رویارویی بی‌ ام‌ و M240i و پورشه کیمن در پیست

رویارویی بی‌ام‌و M240i و پورشه کیمن در پیست

از دیرباز تاکنون، ب‌ام‌و و پورشه در بخش‌های مختلف بازار باهم رقابت کرده‌اند و حالا ب‌ام‌و M240i xDrive در برابر پورشه کیمن قرار گرفته است. این رقابتی است که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر آن بودند. مردان اتوبیلد این دو خودروی اسپرت را به پیست برده‌اند تا آزمایش کنند و ببینند کدام‌یک از آن‌ها بهترین است زیرا هردو در DNA خود خوی اسپرتی دارند. علاوه بر این، وجود نشان پورشه روی هر خودرویی انتظارات را بسیار بالا می‌برد و وجود حرف M در نام هر ب‌ام‌ویی معنی پرفورمنس می‌دهد. البته بین این دو خودرو تفاوت‌های مهمی هم وجود دارد که قبل از تماشای ویدئوی بهتر است به آن‌ها اشاره کنیم.

ب‌ام‌و زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی دارد درحالی‌که کیمن از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت استفاده می‌کند. مزیت اصلی پورشه قرارگیری پیشرانهٔ آن در وسط خودرو است که تعادل بهتری را به دنبال دارد. البته این ترکیب موجب حذف صندلی‌های عقب می‌شود که این موضوع ب‌ام‌و را به خودروی بسیار کاربردی‌تری تبدیل می‌کند. تفاوت بزرگ دیگر بین این دو خودرو نیز ۷۴ اسب بخار قدرت بیشتر M240i از ۳۰۰ اسب بخار قدرت موتور چهار سیلندر کیمن است.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که پورشه وزن کمتری دارد، لپ تایم دو خودرو بسیار نزدیک به یکدیگر است. ب‌ام‌و یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۳۴.۵۲ ثانیه طی کرد درحالی‌که پورشه پس از ۱ دقیقه و ۳۴.۱۸ ثانیه از خط پایان عبور کرد که این یعنی اختلاف دو خودرو در حد یک چشم برهم زدن است. بااین‌حال، به گفتهٔ مردان اتوبیلد، به‌طورکلی M240i انتخاب بهتری است زیرا پکیج کامل‌تری را ارائه می‌کند. هرچند ممکن است کیمن در پیست کمی سریع‌تر باشد اما ب‌ام‌و در مسیر مستقیم سریع‌تر بوده و خودروی بسیار کاربردی‌تری است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
15 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.