محبوب‌ترین مدل‌های عینک آفتابی که همیشه مد هستند

محبوب‌ترین مدل‌های عینک آفتابی که همیشه مد هستند

عینک آفتابی قیافه‌ همه را جذاب‌تر می‌کند. قبول دارید؟ فقط بحثِ ظاهر نیست. این عینک می‌تواند اشعه‌های مضر خورشید را هم دفع کند و برای سلامت چشم‌ها و پوست اطرافش به آن نیاز داریم. در این مقاله چند مدل عینک آفتابی همیشه مد را برایتان معرفی می‌کنیم. بخرید و مراقب تیپ و البته سلامتتان باشید.

۱. خلبانی؛ پلیسی، ری‌بَن، اصلا هرچه شما می‌گویید

عینک‌های خلبانی از آن طرح‌های جذابی‌اند که همیشه مد هستند و به صورت بیشتر افراد هم می‌آیند. خلبانی‌ها مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند؛ یک‌پُل، دوپُل، نقره‌ای، طلایی و… .

آنچه باعث می‌شود، این نوع قاب عینک آفتابی همیشه مدومحبوب باقی بماند، هماهنگی آن با صورت افراد مختلف، قابلیت استفاده‌اش برای خانم‌ها و آقایان و سنین مختلف است. بعضی‌ها به این قاب‌ها پلیسی یا ری‌بن هم می‌گویند که نام‌های درست و دقیقی نیستند. شما چه می‌گویید؟

۲. عینک‌های بزرگ؛ وقتی شبیه هنرپیشه‌های کلاسیک می‌شوید

عینک‌های بزرگ هم بسیار جذاب‌اند. اگر فرصت آرایش‌کردن چشم‌ها را ندارید، عینک بزرگ همانی خواهد بود که لازمتان است. برای همین هم هست که به چشم افراد مشهور زیاد دیده می‌شوند. این عینک‌ها هم در استایل‌های رسمی شیک و مناسب‌اند و هم در استایل‌های اسپورت. عینک‌های بزرگ مدل‌های متنوعی‌ دارند اما ویژگی اورسایزد (oversized) بودنشان است که نمی‌گذارد از دنیای مد کنار بروند.

قدیم‌ترها توصیه می‌شد که افراد با صورت‌های کوچک از این مدل استفاده نکنند اما در دنیای آزادتر این روزها، هیچ محدودیتی نیست. توصیه‌های مد هم ساختارشکنانه‌تر از قبل شده است. پس اگر صورتتان کوچک است، نگران نباشید.

۳. ویفری‌ها؛ عینک آفتابی همیشه مد بخرید

قاب‌های ویفری از دهه ۱۹۸۰ میلادی در فیلم‌های سینمایی زیاد دیده می‌شدند. از آن به بعد، پا به دنیای مدوفشن گذاشتند و هیچ‌وقت هم آن را ترک نکردند. ویفری‌ها معمولا به رنگ مشکی هستند اما در سال‌های اخیر، انواع رنگ‌ها و طرح‌ها (مثل پلنگی) هم از آنها روانه بازار شده است.

اگر اهل هزینه‌کردن زیاد برای استایل خود نیستید، یک عینک آفتابی ویفری بخرید. با داشتن آن، دیگر خیالتان راحت خواهد بود که نیاز به خرید و تعویض عینک‌های دیگر ندارید چون همیشه مد هستند. طرح مستطیلی و حجم قاب این نوع از عینک به چهره بیشتر افراد می‌نشیند.

۴. عینک گرد؛ دوست‌داران جان لنون بخرند

جان لِنون را می‌شناسید؟ همان موزیسین مهم و جذابی که از بیتل‌ها جدا شد و کارهای زیبایش سال‌هاست که از خاطره‌ها نمی‌رود (توصیه می‌کنیم که آهنگ «تصورکن» را از او بشنوید). او همیشه عینکی گرد استفاده می‌کرد. این مدل عینک هم که بعضی‌ها به آن جان‌لنونی می‌گویند، از مدل‌های همیشه مد و مطرح است.

عینک‌های گرد برای افرادی مناسب‌تر هستند که صورت‌های مربعی، مستطیلی و با زاویه دارند. طرفداران استایل‌های خاص و هنرمندان هم به این مدل از عینک عشق زیادی می‌ورزند.

۵. گربه‌ای‌ها؛ در سه‌ثانیه جذاب شوید

عینک گربه‌ای در چند ثانیه، شما را بدل به یکی از خوش‌تیپ‌ترین‌ها می‌کند. باور ندارید، چنین مدلی را امتحان کنید تا متوجه شوید که فورانی از حس شیک و خاص‌بودن به شما دست می‌دهد! این مدل خاص، چهره را شیک و جذاب می‌کند. برای بیشتر صورت‌ها هم طرح مناسبی است.

اگر تابه‌حال، جسارت ترتیب‌دادن استایلی خاص را نداشته‌اید و دوست دارید که کمی از ساده‌پوشی فاصله بگیرید، کار را با خرید یک عینک آفتابی گربه‌ای شروع کنید. این مدل عینک آفتابی همیشه مد است و شما را به‌روز نگه می‌دارد.

۶. عینک‌های ابرودار؛ میدان را خالی نمی‌کنند

تمام مدل‌های عینک آفتابی می‌توانند حالت ابرودار هم داشته باشند. منظور از ابرودار چیست؟ یعنی قاب بالایی عینک موجود است و پایین فریم یا همان قابی ندارد. این سبک از عینک‌ها هم سالیان طولانی در دنیای مدوفشن بوده‌اند و طرفداران زیادی دارند. بنا به فرم صورتتان به‌سراغ بهترین مدل از عینک‌های ابرودار بروید و یکی برای خودتان بخرید و تهیه کنید. یادتان باشد که خارجی‌ها به این عینک‌ها برولاین (Browline) می‌گویند.

۷. عینک‌های پهن و یک‌سره؛ مراقب سلامتتان باشید

یکی دیگر از مدل‌هایی که همیشه مد هستند، عینک‌های پهن و یک‌سره‌اند. این عینک‌ها پوشش خوبی برای چشم‌ها و پوست اطرافشان به‌وجود می‌آورند. برای همین از سوی ورزشکاران و کسانی که در فضای باز زیاد حضور دارند، مورداستقبال واقع می‌شوند.

این عینک‌ها در استایل‌های اسپورت به کار می‌آیند. برای موقعیت‌های رسمی باید سراغ مدل‌های دیگری بروید. با این حال، این عینک‌ها هم هیچ‌گاه از مد نمی‌افتند و دوام زیادی دارند.

نوبت شماست!

اگر قصد خرید عینک دارید به مدل‌های عینک آفتابی همیشه مد در این مقاله دقت کنید. داشتن یکی از این مدل‌ها به شما کمک می‌کند که سالیانِ سال تیپ خوب و مناسبی داشته باشید. یادتان باشد که خوش‌استایل‌بودن به معنای داشتن کمدی پر از لباس و اکسسوری نیست. خوش‌تیپ‌شدن نیاز به سلیقه و درک درست طراحی استایل دارد.

با خرید عینک یا لباس‌هایی که امکان ست‌کردن در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف دارند، دستتان برای شیک‌پوشی مداوم باز خواهد بود. از میان این عینک‌ها هم مدلی را انتخاب کنید و بدانید که می‌توانید سال‌ها روی مناسب‌بودن آن حساب کنید و نیاز به خرید دوباره نداشته باشید. کدام مورد را پسندیدید؟ کدام جذاب‌تر است؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.