قیمت‌گذاری خانوادهٔ فیس‌ لیفت مرسدس بنز E کلاس مدل ۲۰۲۱

قیمت‌گذاری خانوادهٔ فیس‌لیفت مرسدس بنز E کلاس مدل ۲۰۲۱

مرسدس بنز قیمت مدل‌های مختلف خانوادهٔ فیس‌لیفت مرسدس بنز E کلاس مدل ۲۰۲۱ را برای بازار ایالات‌متحده اعلام کرده است. ارزان‌ترین مدل E کلاس جدید، مدل E350 سدان است که قیمت آن از ۵۴,۲۵۰ دلار شروع می‌شود. این نسخه به‌صورت استاندارد به تجهیزاتی مثل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با دستیار صوتی و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، غربیلک فرمان جدید و سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ مختلف مجهز است.

زیر کاپوت E350 یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور که از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک نیروی خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد، خودرو را ظرف ۶.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می‌کند. کسانی که کشش بیشتری می‌خواهند نیز می‌توانند نسخهٔ چهارچرخ محرک یا ۴Matic این مدل را با قیمت ۵۶,۷۵۰ دلار خریداری کنند.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند سراغ مدل E450 4Matic با قیمت پایهٔ ۶۲ هزار دلار بروند. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این پیشرانه از سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم برخوردار است که می‌تواند به‌صورت موقتی ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه کند. E450 به لطف این قوای محرکه ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ارزان‌ترین نسخهٔ AMG در خانوادهٔ E کلاس مدل E53 سدان است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این مدل هم از سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost سود می‌برد و قدرت بیشتر موجب می‌شود بتواند ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

و سرانجام گران‌ترین E کلاس سدان مدل پرچم‌دار و پرفورمنس E63 S است که قیمت آن از ۱۰۷,۵۰۰ دلار شروع می‌شود. در سینهٔ این سوپرسدان نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم ۴Matic با تنظیم اسپرت به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. E63 S ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نسخهٔ استیشن E63 S هم با قیمت ۱۱۲,۴۵۰ دلار ارائه می‌شود.

نسخه‌های کوپه و کابریولت E کلاس اما فقط در دو مدل E450 و E53 عرضه می‌شوند و از موتورهای چهار سیلندر و هشت سیلندر برای آن‌ها خبری نیست. قیمت E450 کوپه دیفرانسیل عقب از ۶۴,۹۵۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک آن ۲۵۰۰ دلار گران‌تر است. نسخهٔ کابریولت اما گران‌تر است به‌گونه‌ای که قیمت مدل E450 دیفرانسیل عقب آن از ۷۱,۹۵۰ دلار شروع می‌شود که در صورت تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک این عدد به ۷۴,۴۵۰ دلار می‌رسد. همچنین درحالی‌که E53 کوپه ۷۶,۲۵۰ دلار قیمت دارد، نسخهٔ کابریولت آن ۶,۶۰۰ دلار گران‌تر بوده و با قیمت پایهٔ ۸۲,۸۵۰ دلار قابل خریداری است.

و سرانجام آخرین عضو خانوادهٔ E کلاس هم مدل آلترین است که برای اولین بار به بازار ایالات‌متحده آمده است. این مدل یک استیشن آفرودی با روکش‌های پلاستیکی بدنه، سیستم تعلیق بادی و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic است که در ایالات‌متحده صرفاً در یک مدل E450 عرضه می‌شود. قیمت E450 آلترین در آمریکا از ۶۷,۶۰۰ دلار شروع می‌شود که کمی از رقیب اصلی خود یعنی آئودی A6 آلرود گران‌تر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.