مرسدس بنز E کلاس کوپه چهل‌ ساله شد

مرسدس بنز E کلاس کوپه چهل‌ساله شد

کمتر از یک دهه است که مرسدس بنز تولید مدل CLK را متوقف کرده و به‌نوعی E کلاس کوپه را جایگزین آن نموده است؛ اما این خودروساز آلمانی سال‌ها پیش نیز نسخهٔ کوپهٔ E کلاس را تولید می‌کرده است. به‌طور دقیق ۴۰ سال پیش بود که مرسدس بنز اولین نسل از E کلاس کوپه را با کد C123 معرفی کرد. این خودرو یک سال پس از معرفی نسل چهارم E کلاس در نمایشگاه ژنو ۱۹۷۷ رونمایی شد.

E کلاس کوپه ۳.۸ سانتیمتر ارتفاع کمتری از سطح زمین و بیش از ۷.۵ سانتیمتر طول کمتری نسبت به همتای سدان خود داشت؛ اما مهم‌ترین تفاوت ظاهری این دو مدل، پنجره‌های جانبی بدون فریم E کلاس کوپه بود که این ویژگی تبدیل به امضای مرسدس بنز شد و هنوز هم در کوپه‌های مدرن آن بکار می‌رود.

E کلاس کوپه در ابتدا در سه مدل ۲۳۰ C، ۲۸۰ C و ۲۸۰ CE به بازار عرضه شد اما بعداً طیف مدل‌های آن با اضافه شدن مدل توربودیزل ۳۰۰ CD گسترش یافت. در زمان پایان تولید این نسل از E کلاس کوپه در پایان آگوست سال ۱۹۸۵، مرسدس بنز نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه از آن‌را تولید کرده بود درحالی‌که قدرت آن در طول این سال‌ها تقریباً دو برابر شده و از ۸۰ اسب بخار به ۱۵۶ اسب بخار رسید.

بعدازاین، نسخهٔ کوپه در نسل بعدی E کلاس یعنی نسل پنجم هم تولید شد اما سرانجام در سال ۱۹۹۵ تولید نسل پنجم E کلاس خاتمه یافت و نسل ششم به بازار آمد ولی در این نسل خبری از نسخهٔ کوپه نبود و مدل جدید CLK جایگزین E کلاس کوپه شد. تولید CLK در دو نسل یعنی در نسل‌های ششم و هفتم E کلاس ادامه پیدا کرد تا اینکه همزمان با معرفی نسل هشتم E کلاس در سال ۲۰۰۹، تولید CLK متوقف شد و مرسدس بنز دوباره نام E کلاس کوپه را زنده کرد. در حال حاضر مرسدس بنز E کلاس کوپه در نسل دوم دوران مدرن خود به سر می‌برد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.