شیک‌پوش‌ترین ورزشکاران مرد دنیا؛ از نیمار تا محمدعلی کلی

شیک‌پوش‌ترین ورزشکاران مرد دنیا؛ از نیمار تا محمدعلی کلی

دئون سندرز ( Deion Sander) مربی و ورزشکار معروف آمریکایی می‌گوید: «اگر شیک‌پوش باشید، احساس بهتری خواهید داشت. اگر احساس بهتری داشته باشید، بهتر بازی خواهید کرد و اگر خوب بازی کنید، دستمزد بهتری هم خواهید گرفت». پس شیک‌پوشی در دنیای ورزش هم مهم است. برای همین در این مقاله شما را با شیک پوش‌ترین ورزشکاران مرد دنیا آشنا کرده‌ایم.

شیک‌پوش‌ترین ورزشکاران دنیا به انتخاب مجله معروف GQ

همان‌طور که دئون سندرز گفته است، شیک‌پوشی مزایای فراوانی دارد. مهم‌ترین تأثیر آن روی زندگی این است که احساسات خوبی را در ما نسبت به خودمان بیدار می‌کند.

در دنیای ورزش هم برخی از موفق‌ترین‌ها را می‌بینیم که شیک‌پوش هم هستند. شیک‌پوشی فقط به سلیقه فرد ربط ندارد بلکه نشان می‌دهد که سبک زندگی و الگوی فکری هر فرد برای زندگی چگونه است. در طول سال‌ها، ورزشکاران زیادی مقابل دوربین‌ها و چشم رسانه‌ها قرار گرفته‌اند. اما از میان آنها برخی شیک‌پوش‌تر بوده و هستند و نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند.

در ادامه تعدادی از آنها را به‌انتخاب مجله معروف GQ که در زمینه استایل، سبک‌ زندگی و… فعالیت می‌کند به شما معرفی خواهیم کرد. امیدواریم لذت ببرید.

۱. کریس پل (Chris Paul)، بسکتبالیست

کریس پل فقط ستاره میدان بازی بسکتبال نیست، او به‌خوبی می‌داند که در مقابل چشم دوربین‌ها چه بپوشد و ستاره‌ای خوش‌پوش در خارج از زمین باشد. او از بهترین‌های لیگ NBA آمریکاست و با انتخاب‌های خوبی که دارد، همیشه شیک و خاص جلوه می‌کند.

او با برندهای مشهوری در دنیا هم همکاری دارد. برای مثال، برند دفکتو (DeFacto) از جمله برندهایی است که کریس پل با آنها همکاری می‌کند. استایل پل کلاسیک نیست و می‌توان گفت که حالتی اسپورت دارد. این را هم بدانید که از ترندهای روز پیروی می‌کند و حسابی اهل مُد است.

۲. دیوید بکام (David Beckham)، فوتبالیست

کمتر کسی پیدا می‌شود که قبول نداشته باشد، دیوید بکام خوش‌استایل و خوش‌پوش است. حضور او در جمع شیک پوش‌ترین ورزشکاران دنیا عجیب نیست. او در زمان بازی و فعالیت در زمین فوتبال بازیکنی بی‌نظیر بود. حالا که سال‌ها از حضورش در مستطیل سبز می‌گذرد هم کماکان به‌واسطه استایل و فعالیت‌های مختلفش زیر ذره‌بین اذهان عمومی است.

بکام استایلی کلاسیک دارد و در موقعیت‌های مختلف هم متناسب لباس می‌پوشد و تیپ‌های خوبی طراحی می‌کند. همسر او هم یکی از چهره‌های معروف دنیای مدوفشن است و شاید این موضوع در خوش‌پوشی و شیک‌بودنش نقش دارد. شما چه فکر می‌کنید؟

۳. دیون سندرز (Deion Sanders)، بازیکن سابق فوتبال و بسکتبال

دیون سندرز از چهره‌های ورزشی مهم دهه ۱۹۹۰ میلادی در آمریکاست. او برای قرارگرفتن در دید رسانه‌ها ساخته شده است و قواعد این بازی را به‌خوبی می‌داند. شیک‌پوشی و رسیدگی به استایل از جمله قواعدی است که او برای حضور در فرش قرمزها بلد است.

او به استایلش اهمیت زیادی می‌دهد و حالا هم که در زمین به عنوان بازیکن نقش ندارد در فعالیت‌هایش در جایگاه مربی بسیار به استایلش توجه دارد. او از امتحان‌کردن تیپ‌های مختلف و البته پرزرق‌وبرق و خاص ابایی ندارد.

۴. هکتور بیرین (Hector Bellerin)، فوتبالیست

هکتور بیرین هم از فوتبالیست‌های علاقه‌مند به دنیای مدوفشنی است که استایل‌های خوبی برای خود طراحی می‌کند. او همان‌قدر که در دنیای ورزش معروف است، در دنیای فشن هم شهرت دارد. چرا؟ چون تیپ‌های خوبی از او دیده می‌شود و استایل‌های منتخبش نشان می‌دهند که نگاهی به دنیای حرفه‌ای مدوفشن دارد.

او از امتحان‌کردن تیپ‌های خاص نمی‌ترسد و در مراسم مربوط به فشن هم زیاد شرکت می‌کند. معمولا هم نامش در فهرست خوش پوش‌ترین ورزشکاران دنیا دیده می‌شود.

۵. آرنولد پالمر (Arnold Palmer)، بازیکن سابق گلف

پالمر هم بازیکن گلفی استثنایی بود و هم در ترتیب‌دادن تیپ‌هایی شیک، کلاسیک و آراسته کارش حرف نداشت. آدم‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ کسانی که معتقدند تیپ‌های کلاسیک گذشته به‌شدت جذاب‌تر و معنادارتر از تیپ‌های پست‌مدرن امروزی در دنیای مد هستند و گروهی که معتقدند فشن با طرح‌های عجیب‌وغریبش است که معنا پیدا می‌کند.

نظر شما چیست؟ اگر طرفدار دسته نخست هستید، شما هم از تیپ و استایل آرنولد پالمر بسیار خوشتان خواهد آمد. چه بخواهیم و چه نخواهیم باید قبول کنیم که دیگر خوش‌پوشی در استایل‌های آلن‌ دلون‌وار (او را در فیلم آخرین سامورایی دیده‌اید؟) تعریف نمی‌شود. اما تیپ پالمر کلاسیک بود و آراستگی شلوارهای رسمی و پولیورهایی که با آنها ست می‌کرد از شاخصه‌های استایلش بود.

۶. راجر فدرر (Roger Federer)، بازیکن تنیس

راجر فدرر استایلی کلاسیک و بسیار شیک دارد. اندام متناسب او  هم در خوش‌استایلی‌اش بی‌تأثیر نیست. استایل‌های غیررسمی فدرر هم حال‌وهوایی کلاسیک دارند.

اگر به‌دنبال الهام‌گرفتن از استایلی شیک، رسمی و مطابق معیارهای مد کلاسیک هستید، نگاهی به تیپ‌های راجر فدرر داشته باشید. علاقه فدرر به تیپ‌های کلاسیک باعث می شود که خطاهایش در انتخاب لباس کم باشد و گهگاهی با استایل‌های عجیب دیده نشود (بسیاری از ورزشکاران چنین تجربه ناخوشایندی دارند).

۷. نیمار (Neymar)، فوتبالیست

نیمار فوتبالیست درجه یکی است. او می‌داند که چطور در زمین بازی با حرکات اعجاب‌انگیزش بدرخشد. او در دنیای مدواستایل هم اصول درخشیدن را بلد است. البته تیپ او مخالفانی هم دارد. چه کسانی؟ افرادی که از استایل‌های پرزرق‌وبرق و طرح‌های رنگی و درشت برای لباس‌ها خوششان نمی‌آید.

نیمار گاهی ترجیح می‌دهد که با طرح‌هایی عجیب و رنگ‌های بسیار درخشان و شاد توجه‌ها را به استایل خود جلب کند. اما گاهی هم ساده، مینیمال و بی‌زرق‌وبرق ظاهر می‌شود. نویسنده این خطوط که از تیپ مینیمال و ساده نیمار بیشتر خوشش می‌آید. نظر شما چیست؟

۸. محمدعلی کلی (Muhammad ali keley)، بوکسور

محمدعلی کلی از بزرگ‌ترین بوکسورها تاریخ ورزش است. شاید حضورش در فهرست شیک‌پوش‌ترین ورزشکاران دنیا عجیب به نظر برسد. دنیای خشن بوکس و دنیای پرظرافت مدوفشن کمی با هم غریبه به نظر می‌رسند اما برای محمدعلی این‌طور نبوده است.

کِلِی همیشه آراسته، خوش‌پوش و خوش‌استایل ظاهر می‌شد. او هم در ردیف کلاسیک‌پوشان قرار می‌گیرد و شیک‌پوشی را با انتخاب کت‌وشلوارهای خوش‌بُرش، پلیورهای خوش‌دوخت و کلاسیک معنا می‌کرده است.

۹. گرت بیل (Gareth Bale)، فوتبالیست

گرت بیل هم از آن خوش‌پوش‌هایی است که آداب شیک‌پوشی را می‌داند. او مانند نیمار به‌دنبال جلب توجه و پوشیدن لباس‌های پرزرق‌وبرق نیست. شیک‌پوشی او با نوعی آراستگی و تناسب رنگ‌های معمولی همراه است. گرت از آن خوش‌پوش‌هایی است که در انتخاب لباس، نه زیاده‌روی می‌کند و نه بی‌دقتی.

البته وقتی نوبت به استایل موها می‌رسد، گرت بیل کمی خاص‌پسندتر می‌شود. موهای او مدلی خاص دارند که شاید سلیقه هرکسی نباشد اما به خود او بسیار می‌آید.

۱۰. جورج بست (George Best)، فوتبالیست

جورج بست از آن فوتبالیست‌های افسانه‌ای است که در دهه ۶۰ میلادی می‌توانست نگاه تماشاگران را میخکوب بازی فوق‌العاده‌اش کند. اما تنها ویژگی برجسته او بازی قوی و حرفه‌ای‌اش نبود. جورج بست در شیک‌پوشی هم زبانزد بود و استایل‌های شکیلش باعث شهرت بیشتر او می‌شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بست در همان دهه‌های اوج شهرتش، بوتیکی هم داشت که لباس‌های مردانه آخرین مدل را در آن به‌فروش می‌رساند. استایل و تیپ جورج بست الگوی جوانان و نوجوانان زیادی بود.

۱۱. کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)، فوتبالیست

کسی هست که رونالدو را نشناسد؟ نه! فکر نمی‌کنیم. او اسطوره فوتبال است و آنچه باعث ماندگاری‌اش می‌شود، فقط مهارتش در دویدن در زمین بازی نیست. او از آن افراد پرتلاشی است که با ایجاد سبکی شخصی توانسته از ابعاد مختلف موردتوجه عموم قرار بگیرد.

یکی از این ابعاد، شیک‌پوشی و توجه درست به استایلش است. کریس رونالدو هم در دسته شیک پوش‌ترین ورزشکاران دنیا قرار می‌گیرد. کریس هر زمان که در مراسم و موقعیت‌های مختلف دیده می‌شود، استایل خوبی دارد. او آراسته است و با توجه به صورت و قامت خوبی که دارد، خوش‌تیپ جلوه می‌کند. مدل موهای او هم تنوع زیادی دارد و در بیشتر مواقع، مدل‌های منتخبش به چهره او می‌آیند.

۱۲. سرخیو راموس (Sergio ramos)، فوتبالیست

اگر اهل فوتبال باشید، محال است که راموس سرکش و حرفه‌ای را تحسین نکنید. جالب است که در دنیای مدوفشن هم استایل‌های تحسین‌برانگیزی دارد. او انتخاب‌هایی دارد که یادآور سلبریتی‌های دنیای هالیوود است.

در استایل‌های روزانه راموس هم می‌توان شاهد صرف وقت و فکر بود. منظور چیست؟ یعنی او همیشه برای پوشش خود استایل می‌چیند و هرچیزی نمی‌پوشد. البته شاید برخی از تیپ‌ها و استایل‌هایش همه‌پسند نباشند. مثلا نظرتان درباره استایل او در تصویر بالا چیست؟

۱۳. سون هیونگ مین (Son Heung-min)، فوتبالیست

فوتبالیست کره‌ای سون هیونگ مین را می‌شناسید؟ او در کارش حرفه‌ای است و خوب عمل می‌کند. اما بخش مهمی از شهرتش را مدیون اینستاگرام و تیپ‌هایی است که برای خود طراحی می‌کند.

او خوش‌پوش و شیک است و استایل‌هایش را با عکاسی حرفه‌ای و خوب در اینستاگرام به نمایش می‌گذارد. طرفداران مد و فوتبال از آشنایی با او خرسند می‌شوند چون در هر دو خبره است و خوب کار می‌کند.

البته دقت کنید که این گزینه یعنی سیون هیونگ مین در میان انتخاب‌های مجله GQ نبوده ولی به‌دلیل شهرت استایلش در اینستاگرام از او هم در مقاله شیک‌پوش‌ترین ورزشکاران دنیا یادی کردیم.

۱۴. لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton)، راننده فرمول یک

لوئیس همیلتون قهرمان مسابقات فرمول یک دنیاست. او هم دست‌فرمان خوبی دارد و هم در طراحی استایل موفق عمل می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که خوش‌پوشی و علاقه او به مدوفشن باعث شده که در این زمینه هم فعالیت‌هایی داشته باشد.

در سال ۲۱۰۸ میلادی، همیلتون با تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger) یعنی طراح لباس معروف آمریکایی همکاری خود را شروع کرد. نتیجه این همکاری، راه‌اندازی خط لباس مخصوص همیلتون بود که خودش را در نقش طراح امتحان می‌کرد.

۱۵. تام بریدی (Tom Brady)، بازیکن فوتبال آمریکایی

تام بردی هم از خوش‌پوش‌های فوتبال آمریکایی است. اگر بخواهیم به‌سراغ بررسی استایل تام بردی برویم، باید بگوییم که او از خوش‌سلیقه‌ترین‌هاست.

او تیپ‌های رسمی و غیررسمی خوبی دارد. شاید یکی از دلایل سلیقه خوبش در طراحی استایل این باشد که همسرش جیزل بوندشن (Gisele Bündchen) است. بوندشن از مدل‌های معروف دنیا به‌شمار می‌رود.

۱۶. راسل وست‌بروک (Russell Westbrook)، بسکتبالیست

راسل وست‌بروک از آن ورزشکارانی است که پایش را در دنیای مدوفشن هم گذاشته است. او فقط به این زمینه علاقه‌مند نیست بلکه برند مخصوص به خودش را هم راه‌اندازی کرده است.

این را هم بدانید که استایل‌های او با ترندهای روز دنیا هم‌خوانی زیادی دارد. برای نمونه از پوشیدن لباس‌هایی که منتسب به زنان هستند، ابایی ندارد و معتقد است که لباس‌ها جنسیت ندارند.

در آخر

ورزشکاران هم مانند هنرمندان زیر نگاه دقیق رسانه‌ها هستند و از همین روست که استایل و لباس‌هایشان به‌شدت مورد توجه عموم است. برخی از این توجه برای راه‌اندازی خطوط تولید لباس و برندشان استفاده می‌کنند و برخی هم فقط دوست دارند که در مقابل دوربین‌ها شیک و خوش‌پوش دیده شوند. شیک‌پوش‌ترین از نظرتان کدام‌ فرد در این فهرست است؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.