در چین روزانه ۱۶۰۰ نفر از شدت کار کردن جان‌شان را از دست می‌دهند

در چین روزانه ۱۶۰۰ نفر از شدت کار کردن جان‌شان را از دست می‌دهند

مردم کشور چین کار کردن را بیش از حد جدی گرفته‌اند، به طوری که از شدت کار زیاد و سخت سلامت و حتی جان‌شان را از دست می‌دهند. در این کشور افراد آن‌قدر سخت کار می‌کنند که به طور میانگین روزی ۱۶۰۰ نفرشان می‌میرند. ضمن این‌که شهر پکن هم آلوده‌ترین شهر دنیا شناخته شده و آمار مرگ و میر روزانه به خاطر این مورد هم بالاست.

کار بسیار شدید و سخت در چین به طور خطرناکی به یک اپیدمی تبدیل شده و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور هم خبر فوق را تایید می‌کنند.

«لی جیانهوا» (Li Jianhua)، تحلیل‌گر سیستم بانکی چین به معنای واقعی، آن‌قدر سخت کار کرد تا خودش را به کشتن داد. این مرد به مدت ۲۶ سال تمام، همیشه درخواست‌ها و نیاز حزب و مردم را مقدم به سلامتی خودش می‌دانست، آن‌قدر جدی که در ۴۸ سالگی وقتی صبح زود از خواب بیدار شده بود تا گزارشی را پیش از طلوع آفتاب تمام کند، دچار حمله‌ی قلبی شد و مرد.

مواردی مانند آقای جیانهوا در چین خیلی زیاد هست. کار بسیار شدید و سخت در چین به طور خطرناکی به یک اپیدمی تبدیل شده و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این کشور هم خبر فوق را تایید می‌کنند. گویا کارمندان در این کشور حد و مرزی برای کار کردن و حفظ سلامتی خودشان نمی‌شناسند و فقط زنده هستند تا خدمت کنند و چرخ مملکت‌شان را بگردانند.

China Youth Daily اعلام کرده که سالانه ۶۰۰ هزار نفر در چین بر اثر عوارض ناشی از کار زیاد می‌میرند و در رادیوی بین‌المللی چین (China Radio International) آمار مرگ بر اثر کار شدید ۱۶۰۰ نفر در هر روز ذکر شده است. این آمار واقعا وحشتناک هست.

افراد زیادی در همین کشور از اوضاع فعلی راضی نیستند و این نارضایتی در وبلاگ‌ها و صفحه‌های اجتماعی مردم عادی کاملا پیداست. یک وب‌سایت میکروبلاگ به اسم (Sina Weibo (WB مملو از انواع شکوه و شکایت‌ها در مقابل عوارض کار سخت و طولانی‌مدت و زندگی‌های پراسترس هست. در این‌جا خبرهای مرتبطی که رسانه و سایر سایت‌های چین منتشر می‌کنند هم گذاشته شده: یک کارمند ۲۴ ساله‌ی شرکت Ogilvy Public Relations Worldwide، یک حسابدار ۲۵ ساله در شرکت PricewaterhouseCoopers، یک طراح و غیره.

یکی از کاربران Weibo نوشته: “فایده‌ی این همه کار زیاد و سخت که آدم را به کشتن می‌دهد چیست؟” تنها دلیل‌شان این است که رییس‌شان از آن‌ها خواسته بیش‌تر کار کنند.

در زیر یک اسکرین شات از این سایت و ترجمه‌ی متن‌های کاربران را می‌بینید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.