درگ پورشه باکستر S، بی‌ ام‌ و M240i و کیا استینگر، سدان، کوپه یا رودستر؟

درگ پورشه باکستر S، بی‌ام‌و M240i و کیا استینگر، سدان، کوپه یا رودستر؟

کانال یوتیوب سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی درگ خود، سه خودروی کاملاً متفاوت را در برابر هم قرار داده است. این خودروها کیا استینگر GT سدان، ب‌ام‌و M240i کوپه و پورشه باکستر S رودستر هستند. کوپهٔ باواریایی‌ها از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. خودروی حاضر در این رقابت از نوع xDrive است که یعنی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد و ۱۷۵۵ کیلوگرم وزن دارد.

زیر کاپوت کیا استینگر GT یک موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این سدان کره‌ای هم مثل ب‌ام‌و به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما وزن بسیار سنگین‌تری برابر با ۱۸۹۵ کیلوگرم دارد. برخلاف دو خودروی دیگر، باکستر S پشت صندلی‌های خود یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت توربو دارد که تنها ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین در اینجا نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما این کار توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. باکستر همچنین با ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن، ۳۳۵ کیلوگرم از ب‌ام‌و و ۴۷۵ کیلوگرم از کیا سبک‌تر است.

در اولین درگ، استینگر و M240i در ابتدا پیش افتادند و پورشه به دلیل واکنش کندتر هنگام لانچ، کمی عقب ماند. بااین‌حال، چند ثانیه بعد ب‌ام‌و پیشتاز و کیا آخر شد زیرا پورشه بین آن‌ها قرار گرفت. در ادامه، رودستر آلمانی خود را به رقیب هم‌وطن رساند اما زمانی که خودروها از خط پایان عبور کردند، ب‌ام‌و به‌اندازهٔ یک تار مو جلوتر بود. سپس هنگامی‌که خودروها در حال بازگشت به خط شروع بودند، پورشه پنچر شد و متأسفانه ادامه مسابقه امکان نداشت. بااین‌حال، به نظر می‌رسد اگر پورشه شروع بهتری می‌داشت حتی می‌توانست ب‌ام‌و را هم مغلوب کرده و پیروز شود.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M240iکیا استینگر GTپورشه باکستر S
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توربو۳.۳ لیتری V6 توئین توربو۲.۵ لیتری H4 توربو
قدرت۳۸۲ اسب بخار۳۶۸ اسب بخار۳۵۰ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۵۱۰ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخعقب
وزن۱۷۵۵ کیلوگرم۱۸۹۵ کیلوگرم۱۴۲۰ کیلوگرم
قیمت۵۰,۸۹۵ دلار۴۷,۲۳۵ دلار۷۸,۹۵۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.