درگ U شکل هیجان‌انگیز بین بی ام و M4 کامپتیشن و موستانگ شلبی GT500

درگ U شکل هیجان‌انگیز بین بی ام و M4 کامپتیشن و موستانگ شلبی GT500

مردان ادموندز چند وقتی است درگ‌های جالبی را برگزار می‌کنند که U-Drag نام دارد. در جدیدترین قسمت از این سری رقابت‌ها، شاهد جدال قاره‌ها هستیم. دوئلی بین اروپا و آمریکای شمالی که در آن یکی از سریع‌ترین کوپه‌های ساخت آلمان در برابر یک ماسل کار وحشی آمریکایی قرار گرفته است. شرکت‌کنندگان این رقابت هیجان‌انگیز بی‌ام‌و M4 کامپتیشن چهارچرخ محرک و فورد موستانگ شلبی GT500 هستند.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این یک درگ سنتی نیست بلکه خودروها باید پس از طی کردن مسیر ۴۰۰ متر، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند. هرکدام از این خودروهای قدرتمند محاسن و معایبی دارند زیرا شلبی قوی‌تر است اما وزن بیشتری هم دارد و تمام نیروی موتور آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که رقیب باواریایی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد. پیشرانه‌های دو خودرو نیز بسیار متفاوت است. زیر کاپوت موستانگ یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پنهان شده درحالی‌که M4 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌کند.

دو خودرو در انتقال قدرت هم باهم متفاوت هستند زیرا درحالی‌که گیربکس فورد یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچه است، بی‌ام‌و از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری استفاده می‌کند. تفاوت بعدی در لاستیک‌ها است. ماسل کار فورد روی لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ قرار گرفته اما رینگ‌های کوپهٔ اسپرت بی‌ام‌و را لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشانده‌اند؛ و در آخر به قیمت می‌رسیم. M4 حاضر در این رقابت ۱۰۱,۷۹۵ دلار قیمت دارد درحالی‌که موستانگ ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر است.

با توجه به اینکه شلبی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بی‌بهره است، علیرغم قدرت بیشتر، در آغاز رقابت نمی‌تواند به‌اندازهٔ رقیب آلمانی سریع باشد؛ بنابراین، اگر این یک درگ ۴۰۰ متر سنتی بود، M4 به‌راحتی پیروز می‌شد اما U-Drag طولانی‌تر است و به نیروگاه V8 فورد امکان درخشش می‌دهد. به همین دلیل، موستانگ به لطف ۷۶۰ اسب بخار قدرتی که ۲۵۰ اسب بخار از M4 بیشتر است، در مسیر برگشت کاملاً رقیب را پشت سر گذاشته و پیروز می‌شود. سپس راننده‌ها جابجا شده و یک U-Drag دیگر برگزار می‌شود که نتیجهٔ آن تفاوتی ندارد و بازهم کوپهٔ باواریایی‌ها مغلوب می‌شود.

مشخصات فنی

 فورد موستانگ شلبی GT500بی‌ام‌و M4 کامپتیشن xDrive
پیشرانه۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت۷۶۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۸۹۰ کیلوگرم۱۷۶۵ کیلوگرم
قیمت۸۱,۲۸۰ دلار۱۰۱,۷۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.