خواهند دست از سر او بردارند.

آن‌ها مصمم هستند تا کاری کنند که او تقاص پس بدهد؛ انگار که این سی سال فرار و پنهان شدن و نداشتن یک زندگی عادی، برایشان کافی نبوده است. البته هارولد هارپر در این مسیر تنها نیست. دستیار جوان او به نام مامور آنجلا آدامز و ریموند واترز (افسر کنونی سازمان سیا) هم در این پرونده همراه هارپر هستند؛ البته به همراه جولیان کارسون که یکی از ماموران بسیار ماهر و آموزش‌دیده‌ی عملیات سیاه به شمار می‌رود و او هم در حال تعقیب چیس است. سریال پیرمرد درکنار بازیگران عالی و داستان بسیار جذابی که دارد، پر از صحنه‌های اکشن و اتفاقاتی است که شما را شوکه می‌کند؛ اتفاقاتی که اصلا نمی‌توانید آن‌ها را پیشبینی کنید. حالا اگر از این مدل سریال‌ها دوست دارید، ما در این بخش مثل همیشه، مجموعه‌های مشابهی را به شما معرفی می‌کنیم تا از تماشای آن‌ها هم لذت ببرید.


سریال های مشابه سریال پیرمرد

سریال Nikita

سریال نیکیتا

  • بازیگران: مگی کیو، شین وست و لیندزی فانسیکا
  • سال پخش: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳

خلاصه داستان: یک قاتل سرکش، حالا دوباره برگشته تا سازمان مخفی‌ای را که خودش و امثال خودش را تربیت و آموزش داده بودند، شکست بدهد و نابود کند.


سریال Tom Clancy's Jack Ryan

سریال تام کلنسی جک رایان

  • بازیگران: جان کرازینسکی، وندل پیرس و جان هوگناکر
  • سال پخش: ۲۰۱۸ تاکنون

خلاصه داستان: هنگامی که جک رایان، تحلیل‌گر سازمان سیا، به یک سری حواله‌های بانکی مشکوک برخورد می‌کند، جستجویش برای یافتن پاسخ، او را از منطقه امن پشت میزش بیرون می‌کشد. او وارد یک بازی مرگبارِ موش و گربه‌بازی در سراسر اروپا و خاورمیانه می‌شود.


سریال Treadstone

سریال ترداستون

  • بازیگران: جرمی اروین، تریسی ایفیکور و عمر متوالی
  • سال پخش: ۲۰۱۹

خلاصه داستان: پروژه ترداستون که در گذشته ابرجاسوسی به نام جیسون بورن را خلق کرده بود، حالا تمرکز و توجه خود را روی هدف دیگری گذاشته است؛ این پروژه قصد دارد تا قاتل‌های ابرانسانی غیرقابل توقفی را در سرتاسر دنیا خلق کند.


افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.