دوئل کادیلاک ATS کوپه و هوندا آکورد کوپه

کادیلاک ATS کوپه

در یکی دیگر از قسمت‌های دور دوم از مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی میدونی، امروز نوبت به کوپه‌های متوسط رسیده است. در نخستین دوئل این گروه، دو کوپهٔ بسیار قدرتمند یعنی شورولت کامارو ZL1 و جگوار F تایپ SVR به مصاف یکدیگر رفتند که طی این رقابت جمعاً در سایت و کانال تلگرام میدونی تعداد ۱۷۶۶ رأی به ثبت رسید. از این آراء، کامارو ZL1 با کسب ۱۱۰۳ رأی یا به‌عبارت‌دیگر ۶۲ درصد از کل آراء توانست بر F تایپ SVR با ۶۶۳ رأی پیروز شده و به مرحلهٔ بعدی راه یابد. حالا در دور دوم رقابت‌های گروه کوپه‌های متوسط، دو کوپهٔ ضعیف‌تر و ارزان‌تر به دیدار هم رفته‌اند. این دو خودرو، کادیلاک ATS کوپه و هوندا آکورد کوپه هستند.

شورلت کامارو دوج چلنجر کادیلاک ATS کوپه هوندا آکورد کوپه
؟ ؟
مرسدس بنز C کلاس کوپه اینفینیتی Q60 ب‌ام‌و سری ۴ فورد موستانگ
؟ ؟
آئودی A5 لکسس RC
؟

کادیلاک ATS کوپه

ATS یکی از ساخته‌های نسبتاً کم‌سابقهٔ کادیلاک است چراکه برای نخستین بار به‌عنوان یک خودروی کامپکت لوکس در سال ۲۰۱۲ در دو نسخهٔ سدان و کوپه معرفی شد. ATS در اصل به‌عنوان جایگزینی برای سدان نه‌چندان موفق BLS ارائه شده است که البته BLS تنها به‌صورت سدان و استیشن تولید می‌شد و خودرویی دیفرانسیل جلو بود. ATS اما بر روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب آلفا جنرال موتورز ساخته شده است که با نسل ششم شورلت کامارو هم مشترک است. نسخهٔ سدان کادیلاک ATS به‌عنوان خودرویی لوکس با رقبایی چون مرسدس بنز C کلاس، ب‌ام‌و سری ۳، آئودی A4 و لکسس IC روبرو است درحالی‌که ATS کوپه با مرسدس بنز C کلاس کوپه، ب‌ام‌و سری ۴، آئودی A5 و لکسس RC به رقابت می‌پردازد. نسخهٔ کوپهٔ ATS از همه لحاظ مشترکات زیادی با برادر سدان خود دارد که ازجملهٔ این اشتراکات می‌تواند به پیشرانه‌ها و گیربکس‌ها اشاره کرد. برای این خودرو موتورهای مختلف چهار سیلندر و شش سیلندر ارائه می‌شود که نهایتاً به نسخهٔ اسپرت، قدرتمند و عملکردی ATS-V ختم می‌شود. خودرویی که پنجه در پنجهٔ ساخته‌های AMG و M Power می‌اندازد. ولی ما برای این دوئل و جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، ضعیف‌ترین پیشرانهٔ V6 کادیلاک ATS را برگزیده‌ایم که یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

هوندا آکورد کوپه

هوندا آکورد خودروی کاملاً شناخته‌شده‌ای است. البته اکثراً آکورد با نسخهٔ سدان خود شناخته می‌شود چراکه این سدان ژاپنی برای چندین سال است که به همراه تویوتا کمری از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار ایالات‌متحده هستند؛ اما آکورد غیر از سدان، در نسخهٔ کوپه هم تولید می‌شود که هرچند شاید مانند نمونهٔ سدان شناخته‌شده نباشد اما آکورد کوپه هم خودروی بسیار باسابقه‌ای است. آکورد برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ پا به این جهان گذاشت اما در ابتدا خبری از نسخهٔ کوپه نبود تا اینکه از نسل سوم که در سال ۱۹۸۶ معرفی شد، نمونهٔ کوپه هم به خانوادهٔ آکورد افزوده شد. از آن سال تابه‌حال آکورد کوپه تقریباً همواره شانه‌به‌شانهٔ نسخهٔ سدان تولید شده و در بازار حضور داشته است. هوندا آکورد هم‌اکنون در نسل نهم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و سال گذشته هم نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن به بازار آمد. آکورد کوپه اشتراکات فراوانی با نسخهٔ سدان خود دارد اما در ظاهر با تغییراتی از نمونهٔ سدان متمایز شده است درحالی‌که همچنان ارتباط خود با برادر سدانش را نشان می‌دهد. آکورد کوپه مانند نسخهٔ سدان، خودرویی دیفرانسیل جلو است که بنابراین از این لحاظ با کادیلاک ATS کوپه تفاوت دارد. همچنین این کوپهٔ ژاپنی برخلاف کادیلاک یک کوپهٔ لوکس و پریمیوم نیست و در سطحی پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد اما از لحاظ مشخصات فنی تقریباً با رقیب آمریکایی برابری می‌کند. آکورد کوپه با یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی در این دوئل شرکت کرده است.

 مشخصات فنی

 کادیلاک ATS کوپههوندا آکورد کوپه
پیشرانه۳.۶ لیتری V6۳.۵ لیتری V6
تنفسطبیعیطبیعی
قدرت۳۲۰ اسب بخار۲۸۰ اسب بخار
گشتاور۳۷۵ نیوتن متر۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبجلو
شتاب صفرتاصد۵.۶ ثانیه۵.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۴.۱ ثانیه۱۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت۲۴۰ کیلومتر/ساعت۲۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت۱۰.۲ لیتر۸.۹ لیتر
وزن۱۶۱۵ کیلوگرم۱۶۱۰ کیلوگرم
طول۴.۶۶ متر۴.۸۱ متر
حجم صندوق بار۲۸۳ لیتر۳۶۸ لیتر
قیمت پایه۴۶,۱۴۵ دلار۳۱,۸۶۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.