محک زدن مرسدس-ای‌ ام‌ جی GT C مدل ۲۰۱۷

محک زدن مرسدس-ای‌ام‌جی GT C مدل ۲۰۱۷

مرسدس-ای‌ام‌جی GT خودروی دو سال پیش است اما طیف مدل‌های آن به‌صورت سریع گسترش یافته زیرا کمپانی آلمانی آن را هم‌اکنون با عنوان خانواده AMG GT معرفی می‌کند. از مدل پایه ۴۷۰ اسب بخاری GT گرفته تا مدل متمرکز روی پیست GT R با قدرت ۵۷۷ اسب بخار، انتخاب‌های فراوانی پیش روی علاقه‌مندان به خودروهای محصولات اسپورت قرار دارد؛ اما مدل سطح میانی GT C چه جایگاهی دارد؟

اساساً، نسخه GT C با خروجی ۵۵۰ اسبی خود دارای برخی عناصر حیاتی مدل GT R است که از آن جمله می‌توان به بدنه پهن‌تر، سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب فعال و بخشی از قدرت بیشتر اشاره کرد. تمامی این موارد برای ایجاد تمرکز بیشتر سواری خودرو نسبت به مدل استاندارد صورت گرفته و درعین‌حال GT C باید کاربردی و خودرویی نسبتاً روزمره نیز باشد. ما قبلاً مدل GT C رودستر را تست کرده‌ایم و تحت تأثیر قابلیت‌های آن قرار گرفته بودیم. آیا مدل کوپه بهتر از برادر رودستر خود عمل می‌کند؟

خب GT C کوپه ۱۱۵۰۰ پوند ارزان‌تر از نسخه رودستر است. البته مدل کوپه در ابتدا تنها با مشخصات مدل تولید محدود ادیشن ۵۰ عرضه شده که نشان دهنده پنجاهمین سالگرد تأسیس برند AMG می‌باشد. مدل ادیشن ۵۰ دارای رنگ خاکستری مات، تریم کروم و رینگ‌های مات و پوشش متفاوت است. مدل کوپه با این حال تنها ۱۴۰۰ پوند ارزان‌تر از نسخه رودستر می‌باشد.

مدل کوپه همچنین ۷۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل رودستر بوده زیرا مکانیسم باز شدن سقف حذف شده و بدین ترتیب کشیده‌تر شدن شاسی کاهش یافته است. اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم باید گفت راننده به سختی خواهد توانست کم شدن وزن خودرو در جاده را حس کند. چیزی که احساس خواهد شد افزایش فضای صندوق است که باعث شده GT C به یک خودروی GT واقعی در فواصل طولانی تبدیل شود.

اما آن چیزی که باعث جذابیت بیشتر GT C نسبت به مدل GT S شده توانایی دینامیکی آن است. فاصله عرضی بیشتر بین چرخ‌های عقب باعث شده این خودرو برنامه‌ریزی‌شده‌تر و پایدارتر احساس شود. GT C تقریباً بدون هیچ‌گونه حرکتی در بدنه پیچ‌های سریع را پشت سر می‌گذارد. فرمان خودرو دیگر نقطه بهبود بوده که هنوز هم بسیار مستقیم است اما احساس بیشتر و توازن طبیعی‌تری نسبت به برادر ارزان‌تر خود دارد. تمامی این چیزها با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا تجربه‌ای با اعتمادبه‌نفس بالا ایجاد کنند و به شما اجازه دهند از یک پیچ به پیچ دیگر حمله کنید و سرعت و چسبندگی را به چالش بکشید.

گشتاور مهم به همراه پهنای تقریباً ۲ متری GT C به این معنی است که نباید با آن شوخی کرد. اگرچه حرکت با خودرو در جاده‌های آلمان نسبتاً آسان بود اما انتظار داریم در جاده‌های پرپیچ‌وخم و تنگ دقت بیشتری لازم باشد.

مرسدس-ای‌ام‌جی GT C فرسنگ‌ها از سنگینی مسیر مستقیم به دور بوده و باید از پیشرانه به خاطر این امر تشکر کرد. ما با پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی دست ساخت آفالترباخ بسیار آشنا هستیم اما همچنان ویژگی غلبه کننده خودرو باقی مانده است. تمامی ۶۸۰ نیوتون متر گشتاور خودرو در دور ۱۹۰۰ حاضر شده و از آن به بعد شاهد سرعت‌گیری دیوانه‌وار GT C هستیم. تعویض دنده‌ها به ویژه در تنظیمات اسپورت تر قوای محرکه با سرعت انجام گرفته و علیرغم شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه‌ای، خودرو بسیار شتاب گیرنده احساس شده و از این منظر شبیه محصولات پورشه است. پیشرانه توربوی خودرو بسیار پاسخگو بوده و همیشه میل دارد به سمت ردلاین حرکت کند.

سرعت تنها نیمی از داستان است زیرا هیچ پیشرانه ۸ سیلندر AMG بدون صدای غرش مانند تکمیل نمی‌شود. صدای سیستم اگزوز بی‌همتای GT C به این معنی است که این خودرو حتی پر سر و صداتر از AMG GT ها بوده و در زمان گاز دادن غرش‌های ترسناک خود را به رخ حریفان می‌کشد. این صدا اعتیادآور بوده و عنصری را نشان می‌دهد که خودرویی همچون پورشه ۹۱۱ توربو فاقد آن می‌باشد.

راحتی خودرو در حالت کامفورت نیز ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر GT C بدترین ناهمواری‌ها را نیز مهار کرده و اگزوز در آرام‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا از کاکپیت دل‌چسب بیشترین لذت را ببرند. خودرو هنوز هم سفت است اما نسبت به مدل GT استاندارد ناهنجاری کمتری دارد اما قضاوت نهایی دراین‌باره به تست خودرو در جاده‌های مخملی بریتانیا موکول می‌کنیم.

تنها موضوعی که باعث می‌شود خرید GT C را توصیه نکنیم بهای آن است که البته نسخه ادیشن ۵۰ باعث‌وبانی این اتفاق است. نسخه استاندارد این خودرو با فروخته شدن تمامی نسخه‌های ادیشن ۵۰ وارد بازار خواهد شد و اگرچه مبلغ خودرو در این کلاس خودرویی چندان اهمیتی ندارد اما خب منتظر مدل استاندارد می‌مانیم.

GT C شاید کامل‌ترین AMG GT تولید شده باشد. این خودرو به اندازه GT R راننده را درگیر پیست نمی‌کند اما جذاب‌تر و درگیر کننده تر از نسخه‌های پایین‌تر از خود است. موضوع شگفت‌انگیز چگونگی متمدن شدن خودرو در جاده است. البته بهای ادیشن ۵۰ باعث می‌شود ما به‌سوی نسخه رودستری برویم که شما را به صدای اعتیادآور پیشرانه ۸ سیلندر نزدیک می‌کند.

مشخصات مرسدس-ای‌ام‌جی GT C

قیمت: ۱۳۸۰۶۰ پوند

پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو

قدرت: ۵۵۰ اسب بخار

گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه

حداکثر سرعت: ۳۱۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۱۱.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.