مرسدس AMG GT 4، محبوب‌ترین سدان کوپه به انتخاب مخاطبین میدونی

مرسدس AMG GT 4، محبوب‌ترین سدان کوپه به انتخاب مخاطبین میدونی

هرچند سدان‌های سنتی از قدیمی‌ترین نوع خودروها هستند اما سدان‌های کوپه سابقه و پیشینهٔ بسیار کوتاه‌تری دارند. این خودروها که به آن‌ها کوپه‌های چهاردر هم گفته می‌شود، همان‌طور که از نامشان مشخص است ترکیبی از سدان‌ها و کوپه‌ها هستند. مرسدس بنز با معرفی مدل CLS در سال ۲۰۰۴ رسماً برای اولین بار این کلاس نوظهور را پایه‌گذاری کرد و سپس به دنبال آن دیگر خودروسازان نیز به آن وارد شدند. بااین‌حال گروه سدان‌های کوپه خلوت‌ترین گروه در رقابت‌های میدونی بود و تنها شش شرکت‌کننده در آن حضور داشتند که این خودروها عبارت‌اند از:

  • ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌کوپه
  • آئودی A7
  • ب‌ام‌و سری ۶ گرن‌توریزمو
  • مرسدس CLS
  • مرسدس AMG GT 4
  • پورشه پانامرا

در مرحلهٔ مقدماتی این شش کوپهٔ چهاردر طی سه دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق سه خودرو مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه هم که در مرحلهٔ مقدماتی با کمتری اختلاف شکست خورده بود به برندگان پیوست تا تعداد آن‌ها به چهار خودرو افزایش پیدا کند. از بین این چهار شرکت‌کننده، نهایتاً آئودی A7 و مرسدس AMG GT 4 به‌عنوان فینالیست توسط شما انتخاب شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند.

این دو سدان کوپهٔ آلمانی در آخرین دوئل گروه خود رقابت جذابی را به نمایش گذاشتند و هردو شایستهٔ کسب عنوان قهرمانی بودند ولی نهایتاً باید یکی از آن‌ها با رأی شما انتخاب می‌شد. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۴۵ رأی به ثبت رسیده است که سهم مرسدس از آن ۸۸۷ رأی و آئودی ۶۵۸ رأی بوده است. بدین ترتیب نهایتاً این AMG GT 4 است که با کسب ۵۷ درصد از کل آراء و با اختلافی نه‌چندان زیاد، رقیب هم‌وطن خود را مغلوب کرده و محبوب‌ترین سدان کوپه لقب گرفته است. این ماشین برای رسیدن به این عنوان در مرحلهٔ مقدماتی پورشه پانامرا را مغلوب ساخت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه را از سر راه برداشت.

 رقبای مرسدس بنز AMG GT 4 در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحلهرقیبدرصد آراء
مقدماتیپورشه پانامرا۵۹
نیمه‌نهاییب‌ام‌و سری ۶ گرن‌کوپه۷۵
نهاییآئودی A7۵۷

 

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، مرسدس بنز با مدل CLS برای اولین بار کلاس کوپه‌های چهاردر را ابداع کرد. از سوی دیگر اما مرسدس که در سال ۲۰۱۴ مدل AMG GT را برای رقابت با پورشه ۹۱۱ معرفی کرده بود، تصمیم گرفت نسخهٔ چهاردر این خودرو را هم برای رقابت مستقیم با پورشه پانامرا تولید کند. این خودرو که AMG GT 4 نام گرفت، پس از معرفی یک کانسپت در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷، دقیقاً یک سال بعد در همان نمایشگاه رسماً رونمایی شد. این خودرو در سه نسخهٔ ۴۳، ۵۳ و ۶۳ به بازار عرضه می‌شود که آخری خود در دو نسخهٔ استاندارد و S قابل خریداری است. AMG GT63 S که قوی‌ترین عضو خانوادهٔ این ماشین محسوب می‌شود، به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

 مشخصات فنی

مدلGT63 S
پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۴۰ اسب بخار
گشتاور۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخ
شتاب صفرتاصد۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت۳۱۵ کیلومتر/ساعت
طول۵,۰۵۴ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۹۵۱ میلی‌متر
وزن۲۰۴۵ کیلوگرم
مصرف سوخت۱۱.۳ لیتر ترکیبی
قیمت۱۵۵,۰۰۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.