درگ کوپه‌های لوکس سنگین‌وزن، بی‌ ام‌ و M8 در برابر بنتلی کانتیننتال

درگ کوپه‌های لوکس سنگین‌وزن، بی‌ام‌و M8 در برابر بنتلی کانتیننتال

بنتلی کانتیننتال GT یک گرند توورر شیک است که راننده و سرنشینان خود را با حداکثر راحتی و تجمل حمل می‌کند. کوپهٔ بریتانیایی می‌تواند این کار را با سرعت زیادی هم انجام دهد اما آیا کانتیننتال GT به‌اندازهٔ ب‌ام‌و M8 کامپتیشن سریع است؟ این سؤال گرانی است اما کارواو قصد دارد به آن پاسخ دهد. بدین منظور، مت واتسون یک M8 کامپتیشن را در برابر کانتیننتال GT اسپید قرار داده است تا ببینیم در ۴۰۰ متر کدام‌یک سریع‌تر است.

ابتدا بیایید نگاهی به وزن خودروها داشته باشیم. M8 کامپتیشن با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی، خودروی بسیار سنگینی است اما در مقایسه با بنتلی سبک به نظر می‌رسد زیرا کوپهٔ بریتانیایی‌ها ۳۰۰ کیلوگرم یا معادل سه بزرگ‌سال از رقیب باواریایی وزن بیشتری دارد. بنتلی برای حرکت دادن این وزن از یک پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، در سینهٔ M8 یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور، خروجی کمتری نسبت به رقیب دارد.

این دو خودرو در بخش انتقال نیرو هم باهم تفاوت دارند زیرا بنتلی درواقع از گیربکس دوکلاچهٔ پورشه در کانتیننتال GT اسپید استفاده می‌کند درحالی‌که نیروی موتور ب‌ام‌و را یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی منتقل می‌کند. به‌رسم همهٔ ویدئوهای کارواو، بین این دو کوپهٔ لوکس درگ‌های از حالت سکون و رولینگ و همین‌طور آزمایش ترمز برگزار می‌شود که می‌توانید نتایج آن‌ها را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

 بنتلی کانتیننتال اسپیدب‌ام‌و M8 کامپتیشن
پیشرانه۶.۰ لیتری W12 توئین توربو۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۶۰ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار
گشتاور۹۰۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۲۰۰ کیلوگرم۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت۲۲۰,۰۰۰ پوند۱۰۹,۹۲۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.