درگ کوپه‌های اسپرت: تویوتا سوپرا، پورشه کیمن GTS و آلپاین A110 S

درگ کوپه‌های اسپرت: تویوتا سوپرا، پورشه کیمن GTS و آلپاین A110 S

کارواو در جدیدترین مسابقهٔ درگ خود آلپاین A110S، پورشه کیمن GTS و تویوتا سوپرا را به مبارزه دعوت کرده است. این‌ها خودروهایی هستند که خریداران کوپه‌های جمع‌وجور محرک عقب هنگام خرید ممکن است در نظر بگیرند. البته A110S احتمالاً کمتر از دو خودروی دیگر شناخته‌شده باشد زیرا در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود. این کوپهٔ فرانسوی به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور خود را به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه تحویل می‌دهد.

پورشه کیمن GTS اما از لحاظ قوای محرکه نقطهٔ مقابل آلپاین است زیرا از یک پیشرانهٔ شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند. این موتور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده است؛ و درنهایت به تویوتا GR سوپرا با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و می‌رسیم. این خودرو در نسخهٔ اروپایی ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که در ایالات‌متحده قدرت بیشتری برابر با ۳۸۲ اسب بخار را ارائه می‌کند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

خب پس از بررسی مشخصات خودروها زمان آن رسیده که از اعداد و ارقام فاصله گرفته و سراغ مسابقهٔ درگ برویم. در اینجا آلپاین شروع قدرتمندی دارد و در ابتدا جلو می‌افتد. کیمن اما که به خاطر گیربکس دستی و لانچ نه‌چندان خوب مت واتسون در آغاز رقابت کمی عقب می‌افتد، به‌سرعت اختلاف را جبران کرده و زودتر از همه با تایم ۱۲.۳ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند. پس‌ازآن، A110 S با وجود قدرت کمتر، تویوتا را مغلوب کرده و با تایم ۱۲.۶ ثانیه دوم می‌شود. در آخر هم سوپرا با تایم ۱۲.۷ ثانیه ۴۰۰ متر را به پایان می‌رساند.

مسابقهٔ بعدی، رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت است که در پایان خودروها بسیار به هم نزدیک هستند اما سوپرا شکست قبلی را جبران کرده و با اختلافی جزئی پیشتاز می‌شود. در این رولینگ کیمن در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و آلپاین سوم می‌شود. مسابقهٔ بعدی رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که نتایج آن یکسان است اما فاصلهٔ بین خودروها بیشتر از رولینگ قبلی می‌شود. در اینجا سوپرا به لطف گشتاور بیشتر خود رقبا را مغلوب می‌کند. رقابت آخر هم آزمایش ترمز است که پورشه در آن پیروز می‌شود و تویوتا و آلپاین به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

مشخصات فنی

 آلپاین A110 Sتویوتا سوپراپورشه کیمن GTS
پیشرانه۱.۸ لیتری I4 توربو۳ لیتری I6 توربو۴ لیتری H6
قدرت۲۹۰ اسب بخار۳۴۰ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار
گشتاور۳۲۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته اتوماتیک۶ سرعته دستی
محور محرکعقبعقبعقب
وزن۱۱۱۴ کیلوگرم۱۴۹۵ کیلوگرم۱۴۰۵ کیلوگرم
قیمت۵۸ هزار پوند۵۴ هزار پوند۶۵ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.