عرضهٔ کراس‌ اوور کوپهٔ دانگ‌ فنگ در اسپانیا

عرضهٔ کراس‌اوور کوپهٔ دانگ‌فنگ در اسپانیا

بسیاری خودروسازان چینی به‌تدریج در حال ورود به بازارهای جهانی هستند و قصد دارند از مرزهای بازار داخلی چین فراتر بروند. یکی از این شرکت‌ها، دانگ‌فنگ است که به‌تازگی عرضهٔ محصولات خود را در اسپانیا آغاز کرده است. این شرکت اواسط سال جاری با کراس‌اوور فنگ‌گوانگ ۵۸۰ برای اولین بار به بازار اسپانیا وارد شد و حالا کراس‌اوور کوپهٔ iX5 را به‌عنوان دومین محصول خود در این کشور معرفی کرده است. iX5 که برنامهٔ عرضهٔ آن در کشورمان هم توسط گروه بهمن با نام دیگنیتی وجود دارد، در اسپانیا با نام DFSK F5 عرضه خواهد شد.

دانگ‌فنگ از F5 به‌عنوان اولین کراس‌اوور کوپه مردمی با حال و هوای لوکس یاد کرده که این موضوع در نمای بیرونی آن با جلوپنجره‌ای که یادآور مرسدس بنز ویژن EQS است منعکس شده است. رقیب اصلی این کراس‌اوور کوپهٔ چینی در بازار اسپانیا، رنو آرکانا خواهد بود که قرار است از نیمهٔ اول سال آینده در اروپا عرضه گردد. البته F5 با ۴.۶۸ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۶۴ متر ارتفاع، کمی از آرکانا بزرگ‌تر است. فاصلهٔ محوری این کراس‌اوور دانگ‌فنگ نیز ۲.۷۹ متر بوده و ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد. F5 با چهار رنگ بیرونی مختلف شامل سفید، مشکی، آبی و قرمز در اسپانیا عرضه می‌شود.

هرچند F5 در داخل برخلاف بسیاری از خودروهای مدرن از صفحه آمپر سنتی استفاده می‌کند اما در عوض روی کنسول میانی آن دو نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی تعبیه شده که یکی در بالا برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک پایین برای کنترل سیستم تهویه قرار گرفته است. سه رنگ مختلف شامل مشکی، سرمه‌ای و یا دورنگ مشکی-آبی برای کابین این ماشین قابل انتخاب است و تودوزی چرمی ناپا با تریم مشکی پیانو را هم به همراه دارد. صندلی‌های جلوی F5 مجهز به گرم‌کن و تنظیم برقی هستند درحالی‌که سرنشینان عقب از فضای پای ۸۸ سانتیمتری برخوردار خواهند بود.

ظرفیت صندوق بار این کراس‌اوور کوپهٔ چینی ۳۸۰ لیتر اعلام شده که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۴۲۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. درب این صندوق نیز به‌صورت استاندارد برقی است و می‌توان آن‌را از روی داشبورد، دکمه‌ای روی خود درب و ریموت کنترل باز یا بسته کرد. F5 به‌صورت استاندارد به سقف پانوراما مجهز است و ایربگ‌های جلو و جانبی، دوربین روی شیشهٔ جلو برای ضبط تصادف و سنسورهای پارک جلو و عقب ازجملهٔ تجهیزات ایمنی آن هستند.

F5 در اسپانیا با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور اما علاوه بر نسخهٔ بنزینی سنتی، در نسخهٔ دوگانه‌سوز LPG هم ارائه می‌شود. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده که از سه حالت مختلف معمولی، اسپرت و زمستانی برخوردار است. F5 با این قوای محرکه به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

قیمت دانگ‌فنگ DFSK F5 در اسپانیا از ۲۶,۴۹۵ یورو برای نسخهٔ بنزینی و ۲۸,۳۴۶ یورو برای نسخهٔ دوگانه‌سوز آغاز می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.