راهنمای انتخاب شلوار جین برای خانم‌ها؛ نکات مهم و کاربردی

راهنمای انتخاب شلوار جین برای خانم‌ها؛ نکات مهم و کاربردی

گاهی اوقات انتخاب شلوار جین برای خانم‌ها که به‌شدت هم موردعلاقه آنهاست دشوار می‌شود. تعجبی هم ندارد؛ واقعا تنوع شلوار جین زیاد است. این مطلب به شما خانم‌ها کمک می‌کند بهترین شلوار جین را انتخاب کنید.

انتخاب شلوار جین برای خانم‌ها

حالا بیایید ببینیم برای انتخاب شلوار جین مناسب باید چه عواملی را در نظر بگیرید.

فاق شلوار جین؛ بلند، استاندارد، معمولی، کوتاه، افتاده

فاق شلوار جین باید مناسب باشد. اندازه فاق درست می‌تواند ظاهر شما را با شلوار جین بسیار جذاب‌تر کند.

فاق‌بلند؛ بالاتر از ناف

خط کمر این شلوار در سطح ناف یا بالاتر از آن قرار می‌گیرد. چنین شلواری لزوما نباید تنگ باشد. فاق‌بلندها بیشتر در دهه ۸۰ و ۹۰ محبوب بودند اما دوباره مد شده‌اند. این شلوار می‌تواند قد پاهایتان را بلندتر نشان دهد. این شلوارها با پیراهن گشاد به‌راحتی شکم‌تان را پنهان می‌کنند.

استاندارد؛ روی ناف

در این شلوار خط کمر حتما روی ناف است. اگر آنها را با پیراهن، بلوزهای روشن و سفید کلاسیک ست کنید عالی درمی‌آید.

معمولی؛ پایین ناف

در این شلوار خط کمر کمی پایین‌تر از ناف قرار می‌گیرد. معمولا با هر نوع اندام مناسب است و می‌توانید آن را با ژاکت یا مانتوی کلاسیک ست کنید.

فاق‌کوتاه؛ روی خط باسن کوچک

اگر شکمتان صاف است و لاغر هستید این شلوارها بهتر هستند. چندسال پیش به‌شدت مد شده بودند اما همیشه در بازار هست. معمولا آنها را با پیراهن‌های جمع‌شده روی شکم یا با ژاکت و مانتوی گشاد می‌پوشند.

فاق افتاده یا خیلی کوتاه؛ پایین‌تر از خط باسن کوچک

این شلوار برای خانم‌های لاغر با شکم تخت و صاف بهتر است. همان تاپ یا پیراهن جمع‌شده که مناسب شلوار فاق‌کوتاه بودند با این شلوار هم ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند. کلا محبوبیت چندانی ندارد.

تناسب شلوار جین؛ اسلیم، اسکینی، جین‌نما، معمولی، راحتی، شل

شلوار جین باید کاملا متناسب با اندام شما باشد. بیایید ببینیم کدام یک برای شما مناسب است.

اسلیم؛ نه چسبان نه آزاد

جین اسلیم می‌تواند کاملا محکم باشد ولی تا حدودی روی ساق پا آزاد است. برای پیاده‌روی یا محل کار عالی است. این شلوار جین در ترکیب با فاق معمولی یا استاندارد می‌تواند برخی از نواقص اندامی را پنهان کند.

اسکینی؛ کاملا چسبان

این شلوار جین محبوبیت زیادی دارد و می‌توان آن را کلاسیک جدید نامید. آنها را با هر تاپی می‌توان ترکیب کرد. اگر با فاق معمولی باشد می‌تواند ظاهری اداری برایتان درست کند، ولی با فاق‌کوتاه هرگز.

شلوار جین اسکینی و فاق‌کوتاه بیشتر برای خانم‌های لاغر و ورزشکار مناسب است.

جین‌نما؛ نازک‌تر از جین، ضخیم‌تر از ساپورت

این شلوار جین ترکیبی از شلوار جین معمولی و ساپورت است. با انتخاب رنگ درست می‌توانید آن را هم در محل‌کار و هم برای بیرون رفتن بپوشید. البته یادتان باشد بهتر است دو نکته را رعایت کنید: یکی اینکه همیشه جین‌نما را طوری انتخاب کنید که به شلوار جین بیشتر شبیه باشد تا ساپورت و دوم اینکه شفاف نباشد.

معمولی؛ کلاسیک و زیبا

این شلوار جین را همه می‌شناسیم و برش راست دارد. نوع کلاسیک آن به Levi’s 501 معروف است. هر خانمی با هر اندامی می‌تواند این شلوار جین را بپوشد. کت کلاسیک یا مانتوی کتی با کفش پاشنه‌بلند و تاپ ورزشی با کفش کتانی در ترکیب با این شلوار جین عالی می‌شوند. همیشه هم مد هستند و می‌توانید بدون نگرانی از دمده شدن آن را خریداری کنید.

راحتی؛ آزاد و راحت

این شلوار شبیه شلوارهای معمولی است و تنها تفاوت آن این است که خط کمر آن پایین‌تر قرار می‌گیرد و در قسمت ساق پاها کمی آزادتر از مدل معمولی است. این شلوار برای محل کار مناسب نیست ولی می‌توانید بیرون آن را بپوشید. هر لباسی را می‌توانید با آن ترکیب کنید.

شل و گشاد؛ ظاهری خاص

این شلوار جین را معمولا خوانندگان رپ می‌پوشند. اگر با آنها کفش ورزشی یا لباس‌های آزاد و گشاد بپوشید ترکیب جالبی درمی‌آید که ظاهری خاص به شما می‌دهد.

برش شلوار جین؛ مخروطی، راسته، دمپا گشاد

شلوار جین از نظر برش انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها برای افراد خاصی مناسب است.

مخروطی؛ برای پاهای خوش‌فرم

این مدل شلوار از زانو به پایین باریک می‌شود. خانم‌هایی که پاهایی خوش‌فرم دارند می‌توانند از این شلوار جین لذت ببرند. این شلوار را می‌توان با انواع کفش‌ها از جمله کفش کلاسیک و کتانی ست کرد.

راسته؛ برای هر نوع اندام

این شلوارها از بالا تا پایین با یک عرض برش خورده‌اند. گشادی آن روی زانو و ساق و ران یکی است. این جین هم کلاسیک به شمار می‌رود و اگر جایی از ساق پاهایتان عیب و نقصی دارد این شلوار به‌راحتی آن را پنهان می‌کند. این شلوار با هر تاپ و هر کفش یا هر مانتویی ترکیبی زیبا ایجاد می‌کند.

دمپا گشاد؛ برای تعادل بین پا و لگن

این شلوارهای جین در قدیم مخصوصا اوایل انقلاب و در خارج از کشور، در دهه ۶۰ میلادی بین هیپی‌ها بسیار محبوب بودند. البته دمپای شلوار جین امروزی به اندازه شلوارهای قدیمی گشاد نیست. اگر لگن پهنی دارید این شلوار می‌تواند به‌خوبی تعادل بین بالا و پایین را برقرار کند. این شلوار اگر به‌اندازه‌کافی بلند باشد می‌تواند تا روی کفش را بپوشاند و پاهایتان را بلندتر نشان دهد.

انتخاب رنگ شلوار جین؛ از سفید و آبی تا مشکی

شلوار جین به رنگ‌های زیادی وجود دارد؛ از خاکستری و سفید تا آبی روشن و آبی تیره و حتی مشکی. به جز این، روش‌هایی برای طرح‌انداختن روی شلوار جین از جمله سنگ‌شور، اسیدشور و نظایر آنها هم وجود دارد که با تغییر رنگ جین را از حالت یکنواخت درمی‌آورد.

رنگ تیره؛ آبی تیره، سبزآبی تیره

این جین شما را لاغرتر نشان می‌دهد با هر نوع لباس ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند.

روشن و خاکستری؛ سفید، توسی، خاکستری

برای ماه‌های گرم و تابستان مناسب‌تر است.

مشکی

برای کاربردهای روزانه مناسب است و می‌توانید در تمام طول سال آن را بپوشید.

اگر در انتخاب شلوار جین برای خانم‌ها نکته خاصی وجود دارد که آن را از قلم انداخته‌ایم، لطفا در دیدگاه‌ها آن را با ما در میان بگذارید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.