درگ پیرمردهای سرحال، نیسان GT-R نسل R34 و بی‌ ام‌ و M5 نسل E39

درگ پیرمردهای سرحال، نیسان GT-R نسل R34 و بی‌ام‌و M5 نسل E39

کارواو این بار نبردی بین نمادهای دههٔ ۹۰ میلادی ترتیب داده است. در این جدال، نیسان اسکای‌لاین GT-R نسل R36 از ژاپن به مصاف ب‌ام‌و M5 نسل E39 از آلمان رفته است. کوپهٔ سامورایی از یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌کند که روی کاغذ ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد. گفتیم روی کاغذ چون در آن زمان خودروسازان ژاپنی طبق توافقی که باهم داشتند، قدرتی بیش از این رقم را اعلام نمی‌کردند و بنابراین قدرت واقعی R34 به‌احتمال‌زیاد بیشتر از این است. درهرحال، این نیرو از طرق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

از سوی دیگر، در سینهٔ ب‌ام‌و M5 نسل E39 یک پیشرانهٔ ۴.۹ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند سدان باواریایی‌ها هم برای انتقال نیرو از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند اما نیرو در اینجا فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همچنین M5 با ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن، بیش از ۲۳۰ کیلوگرم از رقیب ژاپنی سنگین‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی است.

نبرد این دو ماشین به سه مسابقهٔ درگ از حالت سکون آغاز می‌شود. در اولین درگ، R34 شروع خوبی ندارد و پیروزی آسانی را به M5 هدیه می‌دهد. در مسابقهٔ بعدی، رانندهٔ نیسان شروع بهتری دارد و با اختلافی در حد نصف طول یک خودرو پیروز می‌شود. در آخرین درگ اما شاهد نزدیک‌ترین رقابت هستیم که نهایتاً با اختلافی جزئی به سود ب‌ام‌و تمام می‌شود. در این درگ، M5 مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۳ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که GT-R این کار را در ۱۳.۴ ثانیه انجام می‌دهد.

بعد از این سه درگ نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد که در اینجا قدرت بیشتر ب‌ام‌و موجب برتری آن می‌شود. این مسابقات یک بار با دندهٔ دو و یک بار با دندهٔ سه آغاز می‌شود ولی تفاوتی ندارد و در هر سه رولینگ ب‌ام‌و رقیب ژپنی را مغلوب می‌کند؛ و درنهایت دو خودرو برای آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت آماده می‌شوند که این بار برتری با GT-R است زیرا دیسک‌های ترمز M5 تاب دارند. به همین دلیل، نیسان زودتر متوقف می‌شود و تقریباً پشت سپر عقب رقیب قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M5 E39نیسان GT-R R34
پیشرانه۵.۹ لیتری V8۲.۶ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۴۰۰ اسب بخار۲۸۰ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۳۹۲ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۶ سرعته دستی
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۷۹۵ کیلوگرم۱۵۶۰ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.