درگ نسخهٔ پایهٔ خانوادهٔ پورشه ۹۱۱ با پرچم‌دار خانوادهٔ بی ام و سری ۳

درگ نسخهٔ پایهٔ خانوادهٔ پورشه ۹۱۱ با پرچم‌دار خانوادهٔ بی ام و سری ۳

در هنگام ساخت یک خودرو، قدرت، پرفورمنس و قیمت عواملی هستند که ارتباط مستقیمی باهم دارند اما گاهی برخی خودروها مثل شورلت کوروت استثنا می‌شوند. این موضوع در خودروهای دیگری هم وجود دارد و حالا کارواو در ویدئوی جدید خود با قرار دادن یک پورشه ۹۱۱ کاررا پایه در برابر یک ب‌ام‌و M3 کامپتیشن پرچم‌دار قصد دارد آن‌را نشان دهد. این دو خودرو از لحاظ قیمت نزدیک به هم هستند اما در قدرت اختلاف زیادی باهم دارند که این اختلاف ممکن است در پرفورمنس منعکس نشده باشد.

M3 کامپتیشن با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی خود در دنیای سدان‌ها یک هیولا است. این پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن این سدان آلمانی هم ۱۷۳۰ کیلوگرم است. پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه اما تنها ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته پورشه سبک‌تر بوده و ۱۵۰۵ کیلوگرم وزن دارد.

در دو درگ اول که از حالت ایستاده آغاز می‌شود، ترکیب موتور عقب پورشه به کمک آن می‌آید و موجب پیروزی می‌شود. در درگ اول، ۹۱۱ هنگام عبور از خط پایان اندازهٔ طول چندین خودرو با ب‌ام‌و فاصله دارد. نتیجهٔ درگ دوم اما کمی نزدیک‌تر است ولی هنوز هم پورشه پیروز شده و ظرف ۱۱.۷ ثانیه از خط پایان رد می‌شود درحالی‌که ب‌ام‌و تایم ۱۱.۸ ثانیه را ثبت می‌کند. در دو مسابقهٔ بعدی که رولینگ است اما برتری پورشه بی‌اثر می‌شود زیرا در اینجا M3 به لطف قدرت بیشتر خود کاملاً ۹۱۱ را مغلوب می‌کند.

بدین ترتیب، این رقابت به شکل مساوی پیش می‌رود و آزمایش ترمز می‌تواند برنده را مشخص کند. در اینجا دماغهٔ کوتاه‌تر ۹۱۱ یا کاپوت کشیدهٔ M3 که موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی را در خود جای داده باعث پیروزی کوپهٔ اشتوتگارتی می‌شود. به‌طورکلی، این دو خودرو ممکن است قیمت مشابهی داشته باشند اما خصیصه‌های پرفورمنس متفاوتی دارند و این ویدئو نشان می‌دهد که خودروها فراتر از اعداد روی کاغذ هستند.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M3۹۱۱ کاررا
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۳ لیتری H6 توئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۳۸۵ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
وزن۱۷۳۰ کیلوگرم۱۵۰۵ کیلوگرم
قیمت۸۷ هزار پوند۸۳ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.