درگ کوپه‌های سنگین‌ وزن! فراری GTC4Lusso و بنتلی کانتیننتال GT

درگ کوپه‌های سنگین‌وزن! فراری GTC4Lusso و بنتلی کانتیننتال GT

گرند توررها ساخته می‌شوند تا راننده و سرنشینان را در نهایت راحتی و آسایش به مقصد برسانند. مدل‌های زیادی از این قبل خودروها در بازار حضور دارند که دو نمونه از آن‌ها فراری GTC4Lusso و بنتلی کانتیننتال GT هستند. برای کسانی که علاقه به رانندگی در هوای آزاد دارند، دومی در نسخهٔ کانورتیبل هم ارائه می‌شود. البته ناگفته نماند که گرند توررها خودروهای سریعی هم هستند و حتی می‌توانند روی پیست درگ هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

به همین دلیل، کارواو در جدیدترین درگ خود، فراری و بنتلی مذکور را در برابر هم قرار داده است. اگر علاقه‌ای به تماشای ویدئوی این رقابت ندارید و فقط می‌خواهید از نتیجه باخبر شوید، باید بگوییم که فراری هم در مسابقهٔ درگ و هم رولینگ کاملاً بنتلی را نابود کرد و اعداد به‌خوبی دلیل این اتفاق را نشان می‌دهند. GTC4Lusso هرچند یک فراری کاربردی است اما زیر کاپوت کشیدهٔ خود یک نیروگاه ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد.

از سوی دیگر اما بنتلی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی استفاده می‌کند که تنها ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته به لطف سیستم پرخوران، گشتاور بنتلی بیشتر است اما نباید فراموش کرد فراری وزن سبک‌تری دارد که به میزان قابل‌توجه ۴۱۵ کیلوگرم از کانتیننتال GT کمتر است. به همین دلیل، اسب سرکش مارانلو هیچ فرصتی به شاهزادهٔ بریتانیایی نداد اما اگر در این رقابت نسخهٔ W12 بنتلی حضور می‌داشت شاید شرایط تغییر می‌کرد.

مشخصات فنی

 فراری GTC4Lussoبنتلی کانتیننتال GT
پیشرانه۶.۳ لیتری V12۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۹۰ اسب بخار۵۵۰ اسب بخار
گشتاور۶۹۷ نیوتن متر۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۹۲۰ کیلوگرم۲۳۳۵ کیلوگرم
قیمت۳۰۳,۷۵۰ دلار۲۳۲,۵۲۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.