رکورد بی ام و M4 چهارچرخ محرک در نوربرگ‌رینگ، سریع‌تر از M5 CS

رکورد بی ام و M4 چهارچرخ محرک در نوربرگ‌رینگ، سریع‌تر از M5 CS

تابستان گذشته، تیم اسپرت اتو بی‌ام‌و M4 کامپتیشن را به نوربرگ‌رینگ برد تا ببیند در این پیست مشهور چه عملکردی خواهد داشت. برای این تایم زنی از نسخهٔ محرک عقب M4 استفاده شد که با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۳۰.۷ ثانیه، بسیار خوب عمل کرد؛ اما همان زمان هم می‌دانستیم که M4 می‌تواند در جهنم سبز حتی از این هم سریع‌تر باشد. حال اما این نشریه دوباره با کوپهٔ باواریایی راهی نوربرگ‌رینگ شده است. این بار شرایط آب و هوایی بهتر است و مهم‌تر از آن، خودرو از نوع چهارچرخ محرک است. آیا این‌ها برای شکستن رکورد قبلی کافی است؟

بله کاملاً. M4 کامپتیشن xDrive در نوربرگ‌رینگ تایم ۷ دقیقه و ۲۸.۵ ثانیه را ثبت کرده که بیش از دو ثانیه از همتای محرک عقب خود سریع‌تر است. هردو خودرو دور پیست را با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ طی کردند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک از لحاظ کشش در پیچ‌ها مشکل کمتری داشت. تایم این خودرو حتی از M5 CS با ۷ دقیقه و ۲۹.۵ ثانیه هم سریع‌تر بوده که واقعاً چشمگیر است.

نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک M4 از لحاظ پیشرانه هیچ تفاوتی باهم ندارند. هردو نسخه از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌کنند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، نسخهٔ xDrive با ۱۷۷۵ کیلوگرم وزن، از نسخهٔ محرک عقب ۱۷۰۰ کیلوگرمی سبک‌تر است. حداکثر سرعت هردو نسخه نیز در صورت تجهیز به پکیج رانندهٔ M به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بی‌ام‌و اما قصد دارد تا اواخر امسال نسخه‌ای حتی قوی‌تر و توانمندتر از این خودرو را با نام M4 CSL ارائه کند. این نسخه قوی‌تر و سبک‌تر از کامپتیشن خواهد بود اما احتمالاً فقط به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم M4 CSL می‌تواند در نوربرگ‌رینگ از M4 کامپتیشن xDrive سریع‌تر باشد یا نه.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.