مدل‌‌های ناخن ورزشکاران المپیک توکیو ۲۰۲۰؛ جذاب‌ترین‌ها را ببینید

مدل‌‌های ناخن ورزشکاران المپیک توکیو ۲۰۲۰؛ جذاب‌ترین‌ها را ببینید

المپیک توکیو با تمام ماجراها و تفاوت‌های آن با سال‌های گذشته برگزار شد و به پایان رسید. استایل ورزشکاران، برندهای مورد استفاده آنها و حتی مدل ناخن شرکت کنندگان در المپیک همیشه زیر ذره‌بین علاقمندان به مد و فشن قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم مدل و طرح‌های ناخن ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۱ را بررسی کنیم. اگر شما هم عاشق مدل‌های جدید لاک و ناخن هستید، با میدونی همراه شوید.

طراحی ناخن برای المپیک از کجا شروع شد

فلورنس گریفیث-جوینر کسی بود که پای ناخن‌های طراحی‌شده را به المپیک باز کرد. این دونده آمریکایی‌تبار که خودش تجربه طراحی ناخن را داشت، همیشه با ناخن‌هایی مانیکورشده و طراحی‌هایی زیبا در مسابقات حاضر می‌شد. در المپیک سال ۱۹۸۸ در سئول فلورنس رکوردهای دو ۱۰۰ و ۲۰۰ متر را جابجا کرد و در مجموع ۳ مدال طلا و یک مدال نقره بدست آورد.در عکس‌های مراسم اهدای مدال‌‌، هماهنگی رنگ ناخن‌ها و لباس او با مدال‌ها جلب توجه می‌کند.

حالا سال‌هاست که ورزشکاران از رنگ لاک و طراحی ناخن خود برای زیباترشدن، به تصویرکشیدن ویژگی‌های شخصی یا حتی رساندن پیام‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. امسال نیز با وجود محدودیت‌های کرونایی، یک سالن ناخن برای شرکت‌کنندگان المپیک در نظر گرفته شده بود. استقبال از این سالن آنقدر زیاد بوده که به گفته کلسی رابینسون، بازیکن تیم والبیال آمریکا، گاهی رزرو وقت به کاری سخت تبدیل می‌شده است.

مانیکور ساده

یکی از مدل‌های ناخن به یادمانی المپیک توکیو، همین مانیکور ساده سانی لی، ژیمناست آمریکایی است. ناخن‌های او به واسطه عکسی که با مدال طلایش گرفت، بسیار دیده شده و به اصطلاح وایرال شدند. ناخن‌های مربعی شکل او با لاک ژل صورتی ملایم پوشیده شده و طرح ظریف و مینیمالی از حلقه‌های المپیک روی ناخن‌های دست چپ او دیده می‌شد.

الهام از آثار هنری

مدل ناخن شرکت‌ کنندگان المپیک توکیو که تازگی پایان یافت، نکات جالب و بامزه‌ای داشتند. چیزی که ابتدا با دیدن این عکس به ذهنتان می‌رسد ممکن است تنها فرنچ آبی‌رنگ آن باشد. اما طراحی ناخن دینا آشر اسمیت، دونده انگلیسی یکی از پرمعناترین مفاهیم را داشت.

امیلی گلیمور، طراح ناخن این ورزشکار توضیح می‌دهد که خود دینا نقش پررنگی در ایده این طراحی داشته و قصد او به فرهنگ کشور ژاپن و گرامیداشت آن بوده است. همانطور که در سمت راست تصویر می‌بینید، طرحی از امواج خروشان روی ناخن‌های او وجود دارد.

طرح ناخن دینا از یک اثر معروف به نام «موج عظیم کاناگاوا» الهام گرفته شده است. در این تصویر موجی بزرگ و کوه فوجی دیده می‌شوند. خالق این اثر، کاتسوشیکا هوکوسائی، آن را با تکنیک چاپ چوبی اجرا کرده و این تابلو اکنون یکی از مشهورترین آثار هنری ژاپن و جهان محسوب می‌شود.

طرح‌های مینیمال

در کنار فرهنگ و نمادهای کشور میزبان، بسیاری از ورزشکاران المپیک توکیو از نمادهای کشور خودشان برای مدل ناخن استفاده کرده بودند. برای مثال طراحی ساده و مینیمال اعضای تیم دوچرخه‌سواری فرانسه با رنگ‌های پرچم این کشور انجام شده بود.

خلاقیت در طراحی

مدل ناخن کمیل چنگ، شناگر اهل هنک گنگ نیز مفاهیم جالب و متنوعی دارد. این ورزشکار می‌گوید: «ما مفتخریم که نماینده کشورمان در بزرگترین رویداد ورزشی هستیم و بازتاب این موضوع را در مدل ناخن‌ نیز نشان می‌دهیم». او همچنین ناخن‌های طراحی‌شده را عاملی برای ایجاد تمایز بین اعضای تیم شنا که با لباس‌های یکسان مسابقه می‌دهند، می‌داند.

به گفته این ورزشکار او ترکیبی از نمادهای کشورش، کشور میزبان، المپیک و اشاره‌ای به رشته ورزشی‌اش را از آرایشگر ناخن خود خواسته است. همانطور که در تصویر می‌بینید طراح ناخن کمیل، از تکنیک طراحی با دست برای طراحی ناخن او استفاده کرده است.

روی پرچم هنگ کنگ، تصویری از گل ارکیده هنگ‌کنگی وجود دارد. تصویری از این گل به علاوه دایره قرمز رنگ پرچم ژاپن، حلقه‌های المپیک و نقشی از یک شناگر بر ناخن‌های کمیل چنگ دیده می‌شود.

پرچم کشورها

شرکت کنندگان ایرانی المپیک ۲۰۲۱ نیز از هنر طراحی ناخن برای ابراز هویت خود استفاده کردند. در تصاویری که در روزهای برگزاری المپیک دست‌به‌دست می‌شد، طراحی ناخن فرزانه فصیحی دونده کشورمان جلب توجه می‌کند.

این ورزشکار ایرانی ترکیبی از رنگ‌های پرچم ایران را برای رنگ‌آمیزی ناخن‌هایش استفاده کرده بود و پرچم کامل روی ناخن‌های سبابه‌اش دیده می‌شد. همچنین نقشی از حلقه‌های پنج‌گانه المپیک روی ناخن انگشت حلقه‌اش وجود داشت. فرزانه فصیحی ابراز تعلق خاطرش به میهن را با استفاده از دستبندی به شکل نقشه ایران، تکمیل کرده بود.

لاک قرمز

ناخن‌های بیضی‌شکل با لاک قرمز گوجه‌ای رنگ مدل کلاسیکی است که هرگز از مد نمی‌افتد. بلیندا بنچیچ شرکت کننده سوئیسی المپیک توکیو نیز از این ترکیب استفاده کرده بود. روی ناخن‌ انگشتان حلقه‌ او، صلیب سفید که نماد پرچم کشور سوئیس است، وجود داشت.

نماد خوش‌شانسی

برخی از شرکت کنندگان المپیک ۲۰۲۱ هم از نشانه‌های شانس یا طرح مدال طلا برای ناخن خود استفاده کرده‌ بودند. جید جونز، تکواندوکاری از کشور انگلیس است که مدال طلا، پرچم انگلستان و حلقه‌های المپیک را روی لاک سفیدرنگ خود داشت. روی ناخن انگشت میانی او نیز جمله «برو دنبال طلا» به چشم می‌خورد.

سمبل‌های فولکلور ژاپن

جزمین سایرز یکی دیگر از ورزشکاران انگلیسی حاضر در المپیک توکیو بود. ترکیبی از نمادهای مربوط به فرهنگ ژاپن با رنگ‌های شاد و روشن روی ناخن‌های طراحی‌‌شده برای او وجود داشتند. تصویری از همان اثر وج عظیم کاناگاوا، کوه فیجی، معماری ژاپنی و شکوفه‌های گیلاس معروف ژاپنی را روی ناخن‌های او می‌بینید.

سایر سمبل‌های ژاپنی این طراحی، عروسک داروما، گربه مانکی نکو و ماهی قرمز هستند. عروسک داروما یک راهب ژاپنی قرمزپوش است که نماد پشتکار و شانس محسوب می‌شود. ماهی قرمز (گلدن فیش) در فرهنگ ژاپن سمبل ثروت و رفاه است. مجسمه مانکی نکو، گربه‌ای سفیدرنگ است که یک دست خود را بالا گرفته و زنگوله‌ای طلایی بر گردن دارد. گربه‌ها در فرهنگ ژاپن دارای قدرت حفاظت از دیگران بوده و نماد خوشبختی هستند.

رنگ‌های فانتزی

از مدل ناخن‌های نمادین المپیک که بگذریم، می‌رسیم به سلیقه و استایل شخصی ورزشکاران. طراحی ناخن بسیار متنوع است و شما با هر سبک و سلیقه‌ای می‌توانید ناخن‌هایتان را شکل داده و رنگ‌آمیزی کنید. این کاریست که شلی آن فریزر پرایس ورزشکار اهل جامائیکا انجام می‌دهد.

این دونده سیاهپوست به استفاده از کلاه‌گیس‌هایی با رنگ‌های زنده و فانتزی علاقه دارد و بارها با کلاه‌گیس‌هایی به رنگ زرد، نارنجی، آبی، سبز و رنگین‌کمانی در پیست مسابقه حاضر شده است. در برخی مسابقات المپیک توکیو نیز این ورزشکار با کلاه‌گیسی زیبا حاضر شد که بالای آن به رنگ زرد بود و در ادامه به رنگ نارنجی جذابی درمی‌آمد.

ناخن‌های بلند و بادامی‌شکل او نیز ترکیبی از رنگ‌های صورتی و نارنجی روی بیسی از صورتی روشن بودند. این رنگ‌ها در کنار پوست شکلاتی‌رنگ او، جلوه‌ای دوچندان داشت.

فرنچ نئونی

یکی دیگر از مدل‌های شاخص و گیرای ناخن در المپیک ۲۰۲۱، متعلق به رگان اسمیت، شناگر تیم آمریکا بود. لاک صورتی برای پایه (بیس) مانیکور و رنگ‌های نئونی برای فرنچ، طراحی ناخن او را تکمیل می‌کردند. مدل جالب فرنچ و استفاده از رنگ‌های متفاوت این طرح را برای روزهای تابستانی نیز مناسب می‌کند.

به نطر شما مدل ناخن کدام یک از شرکت‌کنندگان المپیک توکیو جذاب‌تر بود؟ اگر می‌خواستید در چنین رویدادی شرکت کنید، چه مدلی را برای ناخن‌تان انتخاب می‌کردید؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.