سلطان جاده، پورشه ۹۱۱ توربو

سلطان جاده، پورشه ۹۱۱ توربو

هنوز دود از کنده بلند می شود. پس از نیم قرن از تولید این اتومبیل فوق‌العاده، چه خودرویی را توان رقابت و برتری بی چون و چرا بر پورشه است؟ پورشه ۹۱۱ را باید یک الگو و معیار شگفت انگیز برای عملکرد و بهره وری در یک خودرو دانست. شاید هیچ گاه نتوانید ماشینی به این کاملی پیدا کنید. حالا نوبت ۹۱۱ های توربو است که برای سال ۲۰۱۴ نو نوار شوند.

البته پورشه توربو ۱۰ سال پس از ۹۱۱ متولد شد و اکنون ۴۰ ساله است. بنابراین در سالگرد پختگی و اوج تکامل آن، مدلی ویژه و بی نقص را باید به انتظار نشست. هنوز یک موتور شش سیلندر ۳.۸ لیتری مسطح (باکسر) مجهز به دو توربو شارژر، قلب تپنده این اعجوبه را تشکیل می دهد. این پیشرانه در مدل توربو ۵۲۰ اسب بخار و در مدل توربو اس ۵۶۰ اسب بخار نیرو تولید می کند. انتقال نیرو از طریق یک گیربکس PDK هفت سرعته و کلاچ دوبل به هر چهار چرخ منتقل می شود. استفاده از سیستم توقف-حرکت یا استارت استاپ و حتی سیستمی برای ذخیره انرژی در سرازیری باعث شده میزان مصرف سوخت در سیکل ترکیبی به ۹.۷ لیتر در صد کیلومتر برسد که برای یک سوپر اسپرت رقمی شگفت آور است.

۹۱۱ توربو با پکیج کرونو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر تنها به ۳.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. در حالی که در مدل S این رقم یک دهم ثانیه کمتر یعنی ۳.۱ ثانیه است. حداکثر سرعت نیز به ترتیب ۳۱۵ و ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت می باشد. پورشه ۹۱۱ توربو توانست در پیست نیوبرگ رینگ رکورد ۷:۳۰ را از خود بر جای بگذارد و بسیاری از سوپراسرتهای گران قیمت را مقهور خود نماید.

طول خودرو اندکی افزایش یافته و به ۴.۴۹ متر رسیده است. همچنین عرض ماشین هم در مقایسه با کاررا ۴ افزایش یافته و ۱.۸۷ متر شده است. فاصله بین دو محور نیز ۱۰ سانت بیشتر شده و به رقم ۲.۴۵ متر رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.