درگ کوپه‌های اسپرت آلمانی، پورشه ۹۱۱GT3 در برابر بی‌ ام‌ و M4 CSL

درگ کوپه‌های اسپرت آلمانی، پورشه ۹۱۱GT3 در برابر بی‌ ام‌ و M4 CSL

GT3 یکی از توانمندترین و جذاب‌ترین اعضای خانوادهٔ پرجمعیت پورشه ۹۱۱ محسوب می‌شود اما آیا این ماشین می‌تواند حریف وحشی‌ترین کوپهٔ ساخت ب‌ام‌و یعنی M4 CSL شود؟ کارواو بین این دو کوپهٔ جذاب آلمانی مسابقهٔ درگی را ترتیب داده است تا به این سؤال پاسخ دهد اما پیش از تماشای ویدئو بهتر است نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم.

۹۱۱ GT3 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این یکی از جذاب‌ترین پیشرانه‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود اما بدون پرخوران، خروجی بسیار پایین‌تری نسبت به رقیب باواریایی دارد زیرا موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی ب‌ام‌و ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بنابراین، در درگ باید M4 CSL شانس بیشتری داشته باشد اما در اینجا باید به یک فاکتور بسیار مهم دیگر یعنی وزن هم توجه داشت زیرا پورشه بسیار سبک‌تر است و حدود ۱۹۰ کیلوگرم از رقیب باواریایی وزن کمتری دارد. علاوه بر این، در ویدئو می‌توان دید که M4 در آغاز حرکت مشکل دارد و نمی‌تواند به‌خوبی لانچ کند. به همین دلیل، پورشه در تمام درگ‌هایی که از حالت سکون برگزار شد به پیروزی رسید و M4 فقط در یک مسابقهٔ رولینگ با حالت گیربکس دستی توانست کوپهٔ اشتوتگارتی را مغلوب کند.

مشخصات فنی

 ۹۱۱ GT3ب‌ام‌و M4 CSL
پیشرانه۴ لیتری H6۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۵۰ اسب بخار
گشتاور۴۷۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقب
وزن۱۴۳۵ کیلوگرم۱۶۲۵ کیلوگرم
قیمت۱۶۲,۴۵۰ دلار۱۴۰,۸۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.