راهنمای کامل ست کردن بوت بلند زنانه؛ چگونه با بوت بلند بدرخشیم؟

راهنمای کامل ست کردن بوت بلند زنانه؛ چگونه با بوت بلند بدرخشیم؟

بوت بلند یکی از انواع کفش‌های زمستانی است که طرفداران زیادی دارد، اما بسیاری از افراد به این دلیل که نمی‌دانند چطور و با چه سبک لباس‌هایی باید آن را ست کنند، از خیر خرید آن می‌گذرند. در این مطلب برای افرادی که مدت‌هاست درباره خرید بوت بلند مردد هستند، از نحوه ست کردن بوت بلند زنانه صحبت خواهیم کرد.

از نظر بلندی، بوت بلند معمولا به‌طورکامل روی ساق پا را می‌پوشاند و بلندی آن به ۱۰ سانت پایین‌تر از زانو، درست زیر آن و یا ۱۰ سانت بالاتر از آن باشد.

از نظر پاشنه، بوت بلند می‌تواند پاشنه تخت، بلند، باریک یا پهن داشته باشد یا به‌طور کلی لژدار باشد.

از نظر جنس، معمولا پرطرفدارترین بوت‌ها از چرم یا جیر هستند ولی می‌توانند از پارچه‌های دیگری مانند نوبوک یا چرم مصنوعی هم تهیه شوند.

از نظر رنگ، پرطرفدارترین رنگ بوت مشکی و قهوه‌ای است ولی رنگ‌های دیگری هم هستند که بسته به سلیقه و موقعیت می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

حالا بیایید ببینیم چطور باید همه اینها را با لباس‌های مختلف ست کنیم.

نحوه ست کردن بوت بلند زنانه با لباس‌های مختلف

در این بخش می‌خواهیم ببینیم چطور می‌توانیم انواع بوت‌های مختلف را با لباس‌های مختلف ست کنیم.

بخش اول: رنگ بوت

۱. بوت بلند مشکی؛ هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد

بوت‌های بلند مشکی بسیار شیک هستند و هرگز از مد نمی‌افتند. خواه چرم باشند یا جیر، همیشه می‌توانید بوت‌های بلند مشکی را با بیشتر لباس‌ها و تقریبا در هر موقعیتی بپوشید.

اگر بوت مشکی چرم انتخاب می‌کنید، بهتر است قسمت پنجه آن نوک‌تیز و پاشنه‌اش باریک باشد. اگر بوت مشکی جیر می‌خواهید، جلوی آن بهتر است گرد باشد و پاشنه‌ای محکم و کلفت داشته باشد.

برای داشتن ظاهری شیک و فوق‌العاده، بوت‌های بلند چرم یا جیر مشکی را با لباس تماما مشکی ست کنید:

برای داشتن استایل غیررسمی ولی شیک، بوت‌های بلند بنددار مناسب‌تر هستند.

اگر می‌خواهید متفاوت به نظر برسید، با بوت مشکی لباس‌های سفید بپوشید. ترکیب سیاه با سفید تضادی ایجاد می‌کند که نگاه همگان را به سمت شما می‌کشاند. بااین‌حال شاید همه‌چیز آن‌طور که فکر می‌کنید پیش نرود. بنابراین اگر نمی‌خواهید ریسک کنید، بوت‌های بلند مشکی‌تان را با لباس‌هایی از رنگ‌های تیره مانند خاکستری، سبز سیر یا قرمز یاقوتی تیره (بورگوندی) ست کنید: 

۲. بوت بلند قهوه‌ای؛ پرطرفدارترین رنگ بوت

بوت‌های قهوه‌ای با بیشتر لباس‌های پاییزی و زمستانی جوردرمی‌آیند:

برای داشتن سبک غیررسمی، می‌توانید بوت قهوه‌ای را با شلوار جین چسبان و ژاکت‌های بافتنی گشاد ست کنید. می‌توانید یک پالتوی چهارخانه یا بارانی با رنگ خنثا را هم با این بوت‌ها بپوشید:

۳. بوت بلند قهوه‌ای مایل به زرد؛ مناسب برای اوایل بهار

اگر استایلی متفاوت دارید، مجبور نیستید حتما از رنگ قهوه‌ای تیره یا مشکی استفاده کنید. بوت‌های بلند قهوه‌ای مایل به زرد به‌خوبی با لباس‌های گرم‌تر ظاهری غیررسمی ایجاد می‌کنند و معمولا برای فصل بهار که هنوز هوا خنک است مناسب‌ترند. بوت‌های روشن‌تر ازجمله بژ و کرم نیز می‌توانند گزینه‌هایی عالی باشند.

اگر به‌دنبال ظاهری شیک و زیبا هستید، می‌توانید این بوت‌ها را با جین، پیراهن‌های دراپه (چپ‌وراستی) و بلوزهای ابریشمی ست کنید.

برای موقعیت‌های کژوال می‌توانید این بوت‌ها را با بلوز گشاد و شلوار چسبان بپوشید:

بخش دوم: جنس بوت

۱. بوت بلند چرمی؛ کلاسیک و بادوام

محصولات چرمی گران‌قیمت هستند ولی از سرمایه‌گذاری روی آنها پشیمان نخواهید شد. بوت چرمی برای بیشتر موقعیت‌ها از بیرون رفتن معمولی گرفته تا مهمانی‌های زمستانی که در آنها دوست دارید به سبک خاصی لباس بپوشید بهترین گزینه است. با اینکه رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای بوت بلند چرمی بیشتر طرفدار دارد، اما رنگ‌های مختلفی از آن موجود است و مجبور نیستید حتما از رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید.

برای اینکه استایلی متمایز داشته باشید، بوت چرمی سفید، قرمز، آبی یا حتی متالیک انتخاب کنید:

برای استایلی جسورانه‌تر، می‌توانید به‌جای بوت‌های چرم گاو و گوسفند از بوت چرم مار و تمساح استفاده کنید. مهم نیست چه چرمی باشد، مهم این است که هر جا آن را بپوشید، نگاه‌ها به سوی شما برمی‌گردند.

برای ظاهری غیررسمی اما شیک، بوت چرمی مشکی را با یک شنل یا بالاپوش گشاد ست کنید:

۲. بوت بلند جیر؛ بوتی با رنگ‌های متنوع

بوت‌های جیر برای فصول سرد زمستانی مناسب‌اند و در رنگ‌های مختلفی ازجمله مشکی، قهوه‌ای، خاکستری، بژ، کرم و سفید وجود دارند. البته رنگ‌های خاص‌تری از این بوت‌ها مانند قرمز، بنفش، ارغوانی آبی کاربنی و سبز زیتونی هم وجود دارد که برای مهمانی‌ها یا سبک‌های خاص لباس‌پوشیدن مناسب است. بوت‌های جیر با بیشتر لباس‌ها جور می‌شوند.

بوت‌های جیر که کمی شل هستند، راحتی بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورند، اما اگر استایل رسمی‌تری می‌خواهید بهتر است بوت جیر محکم‌تری را انتخاب کنید.

برای ظاهر غیررسمی، این مدل بوت را با لباس بافتنی یا شلوار جین بپوشید. برای موقعیت‌هایی مانند مهمانی‌های غیررسمی، دامن کوتاه مشکی، لباس میدی گشاد با کت بلند خیلی خوب درمی‌آید:

البته اگر می‌خواهید بوت‌هایتان بیشتر در معرض توجه قرار گیرند بهتر است دامنی تا زانو یا پیراهنی با پارچه سبک‌تر مانند ابریشم، پنبه یا ساتن بپوشید.

برای ظاهر نیمه‌رسمی، می‌توانید بوت بلند جیر را با کت و دامن کوتاه یا پالتو و شلوار جین چسبان تیره ست کنید: 

بخش سوم: بلندی پاشنه بوت

۱. بوت بلند سوارکاری؛ این مشکی‌های جذاب

این بوت‌ها معمولا پاشنه‌ای خیلی کوتاه دارند و پنجه‌شان کاملا گرد است.

برای داشتن ظاهری شیک و نه زیاد رسمی، می‌توانید این بوت را با یک کاپشن تیره و شلوار چسبان ست کنید:

برای سبک غیررسمی و کژوال، یک شلوار جین با تی‌شرت ساده یا پیراهن فلانل و روی آن یک ژاکت کشباف گشاد را با این بوت‌ها ست کنید. شلوار بهتر است چسبان باشد.

۲. بوت بلند با پاشنه تخت؛ برای راحتی پاها

اگر به‌دنبال استایلی هستید که بتوانید در بیشتر روزهای سال آن را بپوشید، بوت پاشنه تخت با انواع لباس‌ها جوردرمی‌آید. این بوت‌ها خیلی راحت‌اند و برای پیاده‌روی شما را خسته نمی‌کنند. متداول‌ترین نوع از بوت‌های تخت، بوت‌های سوارکاری هستند. بااین‌حال بوت‌های دیگری هم وجود دارند که پاشنه آنها تخت است ولی بوت سوارکاری نیستند.

برای داشتن ظاهری فوق‌العاده بدون توجه به سبک، بوت بلند پاشنه تخت را با شلوار جین، تی‌شرت سفید و یک ژاکت ست کنید یا آن را با پیراهن یا دامن شیک بپوشید. این بوت‌ها در هر صورت می‌توانند ظاهری شیک و فوق‌العاده برایتان درست کنند، خواه در موقعیت‌های رسمی یا کژوال:

بوت بلند پاشنه‌بلند؛ ترفندی همیشگی برای بلندتر کردن قد

اگر می‌خواهید قدبلندتر به نظر برسید، بوت‌های بلند پاشنه‌بلند شیک به کمک‌تان می‌آیند. فرقی نمی‌کند که پاشنه باریک و نوک‌تیز داشته باشد یا محکم و ضخیم، درهرصورت، یک بوت پاشنه‌بلند می‌تواند شما را یک هوا بلندتر نشان دهد. معمولا این بوت‌ها در انواع چرم و جیر و در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای، برنزی، بژ، قرمز، آبی و خاکستری موجود هستند. ارتفاع و مدل پاشنه آنها هم متنوع است و می‌توانید با سلیقه خودتان یکی را انتخاب کنید.

برای داشتن استایلی جذاب و شیک، لباسی رسمی‌تان را با یک جفت بوت بلند مشکی چرمی با پاشنه‌های بلند ست کنید:

برای مهمانی‌های خاص، این بوت‌ها با یک لباس میدی یا یک تاپ شیک با دامن کوتاه، استایلی فوق‌العاده برایتان درست خواهند کرد.

اگر ظاهری غیررسمی می‌خواهید، بوت پاشنه‌بلند جیر که در قسمت پنجه نوک‌تیز یا گرد باشد با بافتنی گشاد ظاهری کژوال اما شیک به شما می‌دهد: 

چه لباس‌هایی را می‌توان با بوت بلند پوشید؟

در ادامه می‌خواهیم ببینیم چه لباس‌هایی را می‌توان با بوت بلند پوشید.

شلوار جین با بوت بلند

یکی از محبوب‌ترین ترکیب‌هایی که ممکن است با بوت بلند داشته باشید شلوار جین است.

همه انواع شلوار جین از چسبان و راسته گرفته تا چمبری با بوت بلند ست می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند تیره باشند یا روشن. مخصوصا جین آبی هم با مشکی و هم با قهوه‌ای ترکیبی بی‌نظیر ایجاد می‌کند.

تنها نکته مهم این است که شلوار جین گشاد و بگی که درون بوت چین می‌خورند با بوت بلند جالب نخواهند بود.

برای داشتن ظاهری شیک، شلوار جین چسبان آبی یا مشکی را با بوت بلند ست کنید و لباس بالاتنه را هر طور دوست دارید، انتخاب کنید. چند مثال:

  • بوت جیر قهوه‌ای با شلوار جین مشکی و ژاکت ظاهری رسمی برایتان درست می‌کند؛
  • شلوار جین تیره با بوت پاشنه لژدار و پیراهن دکمه‌دار ظاهری کژوال به شما می‌دهد؛
  • شلوار جین آبی چسبان و تی‌شرت با ژاکت ظاهری شیک به شما خواهد داد.

پیراهن با بوت بلند

بوت بلندتان را با هر پیراهنی می‌توانید ست کنید، خواه بلند باشد یا کوتاه. انواع مختلفی از پیراهن وجود دارند که می‌توانند با بوت بلند ظاهری خیره‌کننده و درجه یک به شما ببخشند. فرقی نمی‌کند چرم باشد یا جیر، پاشنه تخت داشته باشد یا بلند. این موارد به سلیقه خودتان بستگی دارند. چند مثال:

  • پیراهن مشکی با بوت مشکی بلند بپوشید تا استایلی شیک داشته باشید؛
  • پیراهن کوتاه یا میدی که بوت از زیر آن مشخص باشد ظاهری فریبنده به شما می‌دهد؛
  • پیراهن ماکسی به‌شرطی‌که حتما بوت از زیر آن دیده شود، باعث می‌شود قدبلندتر به نظر برسید.

بوت بلند با دامن

برای ست‌کردن بوت با دامن، دست‌تان در انتخاب انواع و سبک‌های مختلف باز است. دامن‌های میدی و ماکسی هر دو عالی هستند و بسته به نوع پارچه آنها، می‌توانید در فصل‌های مختلف آنها را با بوت ست کنید. چند مثال:

  • دامن کوتاه با بوت بلند که در آن ساق‌ها کمی درمعرض دید باشند، شما را قدبلندتر جلوه می‌دهد. اگر هوا سرد است یا ترجیح می‌دهید پاهایتان دیده نشوند، جوراب‌شلواری بپوشید؛
  • دامن خمره‌ای را با بوت بلندتان ست کنید تا لاغرتر به نظر بیایید. برای بالاتنه بلوز، ژاکت یا پیراهن دکمه‌دار بپوشید؛
  • دامن چرمی را با بوت جیر بپوشید تا ظاهری شیک و خفن داشته باشید. برای بالاتنه می‌توانید از ژاکت کشمیر استفاده کنید.

شلوار چسبان یا لگ با بوت بلند

اگر بوت بلند می‌پوشید، بعید است لگ و جوراب‌شلواری در کمد لباس‌تان نداشته باشید. با اینکه شلوارهای چسبان در اصل با ظاهری کژوال و غیررسمی در ارتباط هستند، اگر به‌درستی آنها را ست کنید، می‌توانید به ظاهری شیک و رسمی هم برسید. مخصوصا رنگ‌های مشکی بیشتر به کمک‌تان خواهند آمد. بااین‌حال خودتان را محدود نکنید، رنگ‌های دیگر مانند طوسی، کرم و خاکستری هم می‌توانند در ایجاد ظاهری رسمی نقش داشته باشند.

  • در پاییز، شلوارهای چسبان را با بوت بلندتان بپوشید و با مانتوهای بلند، ژاکت، ژاکت کشباف گشاد و روسری‌هایی که کمی ضخیم‌تر از روسری‌های تابستانی باشند آنها را ست کنید تا گرم و راحت باشید؛
  • اگر ظاهری کلاسیک دوست دارید شلوار چسبان را با ژاکت ضخیم بافتنی و با بوت مشکی چرمی ست کنید؛
  • اگر همان لباس‌های مورد قبل را با بوت جیر قهوه‌ای، مشکی یا بژ ست کنید، ظاهری امروزی‌تر به شما خواهد داد.

مانتو یا پالتو با بوت بلند

در روزهای سرد پاییز و زمستان، بوت بلند واقعا می‌تواند شما را گرم نگه دارد و علاوه‌برآن، ظاهری شیک و عالی به شما ببخشد. چند مثال:

  • یک مانتوی بلند مشکی یا خاکستری با شلوار چسبان و یک بلوز یقه اسکی در زیر آن، با یک جفت بوت بلند قهوه‌ای یا مشکی گزینه‌ای عالی برای روزهای پاییزی است که هوا کمی رو به سردی می‌رود؛
  • برای روزهای بارانی، یک بارانی بژ یا کرم‌رنگ را با بوت چرم یا جیر قهوه‌ای ست کنید و بدرخشید؛
  • برای روزهای سرد و برفی، پالتوی مشکی یا قرمز را با بوت مشکی بپوشید. یک جوراب‌شلواری یا شلوار چسبان هم ظاهرتان را تکمیل خواهد کرد.

چند پیشنهاد برای ست‌کردن بوت بلند و لباس‌های مختلف

نکات سریع و کوتاه درباره نحوه ست کردن بوت بلند زنانه

  • بوت مشکی و قهوه‌ای با طیف گسترده‌ای از لباس‌ها ست می‌شوند، اما این بدان معنا نیست که باید خودتان را محدود کنید. رنگ‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.
  • بوت بلند چرمی مشکی انتخابی عالی است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد، بااین‌حال بوت بلند جیر به استایل شما بافت و کنتراست می‌بخشد. پس جیر هم می‌تواند عالی باشد.
  • بوت‌های بلند با پاشنه‌های بلند برای افرادی که می‌خواهند قدبلندتر به نظر بیایند فوق‌العاده است، از آن طرف بوت‌های بلند پاشنه‌تخت می‌تواند ظاهری غیررسمی یا کژوال و درعین‌حال شیک برایتان به ارمغان بیاورد.
  • اگر ظاهری کاملا رسمی می‌خواهید، یک بوت بلند مشکی بپوشید و تمام لباس‌هایتان را هم مشکی انتخاب کنید.
  • برای اینکه بوت‌های زیبایتان به‌خوبی دیده شوند، از شلوار جین و شلوارهای چسبان استفاده کنید. دامن و پیراهن کوتاه هم به این کار کمک می‌کنند. بااین‌حال این بدان معنا نیست که نمی‌توانید دامن گشاد ماکسی بپوشید.

به نظرتان آیا پوشیدن بوت بلند با بلندی پاها یا چاقی و لاغری آنها ارتباط دارد؟ دیدگاه‌هایتان را درباره ارتباط پوشیدن بوت بلند یا کوتاه با شکل اندام افراد با ما در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.